11 April - Reisverslag uit Barbate, Spanje van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 11 April - Reisverslag uit Barbate, Spanje van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

11 April

Door: Rina

11 April 2015 | Spanje, Barbate

11 April Conil de la Frontera......

Vanmorgen waren we al weer laat wakker en op ons gemakkie alles gedaan en na een laatste blik op de rots van Gibraltar zijn we vertrokken. Kleine wegen opgezocht op de kaart richting Tarifa.....eerst nog een Liddl tegen gekomen en wat brood enz gekocht.....Tarifa is het zuidelijkste plaatsje van Spanje, een leuk vissersplaatsje, met een flinke haven waar vissersboten lagen en een veerboot die naar Tanger, Marokko, gaat. Een heel klein beetje getwijfeld of we naar Marokko zouden gaan, maar we zagen het toch niet zo zitten. Een mooi plekje met de camper aan die haven gevonden en de tafel gedekt om daar ons boterhammetje te eten. En ja hoor de koffie was nog niet gezet, daar kwam de politie al aan....we mochten daar niet staan. Rinus in het engels aan een spanjaard, die geen engels sprak duidelijk gemaakt dat we zaten te eten...en ja hoor, we mochten nog 3 kwartier blijven staan, dan waren we wel klaar met eten.Hij stak zijn duim op toen we op tijd vertrokken!! In Zahara de Los Atunes een plekje langs de weg gevonden en daar hebben we over het strand gelopen, een paar mooie schelpen en een paar stenen gevonden en we vonden het eigenlijk ook wel stinken en toen zagen we waar die stank vandaan kwam, er lag een dood dolfijntje en dat stonk zo erg dat we daar weg wilden. Naar Barbate gereden en daar hebben we ook nog even over het zand gelopen, daar stond een camper met een nederlands nummerbord, we hebben een gezellig praatje gemaakt een jong stelletje met 2 kindjes, die woonden al een jaar in Tarifa en die waren een daagje uit. Ze werkten niet hebben zo maar een jaar of langer vrij genomen en dan te gaan wonen in Tarifa. Dat dat allemaal zo maar kan hè. Verder naar een camperplaats die we opgezocht hadden, maar die bleek niet meer een camperplaats te zijn en nu staan we dan op een mooie camping "La Rosadela" Onderweg zagen we nog een bodega, waarop de muur stond dat je er wijn kon kopen, zag dat wel zitten, dus naar binnen, bleken er een heleboel mooi gedekte tafels te staan en het zag er niet uit dat er wijn te koop was. Toen ik jaaaaaaaaaren geleden naar Ineke (voor de amiga`s wel bekend) ben geweest, ben ik met haar ook naar een bodega geweest en daar kon je toen in kleine plastic kannen met schroefdeksel de wijn kopen die je lekker vond, want je mocht ook proeven. Bestaat dat niet meer in Spanje Willemijn????. Vanavond weer lekker onder de douche geweest, dus we kunnen er weer twee dagen tegen.............

• 11 April 2015 - 22:18

Rose-mary:

Jawel hoor Je kunt overal nog gewoon wijn proeven en kopen
    Veel plezier met zoeken.
    Jammer dat je niet even bent overgestoken naar Marokko.
    Is een belevenis hoor.
    dag dag

• 12 April 2015 - 10:30

Wilma:

wat een mooie foto,s rina.
    hier gaat alles zijn gangetje
    gr arie en wilma

• 14 April 2015 - 17:11

Marita:

leuke foto's Rina en wat fijn dat Rinus toch weer bootjes heeft gezien. Frans en Ingrid zijn ook onderweg. Ze zijn nu in Lourdes en gaan richting Portugal. Misschien kom je ze wel tegen. Dat zou een grap zijn.
    lieve groeten, Marita