19 Mei St. Jean de Luz Camping Tamaris Plage - Reisverslag uit Guéthary, Frankrijk van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 19 Mei St. Jean de Luz Camping Tamaris Plage - Reisverslag uit Guéthary, Frankrijk van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

19 Mei St. Jean de Luz Camping Tamaris Plage

19 Mei 2015 | Frankrijk, Guéthary

19 Mei St.Jean de Luz op camping Tamaris Plage

18 Mei.....Opgestaan...ja echt waar...alles weer gedaan, dan kunnen we weer twee nachten op een camperplaats staan! Bijtijds vertrokken naar een camperplaats dichtbij Bilbao, toen we daar aankwamen zagen we een bewaakte camperplaats en er naast een parkeerterrein waar ook al een camper stond en dat kostte niets en als zuinige mensen zijn we op die gratis plaats gaan staan, we wisten ook nog niet of we daar bleven slapen, als dat zo zou zijn, konden we altijd nog op die bewaakte plaats gaan staan...De bushalte was vlak bij, dat treffen we altijd wel aardig. Dus op naar Bilbao...was heel benieuwd naar het Guggenheim museum. Maar eens gevraagd waar we eruit moesten en dat was direct. Het centrum van Bilbao....maar we wilden naar het museum, dat was nog een aardig eindje lopen!! Hoe moet ik nu toch dat museum beschrijven, het heeft allerlei vormen en op het eerste gezicht dacht ik dat het uit golfplaten bestond, maar dat was het niet, wat het wel was?? ik weet het niet. Maar............het museum was dicht!! We hebben het alleen van de buitenkant kunnen bewonderen, als het lukt zet ik er wat foto`s bij. Verder vonden we Bilbao allebei geen mooie stad, we hebben nog wat gegeten in de stad, hoefde ik die avond niet te koken..Nog een lepeltje gekocht voor mijn verzameling, als je goed kijkt dat zie je een beetje de vormen van het museum, jammer er staat verder niets op!! Wat mij opgevallen was.....op borden enz. stond alles in 2 talen, had geen idee en de juffrouw in die souvenir winkel sprak een beetje engels en heb het haar gevraagd, ze spreken daar Spaans en Euskera dat is Baskisch, dat wordt in Noord Spanje en een gedeelte van zuid-west Frankrijk gesproken. We waren niet zo erg laat terug bij de camper en hebben op tommetje gekeken, hoe lang we nog moesten rijden naar de camperplaats in St. Sebastian in het Baskisch is dat Donostia...Het viel wel mee, we zijn nog naar St.Sebastian gereden. Keurige plek voor de camper!!

19 Mei, na al weer een goeie nacht opgestaan, had er trouwens niet zo veel zin in....wat heeft het geregend afgelopen nacht en toen we de gordijntjes opendeden, was het zwaar bewolkt en het miezerde nog steeds, na een heleboel heen en weer gepraat, dat we er spijt van kregen als we de stad niet ingingen tot als we het niet doen, weten we ook niet wat we missen....snappen jullie het nog, het werd jas aan, paraplu mee en naar de bus...de regen is meegevallen, de paraplu is niet eens nat geweest, maar de jas hadden we echt nodig, zo jammer dat het zonnetje niet scheen. San Sebastian ziet er uit als een mondaine badplaats, enorme gebouwen aan een mooie lange boulevard...grote dure hotels en allerlei voorzieningen op de boulevard, liftjes die je naar het strand brachten, mooie toiletten waren er, douches en onder de boulevard iets boven het strand liep een galerij met zuilen heel mooi allemaal. Aan het eind van boulevard waren ja wel twee jachthavens. Op het strand was een meneer bezig letters te "schrijven" met een stok. We hebben een poosje staan kijken, een mevrouw sprak ons aan in het spaans, we begrepen ze niet, maar ze maakte het gebaar van geld...wisten we nog niets....heb een jongeman aangesproken en laat dat nu een engelsman zijn die in San Sebastian woont en die wist het....Die meneer deed dit al een jaar drie...hij had hard gewerkt, wilde graag twee huizen en toen hij die had, moest hij voor het tweede huis te veel belasting betalen en dat vond hij niet eerlijk!! Wat de letters precies betekenen weet ik niet. Heb er een foto van gemaakt. Op de boulevard stond ook een oude draaimolen en aparte lantaarns. We hebben ook vol bewondering staan kijken naar de mensen die in de zee aan het zwemmen waren. Nog verder de stad in geweest, de winkels waren al net zo mondain als de boulevard en zo. We zijn nog wat verder gereden vandaag naar St. Jean de Luz, daar staan we nu weer op een camping met redelijk internet. Ga proberen dit weer online te krijgen en ook de foto`s...

• 19 Mei 2015 - 23:12

Rose-mary:

Och wat geniet ik van jouw verslagje Rina, jammer dat het museum dicht was, het moet geweldig zijn.
    Een voorspoedige verdere reis voor jullie gewenst.
    Breng een beetje warm mee please.
    Liefs Rose-Mary

• 20 Mei 2015 - 09:52

Gillis En Ria:

Ja, luitjes, geniet er nog maar van. Hier hebben we net een hagelbui achter de rug. Het is maar 8,5o, winderig en af en toe een fikse bui. Het land kon wel een regenbuitje gebruiken, er werd al op verschillende plaatsen gesproeid . Maar met deze lage temperatuur is het echt weer om het zuiden op te zoeken...
    Alles is hier wel prachtig groen aan het worden... maar dat zal in het zuiden ook wel zo zijn...
    Jullie zijn alweer een eind dichterbij de Franse grens... fijne tijd nog en een goeie reis... groetjes Gillis en Ria

• 20 Mei 2015 - 09:54

Dicky:

Ha Rina, de reis schiet al weer op voor jullie. Wat een mooi verslag weer. Manon en ik gaan morgen naar Londen tot maandagavond. Zondagavond gaan we naar de Royal Albert hall daar staat Guus Meeuwis!! Ik had je boeken gestuurd maar je mailbox is vol dus dat ging niet. Ik stuur ze nog wel een keer als we allebei weer in het land zijn. Veilige thuisreis en groetjes aan Rinus.

• 20 Mei 2015 - 14:29

Pietsje:

Wat jammer, dat het museum dicht was. Foto's zijn wel mooi geworden.
    Vreemd verhaal van die man met die twee huizen....dat hij nu letters zit te tekenen in het zand. Word je nieuwsgierig, weet je het nog niet.
    Het zonnetje schijnt hier nu ook even, al hebben we vanmorgen nog wel een dikke bui met hagel gehad. Koud is het niet echt. Het weer lijkt wat beter te worden. Hopelijk is het mooi, als jullie weer in Nederland zijn. Goede reis nog.

• 20 Mei 2015 - 16:02

Margriet:

Geniet met jullie mee. Hier is het koud en guur. Winterjassenweer! Jammer van dat museum.Groetjes Margriet