23 April Callas de Monchique - Reisverslag uit Monchique, Portugal van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 23 April Callas de Monchique - Reisverslag uit Monchique, Portugal van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

23 April Callas de Monchique

23 April 2015 | Portugal, Monchique

22 april Cabo de São Vicente...............het einde van de wereld

Heerlijk geslapen afgelopen nacht, de plichtplegingen gedaan en we wilden net vertrekken, kwam daar toch een auto van een bakker aanrijden, dus vers stokbrood en 2 nog warme croissants...heerlijk. We zijn eerst naar Sagres gereden en daar naar het fort....fortaleza de Sagres gereden. De camper daar ergens neer gezet.......een paar parkeervakken hebben we toch wel nodig, als het in de lengte moet...hij stond en dat was het belangrijkste, het was een flink eindje wandelen naar het fort, entreekaartjes gekocht....weer 65 plusser....en naar binnen, is het eigenlijk alleen een flinke muur, waarachter een kerkje en verschillende plekken waar kanonnen hebben gestaan om het gebied te beschermen voor vijanden op zee. Het was er heel mooi, wat betreft de planten doe daar groeien en bloeien en de vogels die er rondvliegen. Volgens een beschrijving loop je het fort rond in een half uur, wij hebben er 2 uur over gedaan. Heb er mooie foto`s kunnen maken, er is een foto bij van bloeiende bloemen, op de ene bloem een klein slakje en op de andere een sprinkhaantje (volgens Rinus) wat zat te eten van wat er aan de binnenkant van die bloem zit...Ik vind het zelf best een mooie foto geworden. Ik heb daar genoten van alles wat er bloeide, groeide, vloog en liep. Rinus ook hoor!! Er was ook een vrij groot en diep gat, waarin als je naar beneden keek een verbinding met de zee zag...weet het niet anders te beschrijven..
Het was toen al lang tijd om aan het stokbroodje te beginnen...Daarna zijn we vertrokken en naar Cabo de São Vicente gereden. Dat is de meest zuid-westelijke punt van Europa, ze noemen het ook wel "het einde van de wereld". Er staat hier een vuurtoren en de zonsondergang moet hier erg mooi zijn, als je de boeken leest. Voor die zonsondergang is het nog te vroeg, dat duurt nog even en dan zal de vuurtoren ook wel aan gaan. Gaat allemaal wel automatisch, wat dat betreft is de romantiek hier ook af hè, geen vuurtorenwachter meer...Het is een mooie plek, hoewel wij allebei de kliffen van Carvoeiro veel mooier vinden.
Na de zonsopndergang blijven we hier ook staan om te slapen er staan nog 5 andere campers...dus niet alleen!!

23 April Callas de Monchique

Vanmorgen vertrokken van het mooie plekje op "het einde van de wereld" na een heerlijke nacht en het late opstaan, het was kwart voor negen toen ik wakker werd. Op de weg die terug loopt, eerst nog even gekeken bij een heel oud fort dat op 90 meter hoogte aan de klif hangt. Jammer, we waren er te vroeg, want we konden alleen buiten wat lopen en niet naar binnen. Ik had gisteren leuke bloemetjes gezien, rood en vrij klein een mooie bodembedekker voor thuis dacht ik toen, maar er liepen daar zo veel mensen en ik niet wist of dacht mocht. En laten ze nu ook staan bij dat oude fort en er was niemand te bekennen...dus Rinus zijn schop voor de dag gehaald en ik een flinke soepkom, die plantjes groeiden gewoon tussen allerlei stenen in en op zandgond. Nu staan ze in het oude vertrouwde grond in een soepkom, Als we rijden zet ik ze in de gootsteen en als we staan staan ze leuk op tafel...ben benieuwd of die dingen ook groeien en bloeien in de zeeuwse klei! Anders hebben we er toch plezier van bij de rest van onze reis. Onderweg brood gekocht en wat liters water, het kraanwater vinden we niet zo lekker, dus we gebruiken flessenwater om te drinken en onze tanden te poetsen en de benodigde pilletjes te slikken...We hebben verder niet gestopt, de weg naar onze bestemming ging de bergen in en was heel mooi om te rijden. Ons overnachtings plaatsje had Rinus gisteravond al uitgezocht en het is een mooi plekje. Het is geen camping, maar een camperplaats, waar alle voozieningen zijn en ook nog wifi!! We waren er al vroeg, want ik wilde graag weer eens wassen, allemaal gelukt en droog ook, het ligt weer in de kast! Vanavond hebben we de BBQ weer gebruikt, het was heerlijk buiten en nu begint het af te koelen, lekker fris naar bed straks.................

• 24 April 2015 - 03:26

Leo Verburg:

Hmm....een lekkere Bratwurst gaat er natuurlijk altijd in :)

• 24 April 2015 - 08:09

Tineke Blaauw:

Mooie fotoos.......lac hen die oude fietsen,wat een prachtige natuur is daar toch ook in Portugal.Rina ben je gekormpen?? :) prachtige fotoos ,maar mis toch eigenlijk wel DE foto met de rode bloemetjes in de soepkom!!!
    Veel plezier nog lieve mensen

• 24 April 2015 - 13:19

Wilma:

zeg rina, neem niet te veel rode bloemen mee, straks zit heel de buurt onder de rode bloemen.....
    maar het zijn weer mooie foto,s.

• 24 April 2015 - 18:06

Margriet:

Door dat gat laten ze buitenlanders die stiekem bloemetjes stelen verdwijnen......

• 24 April 2015 - 19:53

Pietsje:

Nou snap ik het, waarom jullie er zolang over deden in plaats van het half uurtje.... je bent gekrompen of je beentjes zijn veel korter geworden. Wat zielig, dat je niet meer met de voeten bij de grond kan komen.... Maar wat een prachtige foto's, ik mis alleen de foto van het rode bloemetje. Pas maar op bij de grens, straks word je opgepakt voor het illegaal invoeren van bloemen. Of allerlei plantenziekten... Later wel goed de soepkom schoon maken, straks smaakt het eten van modder... Hopelijk redt jou plantje het en kunnen wij een stekje krijgen. Veel plezier!

• 25 April 2015 - 15:18

Martin:

Zozo, jullie zijn ook het fietsen geweest!?