21, 22 en 23 September - Reisverslag uit Grubbenvorst, Nederland van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 21, 22 en 23 September - Reisverslag uit Grubbenvorst, Nederland van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

21, 22 en 23 September

Door: Rina

23 September 2016 | Nederland, Grubbenvorst

21 September.
Van de camping naar Coby en Peter was het anderhalf uur rijden, erg vroeg hoefden we niet op...
Rond half elf waren we in Hanau. Hebben bakkie met koek gedaan en een lekker glaasje erbij!! Het was heel gezellig, bedankt Coby en Peter...Het werd tijd om nog een eindje te rijden anders halen we het niet allemaal. Dat is altijd aan het einde van ons rondtrekken...je neemt je voor op een bepaalde dag thuis te zijn en dan wordt het nogal eens wat haastig. Maar nu redden we het wel. We zijn vandaag naar Limburg aan de Lahn gereden, wat is het daar toch mooi. Niet ruig maar lieflijk...Op camping Limburg....ja en echt dat was ook in Limburg...Origineel is anders!!! We stonden daar aan de Lahn, zo heeft Rinus deze reis toch wel water gezien.
22 September.
Na alles weer gedaan te hebben zijn we vertrokken...richting Nassau, fijn binnen door gereden hele stukken langs de Lahn.
In Nassau een Aldi gevonden en volgens Coby moesten we daar gaan kijken voor likeur 43.....niks hoor ze verkochten het daar niet. Wel nog allerlei dingen gekocht, die ik in Nederland niet zo kan kopen, de camper is weer een stuk zwaarder geworden!
We hadden gedacht om het slot Nassau te bezoeken, maar het lag toch wel hoog op de berg. Dus hebben we het rechts laten liggen en zijn doorgereden naar Lahnstein en dan naar Koblenz. Rinus had nog niet genoeg water gezien, hij wilde aan de Rijn onze kaiserbroodjes eten. Ja hoor hij vond toch een plek om gewoon aan de rivier te staan, het was een oude veerstoep. Het werd ook weer tijd om uit te zoeken waar we de nacht door gaan brengen. Een beetje verkeerd gekeken en wat te veel gereden, waren we toch nog redelijk op tijd op de camping waar we nu staan. In de bistro hier kon je ook eten afhalen en dat hebben we gedaan, was een heerlijk stuk stuk vlees....holzfäller steak, met toebehoren...In de camper opgegeten lekker met de beentjes omhoog.
Oh ja, we staan op camping Hammer in Hammer....alweer zo origineel, maar wel met een hele aardige en knappe eigenaar!

Was ik toch nog wat vergeten, het stroompje wat recht voor onze kop *scheepsterm Pytsje* was de Rur heet. Veel water was er niet, maar toch hoorde je het goed stromen!!
23 September.
De broodjes van de broodjesservice op de camping waren weer heerlijk, toch fijn dat ze hier bruine broodjes hadden. Alle dingen weer gedaan en echt de keren dat ik wakker was afgelopen nacht hoorde ik toch de Rur stromen. Het was hardstikke stil en donker daar en het fijne geluid van een stromend riviertje. Goh ik ben er zelfs een beetje van onder de indruk.
Het zou niet ver rijden zijn vandaag, we hebben de grote wegen weer uitgeschakeld op tommetje en heerlijk door de natuur gereden. Wisten jullie dat er zo dicht bij...... in de buurt van Aken.... zo veel moois te zien was. Wij hebben er in ieder geval van genoten. Toch nog even een Rewe opgezocht, wilde graag nog wat * zwiebelmettwursten* die nu in de diepvries liggen. Kan die dingen in Nederland niet kopen, ik weet in ieder geval niet waar!!-
We zijn naar Grubbenvorst gereden, wordt een beetje traditie, als het kan beginnen we hier onze reis en eindigen we hier ook.
Nog lekker weer vandaag, nog best een tijd in het zonnetje gezeten....

Er komen nog foto´s......even wachten!!

• 23 September 2016 - 23:26

Majke:

Hoi hoi, tot binnenkort!
    Ik wens jullie een fijne en veilige thuisreis toe.
    Als je bent uitgerust, geef je maar een belletje,
    fijn weekend,
    Majke

• 24 September 2016 - 04:22

Leo Verburg:

Ik wil jullie niet jaloers maken, maar ik eet met zeer grote regelmaat lekkere zwiebelmettwurst op heerlijke verse broodjes ....... bij ons in Duitsland "keine probleme" hahaha

• 24 September 2016 - 09:50

Coby En Peter:

ja he was erg gezellig, jammer dat jullie het niet gekregen hebt ik bringt het de folgende keer mee.
    Bij uns geeft het bij Aldi groetjes en nog een gute fahrt
    i

• 24 September 2016 - 09:55

Tineke:

Mooie fotoos !!!! En nog even hele mooie dingen gezien,jullie zijn weer in het land, kunnen jullie meegenieten van het mooie weer!! Nog lekker genieten hoor lieve mensen

• 25 September 2016 - 18:50

Pytsje:

Leer ik ook nog eens wat.... nog even en ik kan mee als matroos hihi.
    Doen jullie dus ook... de routeplanner op snelwegen vermijden zetten. Kom je soms op prachtige plaatsen, die je anders nooit zou hebben gezien. Helaas gaat het ook wel eens mis en kom je op een weg, wat de naam eigenlijk niet mag dragen...een zandpad of grint.
    Het einde is dus in zicht. Jij hebt de buit weer binnen, uienmetworst. Ik had er nog nooit van gehoord.
    Als ik dit type, zijn jullie alweer thuis, dus een goede reis wensen heeft geen zin meer.
    Dan maar...Welkom thuis!

• 26 September 2016 - 09:02

Margriet:

Moest je niet vaak plassen bij dat water?