2 Mei - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 2 Mei - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

2 Mei

03 Mei 2017 | Verenigde Staten, Monterey

2 Mei
Afgelopen nacht heerlijk en lang geslapen. Uitgerust waren we nog niet, maar dat komt wel de komende dagen. We rijden nu toch elke dag een stuk(je). Ontbijt inclusief, een soort koek en een bakkie niet te drinken koffie, gelukkig voor Rinus was er ook sap. We wilden richting kust en Rinus heeft wat plaatsjes uitgezocht voor de richting. Zeker gelukt! Eerst naar Santa Cruz, daar was ook een Fishermann`s Wharf, auto neergezet en de pier op, was een leuke verrassing dat we daar zeehondjes of leeuwtjes, dat weet ik niet, Er waren er drie bij elkaar die lekker in het zonnetje aan het spelen waren. Enorme meeuwen vlogen er rond, echt waar groter dan in Nederland. Van Santa Cruz verder gereden naar Monterey daar wat rondgekeken en naar Carmel gereden en toen kwam Rinus erachter dat hij de 17-Mile Drive wilde rijden, op de kaart gekeken, we waren er al een stukje voorbij. Gelukkig hebben we een *Truus* in de auto en die wist ons perfect naar in een ingang van die route te brengen. 10 Dollar betalen en dan mag je. Er staan enorme huizen van mensen die genoeg centjes hebben of gehad hebben. De natuur is mooi, maar het eerste stuk was het niet wat we er van verwachtten. Maar het kwam goed toen we aan de kust kwamen....De bezienswaardigheden waren genummerd en op de folder die we kregen kon je lezen wat het was. Easy.... We hebben bij Spanish Bay gestopt, prachtig. The restless Sea ook heel mooi, Point Joe, daar stond een foto van een heel oud huisje en daar woondde begin 1900 een man genaamd Joe, ze weten niet of die plek naar die man vernoemd is, of die man naar de plek... ook een heel mooi stuk langs de kust en golven hè, maar op een geven moment is een golf een golf. Toen kwamen we bij Bird Rock, een rots in zee en daar stikte het van de aalscholvers, die beesten hebben geen waterdichte veren, dus moeten na een duik in het water de vleugels wijd doen om te drogen en dan lijken het net potloodventers, naast die vogelrots was een rots waar heel veel zeehonden of leeuwen lagen. Er liepen trouwen een paar beestjes rond, staan op de foto, zijn dat marters of weet iemand of het andere dieren zijn. Ze hebben daar mooie namen voor van alles, zo was er The Lone Cypress en een ghost tree. En enorme golfplaatsen, maar we golfen niet.... Naar een uitgang gereden en op weg naar een Inn....de Super8 Monterey/Carmel Inn. Keurige kamer en heel schoon. Weer inclusief ontbijt, ben benieuwd morgenochtend. Aan de mevrouw gevraagd waar we wat konden eten, een minuut of 5 lopen......niet dus.....was een shopping centrum....Del Monte. daar hebben we wat gegeten en bij Starbucks nog een bakkie koffie. Nog even dit afmaken en proberen de foto`s er bij te zetten.....dan nog even een glaasje drinken en wat fruit eten, alles in Amerika is groot zelfs de aardbeien. Wat we ook gekocht hebben....gedroogde knoflook, is best lekker net chips en dan wordt het weer bedtijd....morgen weer een dag..................

• 03 Mei 2017 - 12:19

Majke:

Blij dat jullie een goeie nacht hebben gemaakt.
    Wat een mooie foto's...kan iedereen wel zeggen dat New York zo super is, geef mij de natuurfoto's maar! Lijkt me een erg leuke route die jullie nu volgen en ook alweer veel gezien. De 'marter' lijkt meer op een grondeekhoorn, volgens mij noemen ze die daar chipmunks. Met zo'n aardbei heb je in een keer je fruitvitamientjes binnen....smaakte hij ook zo groots? Veel plezier op jullie verdere tocht.

• 03 Mei 2017 - 15:32

Pytsje:

Dit begint er meer op te lijken.... Ik houd (persoonlijk) niet zo van de drukte. De natuur en cultuur wel weer. Prachtige foto's!!!!
    En inderdaad.....heel veel groter, wat een knots van een aardbei.
    En even gelachen om jou vergelijking.... aalscholvers als potloodventers. Gelukkig zie je niets hangen...

• 03 Mei 2017 - 16:33

Valerie:

Zo wat een leuke verhalen elke keer weer.

Ga je ook nog walvissen spotten, california zwemmen ze regelmatig en ook dolfijnen.

• 03 Mei 2017 - 17:29

Margriet:

Wat een totaal andere wereld! Heel mooi! En prachtige foto's. Groetjes Margriet.

• 03 Mei 2017 - 21:02

Betty:

Eerst het drukke maar indrukwekkende New York en dan de onwaarschijnlijk mooie foto's van de kust!! Die zeehondjes

• 03 Mei 2017 - 21:04

Betty:

En dan ook nog genoeg energie om je leuke verslagen te schrijven! Petje af hoor!
    Geniet van al het moois en hartelijke groet van Betty