26 Mei - Reisverslag uit Lompoc, Verenigde Staten van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 26 Mei - Reisverslag uit Lompoc, Verenigde Staten van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

26 Mei

26 Mei 2017 | Verenigde Staten, Lompoc

26 Mei...
Vanmorgen weer vroeg op om de blog inclusief foto`s op het net te krijgen. Is gelukt na toch een hele tijd. We hebben op de kamer ontbeten met koek en mandarijnen. Heb vanmiddag een paar stukken kaas gekocht, heb al weken geen kaas en normaal brood gegeten. Ik verlang daar toch wel een beetje naar. Het warme eten is prima te doen, maar een gewoon normaal ontbijt nee dat zit er hier in Amerika niet in. Strakjes gaan we naar de omgeving van Heidelberg met ons *oude* wintersportploegje. Heerlijk lekkere harde brötchen... Eerst geprobeerd om dichter bij het woord Hollywood te komen. Helemaal is dat niet gelukt, maar deze foto is het beste wat we ervan konden maken. Heeft best een tijd geduurd voor we het hadden gevonden. En nu zien dat we uit de stad kwamen. Het is niet normaal het verkeer in en om Los Angeles. Had trouwens wel willen weten waar Arnie Alberts woont, misschien hadden we dan een bakkie kunnen doen bij hem hahaha...We wilden via de Pacific Coast Route naar het noorden, dat is highway nr 1. Die kunnen we niet helemaal volgen, dat hebben we een paar weken geleden gemerkt. Ergens is er een brug ingestort en daardoor is de weg gesloten. Een heel eind zijn er geen zijwegen. Er zit niets anders op om dan via de grote weg naar San Francisco te rijden, maar zover zijn we nog niet. We reden vanmorgen in en door Malibu. Op en in de bergen stonden de mooie huizen en langs het water de veel mindere. Wat wij misten waren de eethuisjes en gezellige tentjes. De kust is lang niet zo mooi als dat stuk wat we bijna 4 weken geleden gereden hebben. We hebben nog door meer plaatsen gereden. Oxnard, daar lagen een aantal olieplatformen voor de kust en ook drie eilanden de Channel Islands. We zijn niet overgevaren. Ook bij de jachthaven van Ventura wezen kijken. Een andere bekende naam is Santa Barbara, toen zat ik te slapen zei Rinus. Een paar keer zijn we gestopt langs het strand om te kijken naar surfers. Veel golven waren er niet en het leek wel uitgestorven. Het was alleen op de weg druk. Nu is wel de temperatuur naar beneden aan de kust, het was vandaag niet meer dan 18 graden. Uit de wind in de zon ging het wel. Wat het morgen wordt heb ik nog niet naar gekeken. We zijn doorgereden naar Lompoc, daar verblijven we in motel6. Vanavond lekker kip gegeten, een bakkie koffie van de Starbucks na en nu zitten we aan de borrel. Vandaag nog een fles 43 gekocht. Morgen weer een dag..............

• 27 Mei 2017 - 09:48

Majke:

Zo! Rinus weer langs het water, die is in zijn hum.
    Heerlijk dat je zo kunt ontspannen dat je in slaap valt tijdens het rijden.
    Zoals gewoonlijk is slapen op vakantie een stuk gemakkelijker dan thuis.
    Zit je thuis, dan droom je van Amerika....
    Zit je in Amerika, dan droom je van Heidelberg en harde broodjes....
    En ik zit in een zonovergoten tuin en reis vanuit mijn stoel met je mee,
    ik ga nu een kopje koffie pakken en neem er een hard bolleke brood bij:genieten!
    Groetjes

• 27 Mei 2017 - 12:45

Marita:

bij jullie gelukkig nu wat minder warm. hier is het op het moment 32 gr. Maar dank zij de airco is het binnen goed uit te houden. Ik kan me voorstellen, dat je langzaam naar een normaal ontbijt verlangt.
    Morgen komen 4 kleinkinderen eten plus Sonja en Natasha. Dus er valt hier nog wat te kokkerellen met die warmte. Wees voorzichtig, ben blij dat alles zo goed gaat. Liefs van ons.

• 27 Mei 2017 - 13:56

Margriet:

Nergens een loslopende ster tegengekomen? Heb nog een cd waarop Barbara Streisand een concert geeft in haar tuin te Malibu. Zal dus wel een aardige lap zijn.
    Wij hebben hier geen palmen, maar de temperatuur mag er wezen. Als ik de ogen dicht doe.......,lijkt het wel de Riviera..
    groetjes weer van Margriet.