8 en 9 Juli - Reisverslag uit Simrishamn, Zweden van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 8 en 9 Juli - Reisverslag uit Simrishamn, Zweden van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

8 en 9 Juli

09 Juli 2017 | Zweden, Simrishamn

8 en 9 September
Zaterdagmorgen moesten we Nystad Camping weer verlaten. Was hartstikke goed internet, dat hebben we niet veel. Nystad ligt op het eiland Lolland. Vind het heel moeilijk om al die eilanden te onthouden, maar twee weet ik er zeker. Lolland en het eiland Mön, want daar wilden we naar toe. En echt waar kort voor we er waren een bord, dat de weg gesperd was en we niet verder mochten. De andere weg die naar het eiland loopt, was een rot eind omrijden, besloten dat maar niet te doen. We hebben wel tijd genoeg, maar de zin ontbrak. De rit ging verder naar Köge, daar wilden we ons broodje eten, voor we naar Kopenhagen reden. Daar moeten we de Öresund brug over. 9 km lang en kostte voor ons 112,00 Euro om daar overheen te mogen rijden. Campers tussen de 6 en 9 meter lang betalen dit astronomische bedrag. Aan de andere kant ligt Malmö. Daar in de buurt hadden we een camperplaats gevonden in de boeken. In Limhamn en volgens ons heet de camperplaats Smäbätshamn, vind die namen wel wat hebben...Mooie plek aan de jachthaven en met keurig internet. We hebben deze dag niet zo veel beleefd om het al op het net te zetten. We hebben een rondje jachthaven gelopen en hadden daar een mooi uitzicht op die lange dure brug. Die trema moet eigenlijk een rondje zijn, maar kan dat op het pc`tje niet vinden. Rinus had gevraagd waar hij geld uit de muur kon trekken, ze hadden met een armgebaar gewezen waar het was. Zijn wandelschoenen aan en die richting op en ik in de camper, was een goede beslissing want het begon een beetje te regenen, maar dat beetje werd een enorme hoosbui. Kon ik toch mooi de dingen dichtdoen, die we open hadden laten staan!!! En Rinus kwam zeiknat terug, zonder geld, want dat kon hij niet vinden!! De warme hap klaar gemaakt. Heb de kleine Philips Airfryer meegenomen en die kunnen we tot nu toe gebruiken op de campings. Lekker makkelijk en veel minder vet. We proberen om de kilo`s die we afgevallen zijn, dat zo te houden. Ik had eerst die kleine gekocht op aanraden van de verkoopsters, maar later toch de grote gekocht voor thuis. Gebruik hem ook om afbakbroodjes in te bakken. Verder moet ik er nog mee leren omgaan.
Zondag de negende was het al bij half acht voor we wakker werden. Het ontbijt hadden we al snel achter onze kiezen, nog een poosje op internet gezeten en toen de dagelijkse dingen..Vuil water weg, str.tankje leeg gemaakt en met het stofzuigertje door de camper. We wilden langs de kust rijden, nu is het een vlakke kust, niet spectaculair, wel leuk was een hele boel stukjes rots net boven water en daar zater weer die potloodventers op. Eerste stop zou zijn Falsterbo, wat in het boekje staat, vonden wij niet....leuke oude huisjes. Verder naar Trelleborg, grotere plaats waar veel veerboten lagen, die onder andere ook naar Travemünde en Rostock gaan. Volgende wat op het lijstje staat was Smygehamn. hebben we ook niet gevonden wat we zochten. Käseberga, daar was Ale`s Stenar. Een enorme parkeerplaats voor auto`s en Campers, je mocht er zelfs blijven slapen...Na een eind lopen waren we er. Het waren 58 grote stenen in de vorm van een schip. De betekenis is een beetje vreemd....in de Michelin gids staat dat het een grafmonument voor Ale een Viking hoofdman is, maar volgens de beschrijving op de plek waar die stenen staan, hebben ze wel in het midden iets gevonden met verbrandde beenderen, maar klopt het niet met de tijd dat deze stenen daar neergezet zijn. Dus voor ons blijft het een mysterie....Terug gelopen naar het plekje Käseberga en geprobeerd om het oude vissershaventje te vinden, wat we van bovenaf gezien hebben. Dat was wel even geinig om te zien, allemaal restaurantjes en vrij druk, maar we hebben nog steeds geen zweeds geld. Onderweg een geldautomaat gevonden en nu kunnen we tenminste een ijsje kopen. Gereden naar Simrishamn, daar op camping Tobisviks staan we nu. Een enorme camping, met 4 codes voor internet die niet werken....Wel is er nog internet van de gemeente, 2 uur kunnen we gebruik maken daar van. Kijken of ik in die tijd de foto`s en dit verhaaltje op het net kan krijgen.
Morgen weer een dag.....................

• 10 Juli 2017 - 11:56

Dure grappen om even ergens langs te mogen. Maar ja, daar staan ze om bekend.
    Er is een speciale app voor de Philips airfryer. Staan heel veel recepten op. Misschien handig om deze te installeren. Ideaal ding...

• 10 Juli 2017 - 16:56

Willy Vermeulen :

Zooooooowwwee das nie gepiest en toch nat! Op z'n Rotterdams Rina. Kom maar snel over de brug, dat denken ze vast daar. Mooie foto's weer. Ik volg weer met plezier. Xx

• 10 Juli 2017 - 18:42

Gillis En Ria:

waw, van dat geld kun je andere leuke dingen doen!!! Ik heb nu wel enig idee, hoe dat schip van stenen eruit ziet... Had eigenlijk geen idee, maar nu wel.... Fijne reis verder en wij volgen met plezier jullie wederwaardigheden...

• 10 Juli 2017 - 20:29

Betty:

Weer heel leuk om jullie te volgen en je gezellige verhalen te lezen!!