24 September in Guia - Reisverslag uit Guia, Portugal van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 24 September in Guia - Reisverslag uit Guia, Portugal van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

24 September in Guia

24 September 2017 | Portugal, Guia

24 September. Eerste berichtje vanuit Guia.
De bus van van der Valk ging precies op tijd vrijdagmorgen. Fris, maar niet zo fruitig reden we naar Schiphol. Daar bleek dat we natuurlijk tijd zat hadden. Koffers inchecken, moesten we nog even wachten, maar die waren we daarna heel snel kwijt. De bekende koffiezaak was snel gevonden, ze hadden jammer genoeg niet de koffie met blokjes ijs. Rens en Marita hebben wel koffie genomen... Daar een hele tijd gezeten met telefoons en tablets, wat dat betreft doen de oudjes het nog goed!!! Tijd om naar de gate te gaan. Wat een rot eind is dat toch! Maar denken dat het goed is voor ons om zo`n eind te lopen. Toilet moest ook nog even en daar hebben we toch nog even op de papieren gekenen, ja toen schrokken we ons rot. Op de boardingpas stond 12.40 uur en tegen ons was verteld 13.40. Foutje??? maar welke, op de boardingpas of wat ons verteld is. B17 moesten we zijn. Uit de verte zagen we nog mensen daar.....maar dichterbij was daar het inchecken voor Malaga! Gelijk gevraagd hoe het voor ons was, dat wisten ze niet. Moesten een eind terug maar gaan vragen. Rinus kan gelukkig nogal hard lopen....toen bleek dat we naar B27 moesten en toch om 13.40. Toen konden we ineens allemaal redelijk hard lopen en gelukkig hebben we het gehaald. Zou verdorie toch wat geweest zijn als we het vliegtuig gemist hadden. De vlucht is goed verlopen. Marita had stoelen gereserveerd bij de nooduitgang, lekker veel beenruimte. Je moet er voor betalen, maar dat is het dubbel en dwars waard! Rinus en ik nog een lekker broodje met kwekkeboom kroket besteld. Rens en Marita hadden daar helemaal niet van gemerkt dat die mensen langs geweest waren. Heb ook nog een ikki horloge gekocht. Zo`n enorme grote. Ach op die brede polsen van mij staat dat wel. Op het vliegveld van Faro, hadden we vrij snel gevonden waar we moesten zijn voor de auto. Ze zijn er aan het verbouwen, dus alles was een beetje veranderd. We werden met een klein busje, waar 6 mensen inkonden en de bagage van die zes, naar de plek gebracht waar het kantoortje van de verhuurmaatschappij was, ja en toen begon het...Wat er op de site van Karin`s Choiche staat klopte totaal niet wat er daar gezegd werd. Wat betreft de borg....die hoger was.......en de afkoopsom van het eigen risico, daar begreep ze helemaal niets van. Maar na veel getelefoneer van die mevrouw en wat wij van de site van Karin`s Choiche lieten zien en in ons beste engels voor haar vertaalden. Na ruim anderhalf uur waren we het toch eens geworden.....ze ging de auto halen, alleen duurde dat een poosje, hij moest nog door de wasstraat. We kregen een Citroen C4.....krijg zo gauw de puntjes niet op die e......Ja en toen was het passen en meter voor er 4 koffers en 4 handbagage dingen inzaten. Ik had mijn hutkoffer, zo een die Marita niet mee mocht nemen van Rens en nood gedwongen een nieuwe koffer moest kopen. Maar alles hebben de heren voor elkaar gekregen en zelf konden we er ook nog bij. Op naar de beheerder van Villa Jolu, waar we een sleutel zouden krijgen. Dat adres kregen we niet in het navigatiesysteem, dat lag echt niet aan ons. Iemand van het verhuurbedrijf kreeg het ook niet voor elkaar. Die is gaan bellen en kwam met een heel ander adres terug.....en dat pakte het ook niet. Rinus had gelukkig de tomtom van de camper meegenomen en laat die het nu wel doen!! Al met al kwamen we toch laat bij het huis aan. Bagage naar binnen en toen eerst maar een hapje gaan eten, daar waren we toch echt wel aan toe. We hebben kip piri gegeten, daar schijnt Guia om beroemd zijn, alle restaurantjes hebben dat op hun gevels of reclameboorden staan. Alleen Rens nam wat anders, die had niet zo`n trek. Hij was moe van de lange dag. Na het eten, koffers naar boven, niets meer uitgepakt en gelijk naar bed. De benedenverdieping van de villa ziet er leuk uit. Grote kamer en aparte eetgedeelte, best een grote keuken, nog een toilet met douche beneden, ruimte waar wasautomaat enz.. staat. Het buitengedeelte is ook keurig, lekker zwembad met de ligstoelen, tafels en gewone stoelen, parasols...Boven is het hartstikke gedateerd. En verschillende dingen schreeuwen om een sopje. Gistermorgen was er rond half zeven een enorme herrie. Ik dacht inbrekers............De dames kwamen uit bed en de heren vonden het in eerste instantie wel goed. Het waren geen inbrekers......Marita had het raam in hun badkamer opengezet en dan bleek in het bad gevallen te zijn. Glas niet kapot, wel wat beschadigingen in het bad. Rinus kwam toch ook nog even kijken, die heeft het raam er weer ingezet en dat zit er nog steeds in...tot nu toe tenminste. Allemaal toch nog een poosje terug naar bed. We zouden de dag toch doorbrengen in en om het huis. Marita en ik regelmatig in het zwembad geweest, Rinus 1 keer en Rens vind het te koud. Oh ja, we hebben natuurlijk ook wat boodschappen gehaald. Kleine, maar volle supermarkt. Ook nog een plek, waar je de verse dingen kon kopen....fruit, groente, aparte ruimte waar ze verse vis verkopen. We willen toch een keertje aan de BBQ, dus dat zien we nog wel. Was een gezellige dag verder. Rens knapte ook weer wat op. `s avonds naar hetzelfde eetzaakje geweest en weer de piri piri kip gegeten. Rens is wat vroeger naar boven gegaan, tegen elf uur hadden wij drietjes toch ook de piep uut en zijn naar boven gegaan. Nu zitten Rinus en ik al een poosje beneden en ben ik begonnen aan dit verhaaltje. wat we vandaag gaan doen weten we nog niet, dat zien we wel.........................Straks nog wat foto`s......

• 24 September 2017 - 13:35

Coby:

wat heb je dat toch leuk geschreven, nog heel veel spass lieve groetjes

• 24 September 2017 - 19:15

Even start problemen, maar gelukkig allemaal verholpen en goed afgelopen. Doen de oudjes het toch nog goed! Eerst een diesel, langzaam op gang, maar als hij eenmaal warm is..... de sprint erin.
    Had jullie wel willen zien hardlopen....hihi.
    Ziet er mooi uit. Lekker in het zwembad en mooi weer.
    Hier vandaag ook heerlijk. Hebben nog even lekker buiten kunnen zitten. Houd gelukkig nog een paar dagen aan. Fijne vakantie!!!

• 25 September 2017 - 22:21

Gillis En Ria:

Al die "kleine"probleempjes houd je wel scherp.... een hele fijne vakantie hoor, ....
    Hier is het ook mooi weer... vanmorgen was het heel mistig,
    maar ja nevels trekken wel weer op.... groetjes

• 26 September 2017 - 10:20

Betty:

Ziet er allemaal super gezellig uit op de foto's Leuk verhaaltje heb je weer geschreven