26, 27 en 28 April - Reisverslag uit Peñíscola, Spanje van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 26, 27 en 28 April - Reisverslag uit Peñíscola, Spanje van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

26, 27 en 28 April

Door: Rina

29 April 2016 | Spanje, Peñíscola

26 April, `s morgens wat gewassen en verder niets, brood gegeten en daarna op de fiets naar Cambrills. Het was mooi weer, alleen een beetje wind en die maakte het frisser, maar het was in korte mouwen goed te doen. Naar de haven gefietst en daar met de fiets aan de hand langs de haven gewandeld. Ook nog even bij een farmacie naar binnen geweest om te vragen voor de pillen die ik vorig jaar ,bij ook een farmacie gekregen had, voor mijn zonneallergie. Maar deze meneer wist te vertellen dat de pillen tegen hooikoorts was. Zo jammer dat deze meneer...nog vrij jong.........en apotheker is geen engels spreekt en dat in een toeristenplek! Daarna op een terrasje een sangria besteld en het was de lekkerste sangria die we ooit gedronken hebben. Veel fruit erin en we proefden toch meer alcohol als anders. Het werd tijd om naar de vissershaven te gaan, want we zagen de eerste bootjes al binnen komen. Dat werd echt een feest om te zien. Het ene bootje na de andere, de laatste die binnen kwamen waren groter en dat vond ik niet zo leuk om te zien als die kleintjes. Het sorteren van de vis werd op het dek gedaan. Een grote stapel vis.....met alle bijvangst........werd op dek gegooid en kratten er om heen, waar de verschillende soorten ingegooid werden en de bijvangst ging gewoon weer over boord..Van het kijken naar al die vis kregen we.....ik zeker..........ook zin in een visje. Restaurantjes genoeg daar aan de haven. Een wijntje erbij....en na het eten kregen we een borrelglaasje met limoncello...en dat alles kwam goed aan hoor!! Op de fiets terug naar de camping en daar met de beentjes omhoog.
27 April....na de plichtplegingen zijn we vertrokken, de delta van de Ebro was onze eerste bestemming. De vuurtoren daar stond met coördinaten in het boekje, makkelijk dus....En we kwamen op de bestemming terecht. Die delta staat bekend om zijn rijstvelden en flamingo`s. Die flamingo`s hebben we niet gezien, maar die rijstvelden wel en dat waren er nogal wat. Geprobeerd om er een indruk van te krijgen via een foto....maar dat valt niet mee. Het is voor ons nog steeds onbegrijpelijk hoe daar rijst kan groeien. Er waren velden die kruk droog waren en als je die grond zag begrijp ik niet hoe ze dat doen daar. Ook waren er velden waar wel water instond. Er waren daar allerlei vogels die ik niet bij naam ken. Van één soort getracht een foto te maken.....kleine vogeltjes met lange slanke pootjes, die zich te goed doen in dat laagje water wat er is. Wat ze dan eten is me een raadsel. Je kunt het ook aan niemand vragen.....geen woord engels! Het natuurpark is heel mooi..Dan de vuurtoren.....leek op niets. Wel er naar toe gelopen en onderweg was er een mooi iets gebouwd van hout, waar je op kon en boven had je een mooi uitzicht. Ook voeren er rondvaartbootjes en wij dachten dat die de zee op zouden gaan, dus niet. Voor dat stukje rivier wilden wij niet mee gaan met die boot.. Je kon het stukje haast aanpiesen. We hebben daar ons broodje gegeten en hebben onder het eten naar Koningsdag in Zwolle zitten kijken. Daarna zijn we naar Peñícola gereden naar camperpark Los-Pinos. De bedoeling is om morgen met de fiets naar Peñíscola te gaan.
28 April.. afgelopen nacht heeft het geregend en toen we opstonden was het bewolkt en miezerde het nog. Na het ontbijt was het nog steeds niet beter, dus besloten om wel te blijven staan, maar niet te gaan fietsen. We hebben de dag toch wel goed besteed.......schoonmaken!!

• 29 April 2016 - 11:21

Pytsje:

Gelukkig dus toch goed 'thuis' gekomen. Niet verdwaald of omgevallen, want dat wil met die drank en dan zonnetje er nog een beetje bij en je bent zo aangeschoten... haha.
    Die kleine bootjes zijn ook veel leuker en vaak ook kleurrijker. Snap, dat je zin kreeg in een visje.
    Beter dan inktvis. Inktvisringen kunnen lekker zijn, mits ze goed klaargemaakt zijn. Dat hapert er nog wel eens aan. Die dingen moet je flink met de deegrollen of de koekenpan op de kop geven, zodat het vlees mals wordt.
    Jammer, dat ze daar niet beter Engels spreken. Zou wel eens willen weten, waarom die 'brug' boven het water zit. Vreemde plaats.
    En Rina....schoonmaken is niet goed tijd besteden hoor, dat noemen ze noodzakelijk kwaad...
    Fijn weekend!

• 29 April 2016 - 15:02

Tineke:

Oh heerlijk al die zo bekende plekken!!! Geniet dubbel mee!!!heerlijk hoor!! Heel veel plezier en genietse,ga meteen even de fotoos kijken xxxx

• 29 April 2016 - 17:13

Rose-mary:

Wat een lekker bord eten met die visjes Rina.
    Eeet je dat hele bord leeg?
    Moet je zoveel poetsen, of ligt dat aan jullie.
    Geniet ervan dag dag Rose-Mary

• 12 Mei 2016 - 16:58

Willy:

Oh guttegut toch... alwéér Sangria, en nog de ergste ook! En Rina, wat sneu toch dat je maar zo'n scharrig bordje eten kreeg. Met honger naar bed, treurig hoor.

Liefs,
    Willy