31 Maart Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 31 Maart Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

31 Maart Madrid

Door: Rina

31 Maart 2015 | Spanje, Madrid

31 Maart Madrid

gelukt.....We zijn in Madrid geweest.

Vanmorgen een klein uurtje nog gereden met de camper en op een mooie parkeerplaats vol campers nog 1 plekje vrij, laten onze buurtjes ook nederlanders zijn.
De stoute schoenen aangetrokken en op zoek naar de metro, na een keertje vragen wisten we het. Hulp vragen aan spanjaarden valt niet mee, we hebben er eentje getroffen die engels sprak, maar de andere konden ons met handen en voeten werk ook helpen. Ze waren allemaal heel vriendelijk.We hoefden maar 1 keer over te stappen en toen waren in het cemtrum op Puerto del Sol. We hadden een vraag van onze kleindochter Danique....of we wilden kijken of we een shirtje van Reaal Madrid konden kopen...We hadden op dat plein al gauw een hop on hop off bus gevonden. Lekker boven in die open bus in het zonnetje gezeten en laat nu die bus langs het stadion van Reaal Madrid rijden, wij er uit en rond dat stadion gelopen en jawel daar was een winkel die shirtjes en de duvel en z`n grootmoeder van die voetbalclub verkochten. Dus Danique geluk, we hebben ook een foto van dat stadion gemaakt. Danique de foto van het stadion en je shirtje komen misschien hier onder te staan, als het lukt met internet en anders morgen...Weer de bus in en verder de route afgemaakt, we konden met hetzelfde kaartje 2 routes rijden, dus gelijk maar die andere route...toen we stonden te wachten bleken er twee nederlanders naast ons te staan. Klein praatje gemaakt en toen de bus in...bij het Palacio Real uit de bus en daar wat rondgekeken, naar binnen zijn we niet geweest, we zijn niet 1 museum in geweest. Daar hadden we beiden geen zin in. Terug naar de bushalte en daar op een stenen bank zitten wachten op de bus...er kwam een groepje mensen aan en eentje daarvan ging naast me zitten. Dat bleken Brazilianen te zijn, een jong stelletje en twee oudere stelletjes. Die jonge man bleek engels te spreken en daar hebben we best een leuk praatje meegemaakt. Vorig jaar was hij met zijn vrouw in Amsterdam geweest en had het red light district bezocht, dat was hem het meest bijgebleven. Op Puerto del Sol uit de bus, nog een eindje wezen lopen naar het Plaza Mayor, volgens ons oortje in de bus was dat het mooiste plein van Madrid, viel ons tegen, maar daar hebben we een terrasje gepikt. Wat ons op viel was, dat er veel politie in de stad was, zelf met een soort geweer in de aanslag. Vond dat toch niet zo`n leuk gezicht!! Daarna nog ergens Paëlla gegeten en toen werd het toch tijd om terug te gaan naar de camper....de metro verliep gladjes, maar toen de boven de grond kwamen, moesten we recht af volgens Rinus en volgens mij links.....toch rechts gegaan natuurlijk, bleek het toch niet goed te zijn, dus weer terug!! Eindelijk hebben we dan toch de camper gevonden........ben versleten!!! Madrid is een enorme stad met heel veel mooie en sommige echt prachtige gebouwen, verschrikkelijk druk met mensen en verkeer, de auto`s reden 4 breed...We houden het bij deze dag en gaan morgen weer verder.

Beekbergengangsters hebben jullie het leuk gehad??? Ik kan vanuit het buitenland geen mail versturen op de ipad en van het kleine computertje ook niet. Ben toch wel een beetje benieuwd....facebook kijk ik wel!!!!

Ik ga nu proberen om er wat foto`s bij te krijgen, lukt het niet...probeer ik het morgen weer.

• 31 Maart 2015 - 22:15

Rose-mary:

Ik ben jaloers dat je daar in Madrid zit.
    Beekbergen weekend was heel gezellig, we waren met een klein groepje, en hadden een ronde tafel, dus kon ik iedereen verstaan haha.
    Even naar Jackie's graf geweest. we konden het nog vinden is goed uitgebreid.
    Wat een fijn t shirt voor je kleinkind.
    Heerlijke stad hè Madrid. ben benieuwd waarheen jullie nu gaan.
    Je moet eigenlijk wel een museum ingaan, ze zijn zo verschrikkelijk mooi.
    Of de kathedralen!!
    Even de culture van dat land opsneuven.'
    Dag dag een fijne reis Rose-Mary

• 31 Maart 2015 - 22:23

Jannie:

Hallo Rinus en Rina, hier storm en regen, jullie boffen, heerlijk in de zon en genieten van de cultuur in Madrid.
    We hadden een gezellig weekend, wel regen en wind, zaterdag zijn we naar de bioscoop geweest in Ede en daarna heerlijk gegeten bij de Chinees in Beekbergen.
    We hebben je gemist hoor!!
    Rose Mary schreef al dat we even bij het graf van Jacqie waren.
    Gr, Jannie.

• 31 Maart 2015 - 22:42

Danique:

Dank u wel oma voor het thirt hij is heel mooi en nu hopen dat u snel naar huis komt

• 01 April 2015 - 06:34

Leo:

Heeft die Danique toch maar weer geluk dat Opa & Oma helemaal vanuit Nederland speciaal naar Madrid gereden zijn om zo'n shirtje te gaan kopen......

• 01 April 2015 - 18:33

Pietsje:

Je verwent je kleinkind maar weer. Geen handtekeningen kunnen scoren?
    Word al een beetje jaloers. Jij lekker met blote armen op het terras. Hier vandaag regen, hagelbuien en af en toe de zon. Op een gegeven moment was het maar drie graden....brrr.
    Neem wat mooi weer mee, als jullie terug gaan.
    Toch nog een stukje cultuur meegenomen, aan de foto's te zien, al zijn jullie dan geen museum in geweest.