11 tot en met 14 Augustus - Reisverslag uit Füssen, Duitsland van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 11 tot en met 14 Augustus - Reisverslag uit Füssen, Duitsland van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

11 tot en met 14 Augustus

Door: Rina

18 Augustus 2016 | Duitsland, Füssen

Ja hoor eindelijk, daar ben ik
Er is van alles gebeurd hier. We zijn donderdag 11 augustus vertrokken. Niet zo vroeg dat was niet nodig. Gelukkig maar........in de buurt van Roosendaal was het tijd voor ons middagboterhammetje, daar kwamen we erachter dat het wisselen tussen stroom en gas voor de koelkast niet werkte. We waren nog wel een beetje in de buurt waar we vorig jaar deze camper kochten. In de werkplaats hebben ze alles nagekeken en het bleek alleen maar de resetknop indrukken, Dat was tenminste verholpen...Op nieuw op pad, het was onze bedoeling om een beetje op tijd in Grubbenvorst te zijn, dat lukte dus niet.Het werd nogal laat. Het bleek dat er begin dit jaar een nieuwe eigenaar was. De prijs was minder en `s morgens mag je verse eitjes voor het ontbijt nemen.
Het is en blijft een fijne camperplek. Lekker geslapen!!!
De 12e na de crackers en het gekookte eitje zijn we vertrokken naar Rens en Marita, een bakkie met gebak gedaan en na een glaasje zijn we laat gaan lunchen in het bos daar in de buurt. Marita had ons al meer verteld over dat restaurant. Het heet
De Belaeving...echt met die ae, de limburgers weten dat wel hé...Je kan daar een broodplank voor twee personen bestellen met van alles en nog wat erop, nog wat friet en kleine snacks erbij, wat achteraf niet nodig was....Wat er allemaal op die plank was meer dan genoeg en erg lekker......Met Rens en Marita weer teruggereden naar hun huis en daar zijn wij vertrokken weer naar Grubbenvorst. Daar was het zo druk dat we aan de zijkant moesten staan onder de bomen, geen televisie, geen Olympische Spelen gezien.
13 Augustus.....Na een goede nacht en ontbijt met eitje zijn we vertrokken.we wilden naar Gaiazoo in Kerkrade. Onderweg besloten om langs Margriet te gaan in Hoensbroek. Wist wel de straat, maar niet het nummer, via wordfeud dat aan Betty gevraagd, toen bedacht ik me, dat ik ook haar telefoonnummer had, gebeld, ze was niet thuis. Nog een poosje daar gewacht. Het was heel jammer...Naar Gaia gereden, was best mooi daar. de dieren zaten niet zo in kooien, maar liepen buiten, net als in de natuur. De plattegrond en de bordjes vonden wij niet zo goed, we waren nogal eens de weg kwijt. Een broodje en een ijsje genuttigd en de camper weer opgezocht. Op naar de camping in Gulpen....Gulpenerberg...een grote camping en vreselijk druk, wel een mooi zwembad, maar helaas....vergeten zwemkleding mee te nemen. Bij het inchecken, kreeg Rinus een glazen potje met geursteenstjes en een waxinelichtje. We hebben daar lekker buiten gezeten en volgens mij rook ik regelmatig een vieze lucht...........verder was alles goed op de camping. Nog een ijsje gekocht. De volgende morgen waren de broodjes uitverkocht.......
14 Augustus...Vertrokken van de Gulpenerberg. Is daar best mooi, je verwacht het niet in Nederland zo hoog!!! Het is nog steeds mooi weer. We wilden toch een eind rijden en niet te laat staan, om nog lekker buiten te zitten. We hebben de grote weg genomen om wat op te schieten, het eerste eind was dus niets aan. We kwamen in de Spessart terecht en wat is het daar mooi rijden! Prachtige natuur, dromerige dorpen...geen sterveling te zien...rust! We hadden geen broodjes, maar het was zondag..........soepdag......vermicellisoep, zoals we meestal op de zondagmiddag eten. Rond drie uur waren we in Neustadt am Main op de Main Spessart Camping..een mooie camping met zwembad.....nog steeds geen zwemkleding....ook druk. We hebben lekker buiten gezeten en al weer rook ik af en toe een vieze lucht.......vreemd vonden we dat wel...

• 18 Augustus 2016 - 22:00

Pytsje:

En...? Al achter het vieze luchtje gekomen. Ik heb wel een vermoeden...de geursteentjes?
    Gelukkig het probleem met de camper opgelost. Jammer van de zwemkleding, al intussen een nieuw setje kunnen scoren? Zwembroek voor Rinus moet niet zo'n groot probleem zijn. Kan eventueel een sportbroekje aan in het zwembad. Had al een beetje gehoord, dat jullie het lijken te treffen met het weer, houden zo!
    Je hebt je reisverslag al een beetje bijgewerkt, maar nog een heel stuk te gaan, aangezien wij nu al de achttiende zijn. Kijk er naar uit. Veel plezier nog!

• 18 Augustus 2016 - 23:00

Maarian:

Wat een belevenissen weer joh,wel gaaf,alleen zonde dat je 's morgens geen broodjes kon krijgen
    In zuid limburg is een naturisten camping had je dus zonder zwemkleding terecht gekunt

• 18 Augustus 2016 - 23:18

Margriet:

Hallo reizigers. Nog altijd jammer dat ik jullie gemist heb! Misschien een ander keertje wel.
    Limburg beviel dus wel. Ach ja, wij zijn best wel aardig.....
    Goede reis verder en liefs van Margriet.

• 19 Augustus 2016 - 00:34

Jannie.:

Jullie hebben al aardig wat gezien in korte tijd, ik ben benieuwd waar die vieze lucht vandaan komt, misschien ben je er al achter. Veel plezier..

• 19 Augustus 2016 - 08:33

Tineke:

Wat een (stinkavontuur) !!! Ben benieuwd,inderdaad toch de geursteentjes? Jullie hebben alweer veel meegemaakt en gezien, Gaia zoo,moet mooi zijn,Dicky en Eef waren er ook las ik.en jullie hebben prachtig weer,dat is toch ook lekker meegenomen,alles is toch leuker met een zonnetje, nu nog zwemkleding!! Mensen ga genieten,liefs