29 April t/m 3 Mei - Reisverslag uit Pinedo, Spanje van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 29 April t/m 3 Mei - Reisverslag uit Pinedo, Spanje van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

29 April t/m 3 Mei

Door: Rina

03 Mei 2016 | Spanje, Pinedo

29 April. Nog in Peñiscola......rustige ochtend gehad en na de boterham op de fiets naar het stadje...hoopvol....we hadden er veel over gelezen en het moest daar sfeervoller, mooier en leuker zijn dan in Cambrills. Ten eerste viel de fietstocht tegen...voor mij in ieder geval, bergje op en af en ik kwam wat adem te kort. Aan de haven wat rondgelopen, het mooie.....het kasteel....was boven op een berg...trappen lopen of een schuine weg naar boven. Dat zag ik na die fietstocht niet meer zitten...we moesten ook nog terug hè. Terrasje aan de haven...glaasje sangria besteld, was bereslecht....vissersbootjes kwamen binnen en we konden er welgeteld bij eentje kijken, de anderen was verboden! Terug naar de camper en in het restaurant van de camping paëlla gaan eten. Nog nooit zulke slechte gegeten. Was een dag om vroeg naar bed te gaan, maar dat lukte toch niet!!
30 April, in mijn gedachten nog steeds Koninginnedag, voor een heleboel buitenlanders ook nog, vond het leuk om op het nieuws te zien dat ze speciaal voor die buitenlanders toch nog iets georganiseerd hadden. Het is ook de verjaardag van Sonja, dat kon ik goed onthouden. We zijn toch vertrokken uit Peñiscola, nog op tijd voor de lunch zagen we een mercado supermarkt met een mooie parkeerplaats voor de camper. Daar boodschappen gedaan en als je zo veel ziet, koop je toch altijd te veel. Ik wel!! we konden daar blijven staan, dus lekker onze verse broodjes gegeten. Trouwens die broodjes, die moest je wegen, ging per ons......nooit meegemaakt!. Na het eten zijn we doorgereden naar Pinedo, camping Coll Vert. Dichtbij Valencia....de bushalte is met recht voor de deur!! Stroom aangesloten, tafel en stoelen naar buiten en nog een poos lekker in het zonnetje gezeten.....met een borreltje!
1 Mei. Met de bus naar de stad...eerst de ochtendrituelen natuurlijk...Het eindpunt moesten we zijn, volgens de receptie van de camping. Lekker makkelijk hoefden we niets in de gaten houden. Was nog één straat doorlopen naar het Plaza de la Reina..onderweg daar kwamen we langs een VVV kantoor en daar vast kaartjes gekocht voor de hop on hop off bus voor twee dagen....rekening gehad en op pad naar de bus. Daar vertelde een meneer, dat wij wel een rekening hadden, maar geen kaartjes. Rinus weer terug en de kaartjes lagen nog op de printer, was die oen toch vergeten ze aan ons te geven. Er zijn twee lijnen, de blauwe die langs door het oude centrum en langs de haven rijdt en de rode lijn die de andere kant op gaat. Door het gedoe was het al aardig laat geworden. Eerst maar langs de havens....bus kwam niet, er was een demonstratie en de bus kon daar niet doorheen komen. De meneer die de kaartjes kontroleert, bracht ons lopend een stuk verder en daar kwam de bus ook naar toe. We waren blij dat we weer zaten. Goed om ons heen gekeken om te zien waar we er de andere dag uitmoesten en hoe we moesten lopen. We kwamen aan op dezelfde plaats, waar we vandaan vertrokken zijn. Was niet ver lopen naar het begin van de oude stad, daar iets gegeten en naar de kathedraal gelopen, echt een aanrader. Met zo`n audio ding konden we de kathedraal bezoeken, is wel leuk om dat allemaal ook te horen, maar veel blijft er echt niet hangen. Wel het kaarsje branden, twee dit keer. Al met al ging de tijd door........toch maar besloten om ook de rode lijn nog te rijden, dan wisten we waar we allemaal naar toe wilden. Terug op het Plaza de la Reina hebben we bij Grand Café Cappuccino gegeten, eerst een glas sangria, die heerlijk was en daarna biefstuk gegeten....we betaalden daar de hoofdprijs, maar alles was lekker!!! Het werd tijd om terug te gaan, naar de bushalte gelopen, daar stonden al een aantal mensen te wachten . Wij hebben ruim een uur op de staan wachten. Het was een latertje toen we in de camper waren.
2 Mei, Vanmorgen weer naar de stad....de bus kwam op tijd, lekker vroeg in de stad. Eerst naar al die moderne gebouwen gegaan. Dat zijn o.a. musea. ook iets over de sterren, de stand van de zon en waar het op dat moment nog donker was enz enz. Heel futuristisch om te zien, ook erg indrukwekkend. We hebben er van genoten. De bus van de blauwe lijn weer, die ons naar de havens bracht. Bij het 5 sterren hotel Las Arenas uit bus en daar naar het strand gelopen. Wat een enorm breed strand...Langs alle restaurantjes aan de boulevard gelopen en daar ook wat gegeten. Er was een man aan een mooie zandsculptuur bezig. en zo kwamen we aan de haven. Cruise schepen, grote, kleine jachten en een paar vissersbootjes. Ook wat mooie gebouwen. Niet alleen Rinus heeft genoten, ik ook. Het was alleen een hele tippel. Met de bus terug naar Plaza de la Reina. Ik wilde nog graag naar de Mercado Central een grote overdekte markt, bleek verdorie gesloten te zijn. Nog even bij een koffiezaak zoiets als starbucks een bakkie heerlijke koffie gedronken. Naar de bus gelopen die ons weer naar de camping moet brengen. Makkelijk gehouden met eten......stokbroodje met aardbeien voor Rinus en knakworstjes voor mij. Nu met de airco aan in de camper.....
3 Mei, onze laatste dag in Valencia en vandaag staat het Oceanogràfic op de planning. Als gepensioneerden, die we toch zijn, betaalden we hier ook een gereduceerd tarief. Dat viel dan toch weer lekker mee. Konden we tenminste een broodje kopen tussen de middag.....heremetijd 2 broodjes met ham betaalden we toch mooi 13 Euro voor, niet aan een tafeltje gegeten maar in een papieren zakje onderweg. Maar het park maakte alles goed. Prachtig vonden we het. Valt eigenlijk niet zo veel over te vertellen, dan zou je moeten zien! Na een uur of vier daar rondgelopen te hebben, hadden we het wel gezien en waren allebei toch behoorlijk moe van die drie dagen in Valencia. De bushalte opgezocht voor de bus naar de camping, jammer we moesten toch weer ruim een half uur wachten...waren toch nog bijtijds bij de camper. Airco aan, vast wat voorbereidingen voor het avondeten gedaan, Rinus de tafel en stoelen buiten gezet, borreltje ingeschonken en wat kaas en worst gesneden en nu zitten we heerlijk buiten in de schaduw.
Valencia, vinden wij een heel mooie, schone, gezellige en groene stad. Waar in de jaren vijftig nog een rivier door de stad stroomde. Die heette Tuvia. In 1957 was er nog een overstroming, toen zijn ze na gaan denken, wat ze zouden doen en in begin zestig hebben ze alles gerealiseerd.De hele bedding van de rivier is droog er zijn sportvelden voor allerlei sporten, hockey en voetbal o.a., parken, speeltuinen en ruimtes voor feesten, er was een feest weet niet wat, maar het was beredruk en er stonden veel tenten.
Ons bezoek aan Valencia is voorbij...morgen gaan we weer verder. Waar naar toe weten we nog niet, dat zien we wel...................

Foto`s duurt wel een tijdje.....internet is niet snel en ik heb een hoop foto`s....kijk gerust nog een keertje. ik heb nl. 27 foto`s!!!!

• 03 Mei 2016 - 19:18

Joke Jasper:

Geweldig mooie foto's geniet jullie er maar van

• 03 Mei 2016 - 19:26

Tineke:

Jammer Peniscola.....veel veranderd daar denk ik,kasteel was toen geweldig voor René,mooi uitzicht,dat schelpenstraatjes,jammer he,die vissersbootjes,ja Cambrils....is toch war leuker dan. Als je biefstuk wilt eten moet je een sole mio bestellen,dsn heb je een goed stuk vlees! Hebben jullie wel eens Fuet extra gegeten dan is een heerlijke droge worst,zacht van smaak,die is echt heel lekker,gewoon bij de supermercado. Jammer als je veel geld uitgeeft voor eten en voor sangria en het is niet te pruimen,wij kijken altijd of er Spanjaarden zitten,dan is het meestal wel goed!! Tenminste dat hebben wij altijd gedaan,geen garantie hoor. Jullie hebben weer genoeg gezien en gedaan !!!! Geweldig hoor,de fotoos zie ik volgende keer. Liefs en ga genieten!!!!

• 03 Mei 2016 - 20:57

Pytsje:

Heel mooi, dat futuristische gebouw van Oceangrafic. Soms kan modern toch heel mooi zijn.
    Snap even niet, waarom het fietsen jou buiten adem bracht....jij hebt toch een elektrische fiets. Moet je met zwaarste trapondersteuning dit toch kunnen doen? Tenminste....ik hoor allemaal verhalen van mensen, die in heuvel/berg gebieden fietsen, dat het gemakkelijk gaat. Zat er ook al eens aan te denken, aangezien ik ook van vlak houd. Tenminste om te fietsen.
    Voor de rest vind ik bergen prachtig.
    Vind het elke keer weer geweldig, hoe jullie je overal doorheen slaan. Van bus naar bus, zou denk ik verdwalen....
    Ben benieuwd waar jullie nu weer heen gaan. Ik wacht af....

• 03 Mei 2016 - 21:21

Tineke:

Mooie fotoos, verstandig om de berg niet op te fietsen,je moet ook nog terug fietsen,je batterij is dan zo leeg.Ideaal die fiets met teapondersteuning,ik ben er nog steeds blij mee

• 03 Mei 2016 - 22:09

Majke:

Hoi Rinus en Rina,
    bedankt maar weer voor de mooie foto's en het gezellige verslag.
    Ik ben ook weer begonnen met fietsen en snap je helemaal.
    Vorige week naar Tholen op en neer en vanmiddag naar Oud-Vossemeer,
    de trapondersteuning wekt prima, maar het zadel zorgt toch voor startproblemen....duurt weer even voor ik weer écht gewend ben. En ik hoef maar hier en daar een dijkje over!
    Veel plezier verder en hartelijke groeten vanuit een zonnig (en winderig) Scherpenisse,
    Majke

• 04 Mei 2016 - 13:40

Marita:

Hoi Rinus en Rina.
    Ben weer helemaal bijgelezen. Ik zal het missen als we vrijdag weg zijn. Ik kan op mijn tablet mijn mails niet ontvangen en heb er dan eigenlijk geen behoefte aan, vooral de zakelijke mails( rekeningen) niet.

Maar we blijven bij via wordfeud. Goede reis verder. Liefs van ons, Marita

• 12 Mei 2016 - 17:09

Willy:

Schitterende foto's weer. Ik geniet er van.

Wat kan jij schrijven zeg! Petje af mevrouw!

Liefs
    Willy