24 en 25 Augustus - Reisverslag uit Sachsenburg, Oostenrijk van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 24 en 25 Augustus - Reisverslag uit Sachsenburg, Oostenrijk van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

24 en 25 Augustus

Door: Rina

25 Augustus 2016 | Oostenrijk, Sachsenburg

24 en 25 Augustus.

Het bevalt nog steeds in Oostenrijk. Mooi weer, overdag vrij warm en `s avonds koelt het lekker af, tussen de bergen.
Afgelopen nacht zelfs een beetje koud gehad op bed.
Vanmorgen de gewone, alledaagse dingen gedaan en vertrokken naar een camping, die in de buurt van de "Dachstein" is. De bedoeling een plekje te bespreken voor de avond...Laten we helemaal niet op die camping kunnen komen, het weggetje er naar toe was verschrikkelijk smal en liep steil naar beneden. Op een kleine ruimte moest Rinus toch keren...Stukje terug gereden, daar was de ingang van de Mautweg.....een meneer gaf ons een kaartje, waarop 14,50 € stond. Als we gebruik maakten van de gondel dan hoefden we dat niet te betalen. Met die informatie reden we naar boven..die weg alleen al was heel mooi.....Oostenrijk is gewoon prachtig, qua natuur dan............Boven kregen we orders om naar het laatste restaurant te rijden en daar stonden bussen, daar mochten we dan gaan staan... Mooi plekje gevonden. We waren veel te vroeg. Kwart voor twee mochten wij pas naar boven en kwart voor zes weer naar beneden. Achteraf was dir allemaal flauwe kul. Er kwam een Nederlands echtpaar langs en die begon een praatje, volgens hen kon je naar beneden wanneer je wilde. We hebben dat naar boven ook maar geprobeerd en een half uur eerder stonden we op het balkon van de gondel, ja echt een balkon bovenop de gondel...........koud hoor! Zo zagen we de prachtige bergen rondom ons. Om stil van te te worden. Boven was van alles......een trap in het niets, een skywalk, een hangbrug en een eispalast. Om in dat eispalast te komen moest je over de hangbrug....Rinus is alleen geweest!!!!In dat eispalast is hij heel even geweest, hij zag een enorme rij mensen staan daar binnen en die verroerden zicht niet. Iemand heeft wel een foto gemaakt van Rinus op die trap in het niets. Die skywalk....och dat merkte je niet dat er onder je niets was...Dat kwart voor zes naar beneden, dat kon niet eens hahahaha, om half zes ging de laatste gondel, maar wij zijn gewoon met de meute meegelopen en gingen half vier naar beneden. Nog even genieten in de gondel. De hele onderneming was zeker die 78,00 € meer dan waard. Camping Passrucker in Altenmarkt is het geworden waar we de nacht door zullen brengen. Koken hoefde ik niet meer, we hadden "boven" warm gegeten....Broodjes is het geworden die avond. `s avonds nog naar Linda`s zomerweek gekeken.
25 Augustus.
We hebben vanmorgen een beetje uitgeslapen. Op ons gemakkie alles gedaan, de bedoeling was ergens rustig boodschappen te doen en een mooi plekje om ons broodje te eten en niet te laat op een camping. Alles lekker rustig......dat is gelukt!! Wel door mooie streken gereden...Nu staan we in Sachsenburg op Drau Camping.
Vanmiddag nog lekker buiten gezeten....het eten hebben we binnen gedaan, het werd toen al een beetje fris en om nu met een vest of jas aan de warme maaltijd buiten te eten zien we allebei toch niet zo zitten....
Vanavond weer Linda´s Zomerweek.
Morgen weer een nieuwe dag met plannen......

• 26 Augustus 2016 - 13:21

Pytsje:

Wauw, wat een mooi gezicht...had er ook wel even willen rondlopen. Dacht eventjes, dat Rinus zich vermomd had....hihi...maar laat het iemand anders zijn met een grote snor....

• 26 Augustus 2016 - 16:34

Tineke:

Geweldige avonturen weer en mooie natuur, en prachtige fotoos, en een dag zonder pech!!!!! Is ook wel wat waard!! Lieve mensen,genietse

• 28 Augustus 2016 - 17:42

Wim Oosse:

Hoi Rinus en Rina
    Kan je er ook met een bootje komen nee jammer maar ik ben wel jaloers.
    Zaterdag met Martin en de jongens met zo'n aluminium bootje over Merwede gaan varen en kan een dag later nog moeilijk zitten.
    Het moest een beetje tegen elkaar op met Egbert en Els dus niet stoppen.
    Metertje gaf dik 50 km aan.
    Zelf gaan we morgen naar het bootje en dan ongeveer richting Brabant,Maastricht en via de Kempen
    weer terug.
    Bedankt voor de verslagen en groeten.
    Corrie en Wim.