19 t/m 23 Mei - Reisverslag uit Ondres, Frankrijk van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 19 t/m 23 Mei - Reisverslag uit Ondres, Frankrijk van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

19 t/m 23 Mei

23 Mei 2016 | Frankrijk, Ondres

19 Mei, vertrokken uit La Marina, eerst naar de Lidl die daar om de hoek is. We moeten een eind gaan rijden, anders redden we het niet....gereden naar Benicasim, een grote camping Bonterra Park, er werd ons een plek aangewezen waar we konden staan, een hele open plaats, links, rechts, voor en achter niets...totaal geen privacy.
20 Mei, daar vertrokken op weg Zaragoza, weer een eind rijden, we kwamen er half in de middag aan, op camping Ciudad een plekje gevonden, klein stukje beter als de vorige camping. Bij aankomst gelijk wat gewassen, dan was het nog droog hè voor we naar bed gingen, nou droog was het zo, het was erg warm. De bedoeling was om de dag er na naar de stad te gaan.
21 Mei, de dag dat we naar Zaragoza gaan. Deze camping was bekend dat mensen hier vandaan naar de stad gaan, want de bus was een paar honderd meter lopen. Goed rond ons gekeken, hoe het er uit ziet als we terug komen. Goed van ons hè.. Toen we met de bus de stad binnen reden, zag het er heel mooi uit. die buitenwijk daar waren allemaal heel mooie met gewone stenen gebouwde huizen en veel groen, kreeg een heel mooi idee van Saragoza. Bij het eindpunt van deze bus moesten we er uit...ja en toen, Rinus had uitgezocht dat er een hop on hop off bus reed en waar twee haltes van die bus waren. Konden we toch die ene bushalte niet vinden....gevraagd in zo`n pharmacia......moest toch zalf kopen....geen woord engels, die mevrouw kwam met een telefoon, met een vertaal app, ga dan maar eens vragen stellen. we hebben haar bedankt en zijn terug gaan lopen, langs een museum en daar is Rinus naar binnen gegaan om het te vragen en daar wisten ze te vertellen dat die toerische bus alleen op speciale feestdagen reed. Op de platte grond gekeken, waar de beroemde Cathedraal was en besloten dat rot eind te gaan lopen....of ik het voelde weet ik niet, maar ik keek om en wat zag ik..........een toeristische bus die net het hoekje omging. Weer terug gelopen, naar de straat waar hij uitkwam en nog eens gevraagd en weer geen engels..wijzen naar links en rechts, thank you zeiden wij en gingen verder. We hebben de halte gevonden!!!! en voor het kleine bedrag van 8 Euro voor ons samen konden we de route rijden van 1,5 uur. We zijn er alleen bij de Cathedraal uitgegaan, daar eerst wat gegeten en gedronken...sangria....en daar bij en in de Cathedraal gelopen, kaarsje hebben we niet gedaan, was een electrisch lampje, maar de wil was er wel. Het is werkelijk waar een heel mooie Cathedraal en het was er druk, er liepen een paar bruidjes met de bruidegommen natuurlijk en een aantal meisje in een trouwjurk, communie denken we. Maar dat allemaal tegelijk op straat en op een zaterdag. En wat was het warm die dag, in de stad hebben we de 32 graden gezien en gevoeld.........................We waren blij dat we in de camper waren, de airco aangezet en lekker afkoelen...........
22 Mei, goed dat we gisteren naar Saragoza geweest zijn....vanmorgen regen en een heel stuk frisser, een graad of 18. Die 18 graden zijn dan wel lekker, maar die regen niet. We zijn maar vertrokken, richting kust, de noordkust. Een camping uitgezocht in Zumaia, onderweg nogal wat regen gehad, voorzichtig rijden hè, toen we in de buurt kwamen, zagen we de zee al en moesten toen nog een eind langs de kust rijden en dat was geen straf, onderweg konden we zelfs de camper neerzetten en hebben genoten van de wind op de kust. Verder gereden en bij de camping zagen we ook tussen twee grote bedrijfsloodsen in een camperplaats, die was aan de rvier Urola, er stonden een heleboel campers, dus wij er ook bij gaan staan. Lekker goedkoop, het kost je niets, je kon daar water laden en je vuile water kon je ook kwijt. Veilig was het ook, op alle vier de hoeken van die loodsen ging een grote schijnwerper aan en die zijn de hele nacht aan geweest, wat een beetje minder was, dat rond een uur of elf die ene loods open ging en ze begonnen met werken. Rinus heeft `s nachts zijn gehoorapparaten niet in, dus die hoort niet veel. Tegen de avond zijn er nog veel campers vertrokken, maar met 14 anderen hebben daar de nacht doorgebracht. Het enige nadeel is, dat we dan geen stroom hebben. Maar als het zonnetje maar geschenen heeft redden we dat goed.
23 Mei, wat gaat de tijd toch snel.............Stofzuigen vanmorgen was er niet bij, dat trekt de accu niet......We waren vroeg op...ik slecht geslapen toch door die herrie....Na het ontbijt, nog steeds de hollandse crackertjes!!! Vertrokken en voor de zekerheid nog getankt in Spanje, echt het laatste station van Spanje, op de grens! Hoop niet dat die staking in Frankrijk nog lang duurt.....Nog in Spanje zagen we een heel grote Carrefour, dus daar nog op ons gemakkie de boodschappen gedaan. Aan de grens was het een drukte van belang, geloof toch dat de dingen in Spanje goedkoper zijn dan in Frankrijk. Onderweg nog ergens het stokbroodje gegeten......Het weer is vandaag weer een stuk beter dan gisteren en volgens de voorspelling blijft het zo een poosje. Niet zo verschrikkelijk warm meer..heerlijk!Rond drie uur waren we op de camping du Lac in Ondres. Best een mooie camping, lekker ruim en je kon gaan staan waar je wilde, geen recht plaatsen, de campers en caravans die er staan staan schots en scheef door elkaar, een leuker gezicht dan al die rechte plaatsen....Vanmiddag kwam er een duitser aan, die zijn hondje uitgelaten had buiten de poort..een praatje maken, waarom denken de Duitsers toch altijd dat wij Nederlanders allemaal duits spreken.........Zoals de naam van de camping al verraadt......we staan aan een meer!!

Wilma en Arie, alles nog goed bij jullie en de buren..........

• 23 Mei 2016 - 22:44

Majke:

Hay Rina en Rinus,
    Wat een grappige foto, nummer 8, met de camper in de spiegel! Volgens mij hebben jullie mooie staanplaatsen gevonden. Jullie zorgen toch wel dat die Nederlandse crackertjes op zijn voor je terug bent hé. Breng maar wat lekker weer mee deze kant uit....wij zitten weer volop met de verwarming aan,
    Groetjes en fijne reis retour,

• 24 Mei 2016 - 10:30

Als jullie nog langer op vakantie gaan, mogen jullie wel een karretje achter de camper hebben. Al die Nederlandse crackers die mee moeten....
    Prachtige foto's. Mooi, die oude gebouwen, ik houd er wel van...een stukje cultuur snuiven.
    En inderdaad, die foto met de camper in de spiegel is heel leuk gemaakt.
    Nu weer Frankrijk. De stakingen bij de benzine pompen is veelal langs de kust. Mochten jullie daar langs gaan, dan kan het een probleem worden.
    Ik verbaas mij er eigenlijk nog steeds over, dat jullie steeds wifi hebben. Vooral, dat foto's versturen zo goed lukt. Kan alleen maar bedenken, dat het zo goed lukt, omdat er niet veel mensen op de camping staan? Wij maken vaak mee, dat het internet veelal traag is, soms niet lukt om erop te komen en foto's versturen een groot probleem kan zijn. In ieder geval blij, dat het jullie lukt, want kan ik mooi meegenieten!

• 24 Mei 2016 - 18:15

Wilma:

hallo rina en rinus.
    hier gaat alles goed. ook in jullie huis gaat het goed. het is wel fris hier met 14 graden.
    wij hebben inmiddels ook onze vakantie geboekt. VLIEGEN.....
    we wachten maar af he. fijne reis verder.