25 en 26 Augustus - Reisverslag uit Soltau, Duitsland van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 25 en 26 Augustus - Reisverslag uit Soltau, Duitsland van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

25 en 26 Augustus

Door: Rina

26 Augustus 2017 | Duitsland, Soltau

25 en 26 Augustus.
Vanmorgen geprobeerd de vuilwatertant schoon te krijgen. Hij begon een beetje te stinken. Paar gieters water er in en gelijk door laten lopen boven de put. Tot nu toe stinkt het niet meer. Vertrokken van camping Sakskøbing op een holletje nog wat boodschappen gedaan en naar de veerboot gereden. We hoorden op de camping van een nederlands echtpaar, dat die de boot besproken hadden. Wij hebben dat nog nooit gedaan. Dachten vroeg er bij dan is het nog niet druk. Dat klopte gelukkig. Toen we daar aankwamen moesten we ongeveer 10 minuten wachten en konden toen de boot op. De overtocht duurt 45 minuten. Nu mag je niet in de auto blijven zitten......veel mensen deden dat wel...........dus wij naar boven. Bij de laatste trap ging het fout, hoe weet ik niet., maar ik zit er mooi mee. Had een putje net onder mijn knie en een rood plekje op mijn wreef. Dacht, dat valt wel mee. Tegen de avond begon het op te zetten. Voet hardstikke dik en ook mijn onderbeen. Kan er moeilijk op staan. Wilden eerst vanmorgen naar de dokter in Lübeck. Toch maar besloten om richting huis te gaan en dan thuis maar eens bekijken. We denken dat het flinke kneuzingen zijn. De veerboot bracht ons van Rodbyhavn, Denemarken, naar Puttgarden, Duitsland. Het water wat we overgingen heet Femer Baelt en zo kwamen we op het duitse eiland Fehmarn. In Heiligenhafen aan de haven hebben we ons broodje gegeten. We zijn toen naar Lübeck gereden, toen was er nog niets aan de hand. We hadden een camperplaats uitgezocht, die 2,5 kilometer van het centrum verwijderd was en de bus voor de deur. De camperplaats heer Wohnmobiel Treff Lübeck. De planning was om vandaag de stad in te gaan. Dat ging jammer genoeg niet door. Mensen met een camper, ga er beslist naar toe. Het kost daar 11 Euro en je hebt er alles. --------------------------------------------------------------------------------26 Augustus.
Echt slecht geslapen afgelopen nacht. Op advies van Pytsje rekverband erom heen gedaan. Sorry Pytsje, maar wat in het vat zit verzuurt niet. In tommetje een route gezet, kleine wegen en op ons gemakkie. Maandag willen we toch wel thuis zijn. Bij de sluis Witzeeze in het Elbe Lübeck kanaal ons broodje gegeten en zo waar er kwam zelfs een schip aan. Die was 79 meter lang, had iets over, dus 80 meter kan er varen. De plaatsnamen en de namen van rivier en kanalen, komen ons wel bekent voor. Wel leuk. We zagen de naam Scharnebeck en Rinus zei....volgens mij is daar een Schiffshebewerk. We zijn er wezen kijken. De schepen varen een bak met water in en die bak gaat dan 38 meter omhoog of naar beneden. Het zijn er twee naast elkaar. Het was er vrij druk met schepen, even blijven kijken hoe een koppelverband naar binnen voer. Je gaat daar van de Elbe naar het Elbe-Seiten Kanaal of andersom natuurlijk. Dat Elbe-Seitenkanaal hebben ze gegraven omdat de schepen na de tweede wereldoorlog niet meer door de DDR mochten varen. Daarna doorgereden naar Soltau, daar staan we nu op camping Auf dem Simpel. Lekker hoor dat we alles weer kunnen lezen en begrijpen nu we weer in Duitsland zijn. Ook weer gewoon met de Euro betalen en niet meer hoeven nadenken....hoeveel kost dat eigenlijk. Morgen weer een dag.......

• 26 Augustus 2017 - 20:10

Dicky Weidema:

Niet lekker Rina, ik zou natte compressen doen , tegen eventuele zwelling, sterkte

• 26 Augustus 2017 - 20:34

Pytsje:

Dat had ik haar ook al gezegd.Hopelijk heb je dat ook goed gedaan Rina. Nog met ijsblokjes aan de gang geweest? Wij hebben altijd een coldpack bij ons, in het vriesvakje. Is speciaal voor zulke gevallen. Je hoopt het nooit, maar kan altijd gebeuren. Je ziet maar weer, een ongeluk zit in een klein hoekje.
    Wel heel vervelend, want beperkt ben je nu wel. Op de terugreis dan maar.
    Nog twee nachten en dan zijn jullie weer thuis. Hopelijk gaat het met het pootje dan ook weer wat beter.
    Beterschap!

• 26 Augustus 2017 - 22:02

Margriet:

Pech Rina. Gelukkig op het einde van de reis. Kom gezond terug. Liefs Margriet.

• 27 Augustus 2017 - 01:02

Marian:

pootje omhoog en koelen. Hopenlijk dat het niet lang pijnlijk is want het is heel vervelend
    Rot trap,Rinus heeft die vast wel een schop gegeven toch

• 27 Augustus 2017 - 12:24

Jannie:

Vervelend Rina, gelukkig zijn jullie niet meer zo ver van huis zo dat je naar de dokter kunt als het nodig is.
    Jullie hebben een geweldig mooie reis gemaakt. Bedankt dat we mee mochten genieten.
    Liefs, Jannie.

• 27 Augustus 2017 - 12:42

Rose-mary:

Wat jammer nu van je pootje,
    In Heiligenhafen had Gert-Jan zijn fabriek,
    mooie omgeving daar waar ze woonden.
    Rij voorzichtig laatste eindje, en wel thuis.
    Liefs Rose-Mary

• 27 Augustus 2017 - 17:03

Gillis En Ria:

Ach wat jammer Rina!!!! Heb je veel pijn? IK zei vorige week nog tegen Gillis, vandaag of morgen vallen ze op de klep... en zie daar.... morgen al!!! Goeie reis hoor, dat laatste stukje zou moeten lukken zonder brokken!!!!