De laatste van deze reis Grubbenvorst - Reisverslag uit Grubbenvorst, Nederland van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu De laatste van deze reis Grubbenvorst - Reisverslag uit Grubbenvorst, Nederland van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

De laatste van deze reis Grubbenvorst

Door: Rina

22 September 2015 | Nederland, Grubbenvorst

De laatste van deze reis.

Gisteren de 21e zijn we vertrokken van de jachthaven in Bad Ems, er waren nog twee dingen die we wilde doen, naar het outlet gebeuren in Roermond en naar Gaia Zoo in Kerkrade. Na onderling overleg....ja hoor dat lukt nog steeds......besloten eerst naar Roermond te gaan, we konden de camper goed kwijt op het parkeerterrein het was niet ver lopen naar het outletgebeuren. Net zoiets als Wertheim, daar had ik een broek voor Rinus gezien, vond dat een mooie kleur, maar helaas wist ik geen merk meer. Toch een broek gevonden naar zijn zin, een overhemd en bij die winkel met dat krokodilletje nog een polo en ook nog een truitje. Voor mezelf ook nog een trui gekocht. We hadden er keurig weer bij. Na het hele gebeuren rond gelopen te hebben zijn we al weer naar een jachthaven gereden en daar hebben we gestaan afgelopen nacht. zie eerste foto!!
Gisterenavond heeft het enorm geregend en we hoopten op een droge dag voor vandaag...nou niet. Het regende, wat heen en weer gepraat, wat gaan we doen...naar huis of toch naar Gaia Zoo, het werd Gaia Zoo, en maar hopen dat het een beetje droger zou zijn als we daan waren...al weer niet! We zagen het echt niet zitten om daar onder een paraplu rond te lopen. Dus geen Gaia Zoo...iets voor volgend jaar dan maar. Toen wilde Rinus gaan kijken in Maasbracht, er was daar zo veel veranderd dat hij er niet veel meer van herkende, alleen langs de ligplaats van de schepen was er niet veel veranderd. Nog even de brug over gereden en toen hadden we het wel gezien. Op naar ons overnachtingsadres.. Grubbenvorst!
Hier was onze eerste overnachting op weg naar Polen en het leek mij wel leuk om onze laatste overnachting ook hier te doen. En daar staan we dan op camperplaats het Kompas in Grubbenvorst. We hebben vanmiddag nog wel af en toe een zonnetje gehad, maar daar bleef het bij. Eerst even doorgereden naar het dorp Grubbenvorst en gebak gekocht om te vieren dat we niet terug moesten lopen, waar Leo Verburg bang voor was en ons waarschuwde.
Wij kunnen Polen aanbevelen om daar je vakantie door te brengen, wij hebben genoten van alles wat we in Polen gezien en gedaan hebben. Wat mij het meest bij gebleven is, zijn toch wel de kampen Sobibor en Auschwitz-Birkenau. Ik vind dat iedereen dat gezien moet hebben...
Morgen gaan we naar huis......
Nagenieten van onze reizen dit jaar....
Nu nog naar Malta en met de kerst naar Axamer Lizum,maar niet met de camper.

De laatste foto is van de camperplats in Grubbenvorst..

• 22 September 2015 - 19:46

Pytsje:

Helaas, helaas....geen foto te vinden van de camperplaats. Niet getreurd, het verhaal was al weer leuk om te lezen. Bijna thuis en dan is het weer afgelopen, al lees ik, dat er dit jaar nog twee vakanties staan te wachten. Een lekker leventje hebben jullie maar. Helaas duurt het voor ons nog vele jaren, voordat wij daarvan mogen genieten. Of misschien moet ik ook wel zeggen, gelukkig. Want...houdt wel in, dat we nog niet 'oud' zijn. Hoop in ieder geval wel, dat we dat nog mee mogen maken.
    Veel plezier nog en helaas het einde voor ons.... geen leuke reisverhalen meer. Wachten op de volgende keer.....

• 22 September 2015 - 20:00

Rose-mary:

Och jeetje Rina, dit is dus weer het einde van jullie heerlijke reis.
    Ik heb net als jullie genoten.
    Naar Sobibor zal ik wel niet meer komen, maar ik heb Bergen Belsen en Dachau gezien, en weet wat jullie daar voelden.
    Wat is reizen toch heerlijk hè?
    En nu weer naar huis in je eigenste bedje.
    Liefs van Rose-Mary

• 22 September 2015 - 22:04

Tineke Blaauw:

Jullie mooie,indrukwekkende reis weer achter de rug, ik begrijp dat de indrukken van de kampen blijven hangen,Chantal heeft het er nog over,als het ter spraken komt, diepe,diep indruk,dat zal bij jullie niet veel anders zijn, maar ook de mooie dingen moeten jullie natuurlijk niet vergeten,zoveel moois gezien....en nu in het mooie Limburg,morgen weer naar huis, ik denk dat jullie weer een heel mooie reis gemaakt hebben!!

Heel veel napret nog!!

• 22 September 2015 - 23:06

Majke:

Rina en Rinus, het kringetje is rond, dezelfde camping als de eerste nacht en morgen weer in Scherpenisse. Als jullie zijn bijgekomen van deze bijzondere reis zie ik jullie graag voor een live verslag. Goeie thuiskomst gewenst en heel erg bedankt voor jullie fantastische reisverslag. Nooit over Polen als vakantieland nagedacht, maar na het lezen van jullie belevenissen gaat het toch kriebelen. Wie weet.....dankzij jullie kijk ik in ieder geval heel anders naar Polen. Tot binnenkort,
    Majke

• 23 September 2015 - 05:49

Leo Verburg:

Welkom thuis. Gelukkig met camper en zelfs alle wielen er nog onder hahaha

• 23 September 2015 - 08:24

Margriet:

Ach Rina, jullie waren vlak bij. Het Gaiapark ligt hier niet ver vandaan. En hier binnen was het droog....

• 23 September 2015 - 09:39

Anneke:

Wat moet ik nu 's morgens bij m'n bakkie koffie doen? Niks meer te lezen.... Maar wel fijn dat jullie weer met alles er op en eraan thuis gekomen zijn. Kus

• 23 September 2015 - 19:32

Betty:

Het zit er dus weer op voor jullie! Erg genoten van je verhalen ,heel leuk en interessant om alles over Polen te lezen op deze manier!! Welkom thuis !!