28 April - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 28 April - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

28 April

Door: Rina

28 April 2017 | Verenigde Staten, New York

28 April,
Het was weer vroeg vanmorgen, de spiertjes zijn nog steeds stijf, maar de bedoeling is om er weer tegenaan te gaan vandaag. Eerst het wandelingetje voor het ontbijt. 1 Bagel genomen met ei en bacon, daar hebben we het samen mee gedaan. Zelfs de helft kon ik niet op. Toen naar subway station Herald Square gelopen en daar konden we een metro nemen naar Rockefeller Center. Was toch best moeilijk om de goede metro te vinden. Lukte wel en voor 6 dollar samen konden we er in. Rinus moest daar nog wat filmen, dat lukte gisteren niet. We hadden toch de tijd want om kwart over tien mochten wij pas naar boven...naar de top of de rock. We konden alles makkelijk vinden daar en dachten dat we daar nog een uur moesten wachten, maar het schijnt niet druk geweest te zijn, we mochten gelijk naar boven. Toch eerst weer alles wat je bij je had in een bak leggen en daar werd dan weer naar gekeken. Ach aan de ene kant is goed hè....stel je voor dat er iets gebeurt. We gingen naar verdieping 67 of 69, dat weten we beiden niet zeker meer.Wat een pracht uitzicht heb je daar boven, wat wel jammer was....het was niet helemaal helder. Achter ons op de foto kon je net het Empire State building zien. Daar willen we morgen naar boven, hopen dat het dan helemaal helder is. Trouwens het werd in de loop van de morgen steeds zonniger en de temperatuur liep snel op vanmiddag was het meer dan 26 graden. Zin in koffie hadden we....beneden onder de grond zagen we een Starbucks en daar hebben ze echt lekkere koffie. Na de koffie zijn we gaan zoeken naar de BigBus, we wilden naar Central Park, ergens uitgestapt, was om de hoek bij Donald Trumps Tower en Hotel. Daar waren een aantal vrouwen aan het protesteren, dat Donald in zijn eerste honderd dagen helemaal niets voor de vrouwen heeft gedaan. Er waren toch ook een aantal mannen die stonden te klappen. Vond het wel jammer dat Donald niet even kwam kijken. We hebben daar eerst wat gegeten en een stuk*je* door het park gelopen. De eerste bus die kwam zat propvol en beneden in de bus is het bloedje heet. Wij lopen naar de volgende halte en dat de volgende bus minder vol was, niet dus. Toch maar ingestapt en gereden naar het Guggenheim museum. Wat een apart gebouw is dat......Met de lift naar de 6e verdieping en naar beneden lopen. Kijk maar op de foto hoe het er uit ziet. Met de bus naar zijn begonpunt gereden en dan is het nog een aardig stuk naar het hotel.....Weer over Times Square, echt we zijn al in aardig wat steden geweest maar hier.....het verkeer is een chaos, verschrikkelijk hoe er gereden wordt en alles staat regelmatig vast en een enorme mensen massa. Niet voor te stellen hoe druk het is. Vanavond lekker kip teriaki gegeten en verhaaltje geschreven. Nu nog even de foto`s uitzoeken en dan plat!!!
Morgen weer een volle dag...........

• 29 April 2017 - 10:07

Valerie:

Hallo!

Ziet er weer leuk uit, en lekker veel gelopen en geslenterd

• 29 April 2017 - 10:07

Valerie:

Ik vindt die kerk of catherdraal echt geweldig mooi

• 29 April 2017 - 10:40

Pytsje:

Elke dag dus druk in de weer. Prachtig uitzicht vanuit de hoogte. Moest er niet aan denken, om daar te wonen. Zou stapelgek worden....
    Geef mij de rust maar, maar wel geweldig om dit een keer mee te maken.
    Hoelang blijven jullie nog in New York?

• 29 April 2017 - 11:35

Majke:

Super!!! Dat jullie in het
    Guggenheimmuseum waren.....daar kun je je al een dag vermaken.
    En jullie doen dat even tussendoor....wat een volle agenda. Hoop dat je een goeie nacht rust en dan morgen er maar weer stevig tegen aan. Veel plezier!

• 30 April 2017 - 11:01

Willemijn:

Opnieuw is het een genot om het verslag te mogen lezen. Jullie genieten met volle teugen en ik heb bewondering voor de wijze waarop jullie iedere dag zo goed besteden.
    In het Engels zegt men : Never a dull moment.

Herinneringen komen bij mij boven omdat wij ook New York hebben bezocht. Toen stonden de Twin towers er nog en zijn wij bovenin geweest. De snelheid van de lift vond ik verschrikkelijk.

Wij hebben een aantal koude dagen gehad maar nu schijnt het zonnetje weer. Zo hoort het ook in Spanje zeker eind april.

Ga lekker door met genieten.

Liefs

Willemijn