1 Juni - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 1 Juni - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

1 Juni

Door: Rina

01 Juni 2017 | Verenigde Staten, San Francisco

30/31 Mei en 1 Juni
De allerlaatste dag in San Fransico. Zoals gewoonlijk hebben we het niet laat gemaakt vanmorgen. Jammer om uit dit hotel weg te gaan. Het was er zo netjes en schoon en ook leuk ingericht de kamers. Een binnenplaats waar allemaal planten stonden, je kon er sporten er was een verwarmd buitenbad. Van de laatste twee hebben we geen gebruik gemaakt.Sporten hebben we genoeg gedaan de afgelopen 5 weken. Het ontbijt was voor ieder een kwart subway`tje. We wilden `s ochtends in ieder geval nog twee dingen zien. Dat was de Lombard Street. Ik weet niet of jullie daar iets over weten. Ze zeggen dat het boverste stuk een weg is met de meeste grote bochten. Het was wel heel mooi aangelegd met veel groen. Heb er trouwens wel een filmpje van. Hebben hem twee keer gereden, Rinus wilde een filmpje met zijn filmcameraatje en ik wilde het graag met mijn telefoon. Ik heb twee keer mogen filmen, want rijden zag ik niet zo zitten. Daarna weer naar de Golden Gate Bridge, we hadden daar toen we er waren met de rode bus een weg gezien, die verder de bergen in ging en we dachten dat het best een mooi gezicht zou zijn. Na wat zoeken en een omleiding hebben we die weg gevonden en ja het was een grandioos uitzicht op de brug. Rinus had de dag ervoor gezegd, dat hij het leuk zou vinden als er een zeeschip onder door zou varen. We stapten uit de auto en ik zei, ik zie containers....als je dat gezicht van hem had gezien...Het was een Maersk Schip, naam konden we echt niet lezen. Hebben het allemaal gefilmd. Het werd tijd om wat te gaan eten, dat wilden we aan de waterkant doen, maar het was verschrikkelijk druk en een parkeerplaatsje was slecht te vinden. Wat we vonden moest je met je creditcard betalen en dat werkte niet zo simpel. Ja en nu....gekeken op tommetje hoe ver het vliegveld was, hij gaf aan een kleine twee uur. Ach dachten we dan zien we onderweg nog iets te eten. Eigenlijk vonden die twee uur een beetje lang, maar je vertrouwd zo`n ding. Tot we de borden vliegveld zagen, volgens tommetje moesten we toen toch nog een uur rijden. Iets klopte er niet. Van de grote weg af gegaan en daar vonden we toch wat om te eten en daarna tommetje weer aangezet en toen was het verdorie 5 minuten rijden. Zodoende waren we vroeg op het vliegveld. Eerst de auto inleveren, dat was een fluitje van een cent, we kwamen daar aan, kregen een baan toegewezen, koffers eruit en klaar!! Met de airtrein naar de terminal waar we zouden vertrekken. Eerst zoeken waar Swiss Air was en daar waren de konden we natuurlijk niet inchecken, maar er zat wel iemand, daar aan gevraagd of we daar moesten zijn en ja hoor ze kon ons gelijk inchecken, hoefden we niet meer in de grote rij te staan later en we waren gelijk de grote koffers kwijt. We hebben wel wat gekocht in Amerike, niet zo veel, maar ik was toch bang voor de kilo`s. Had ik maar meer gekocht, Mijn koffer zat nog onder de 20 kilo en die van Rinus er net boven. Om 10 over acht zouden we de lucht ingaan, dat werd ietsje later. Dik elf uur gevlogen naar Zürich, daar hadden we een kleine anderhalf uur om over te stappen, toen van Zürich naar Amsterdam iets meer dan een uur, daar gewacht op de bus die ons naar van der Valk bracht. Om negen uur zaten we daar aan tafel. Om elf uur naar bed. Slecht geslapen allebei, zal wel door die rare dagen zijn geweest. Heerlijk ontbeten, dat dan weer wel!!! Ik heb nog wat foto`s van de ochtend, die zet ik er nog bij.
Voor de statistieken we hebben 5.009 Mijl of 8.061 kilometer.
Het was een heel mooie en soms spannende vakantie, we hebben enorm genoten van alles wat we gezien en gedaan hebben en ja Arjan, je kan trots zijn op die oudelui van je. Vonden we een heel fijne reactie. We hebben het toch maar voor elkaar gekregen!! Natascha, bedankt voor het regelen van de vliegreizen, het hotel in New York en de autohuur. Mochten we ooit nog zoiets gaan doen, bellen we je weer!!

• 01 Juni 2017 - 20:26

Arjan:

Welkom thuis, vond het leuk om te volgen en de foto's te kijken....
    en idd ben ik trots en vind het stoer dat jullie deze reis gemaakt hebben, mij niet gezien veel te ver weg wij gaan lekker naar de achterhoek haha

• 01 Juni 2017 - 20:40

Dicky:

Welkom thuis, ik heb genoten van jullie reisverslag, nu een paar dagen niets en weer verder.

• 01 Juni 2017 - 21:04

Rose-mary:

Lieve Rina en Rinus.
    Ik heb genoten van jullie reis, en van de foto's.
    Geniet nu van jullie rust even.
    liefs Rose-Mary

• 01 Juni 2017 - 22:30

Ria En Gillis:

Jammer dat het voorbij is. We hebben genoten van je gedetailleerde verslag met je gezellige schrijftrend.
    Niet getreurd, we wachten geduldig op de volgende reis. Wel thuis...

• 02 Juni 2017 - 08:59

Natasja:

Na een hoop kilometers weer veilig terug! Het is weer graag gedaan. Het was leuk om jullie zo te volgen tijdens de reis!

• 02 Juni 2017 - 09:43

Anneke:

Wat een reis is dat geweest zeg! Door de hartstikke mooie, leuke verhalen en foto's hoef IK niet meer naar Amerika :)
    Fijn dat jullie weer gezond en een hele grote ervaring rijker weer veilig thuis zijn! Tot gauw.
    XXX

• 02 Juni 2017 - 17:35

Jannie:

Welkom thuis, wat een fantastische reis hebben jullie gemaakt. Leuk dat we jullie mochten volgen, ik heb genoten van de verslagen en foto's.
    Nu lekker uitrusten..

• 03 Juni 2017 - 16:33

Pytsje:

Even wat later dan normaal reageren....
    Helaas nog nooit een foto van jullie ontbijtje gezien. Was er wel benieuwd naar, want een half subwaytje? Kun je daar op leven? Of...het moet een kingsize zijn, wat mij niet zou verbazen van Amerika.
    Het zal wel weer een beetje wennen zijn in Nederland. Geen grote bak meer voor Rinus?
    Weet natuurlijk niet in wat voor auto jullie nu rijden.... al is Rinus natuurlijk ook een camper gewend.
    Wat een kilometers/miles hebben jullie afgelegd. Een hele rondtoer gemaakt en wat hebben wij daar mooi van mee genoten. Prachtige foto's en mooie verhalen.
    Hier nog even van het lekkere weer genieten en dan alweer weg.... Waar gaat de reis nu heen en hoelang?