Braunsbedra 17 en 18 Mei. - Reisverslag uit Leipzig, Duitsland van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu Braunsbedra 17 en 18 Mei. - Reisverslag uit Leipzig, Duitsland van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

Braunsbedra 17 en 18 Mei.

Door: Rina

18 Mei 2018 | Duitsland, Leipzig

foto`s duurt even.
17 Mei, valt niet veel over te vertellen. We zijn vanmorgen na het ontbijt vertrokken van Camping Krossinsee. We zijn richting Dresden gereden, daar in de buurt was iets wat we willen bekijken. We zijn terecht gekomen in Dresden op de Campingplatz Dresden Mockritz...nadat we dwars door de stad moesten rijden. Wat was het druk en om de haverklap stoplichten. Zo hebben we er een hele tijd langer overgedaan als dat voorzien was. Was nog niet te laat voor ons borreltje. We hebben niet het plan om Dresden in te gaan. Paar jaar geleden waren we daar al met Rens en Marita.
18 Mei. Na het ontbijt vertrokken, naar de Bastei in Nationaalpark Sächsische Schweiz. De beschrijving belooft wat!! Het was werkelijk de moeite waard. Die moeite was een kleine 200 treden naar beneden lopen, met onderweg heel mooi zicht op de Bastei en omgeving, die kleine 200 trappen moesten we ook weer naar boven.. Het was werkelijk prachtig daar. Een heel oude brug was er ook. Je begrijpt niet hoe zoiets heel lang geleden ontstaan kan zijn. We hoorden een stelletje engels praten en aan die man gevraagd of hij een foto van ons kon maken. Hij antwoordde ook in het engels, bleek het toch een Nederlander te zijn met zijn Schotse vriendin. We hebben er uren rondgelopen en genoten. Denk dat de foto`s dat wel laten zien hoe mooi het is. We hebben daar ook wat warms gegeten. Het was best fris deze dag, zeker als je daar zo rondliep. We hebben een grote stadscamping in Leipzig opgezocht en dan morgen daar de stad in te gaan. Bushalte voor de deur, makkelijker kan niet! Maar ze stonden tot maandag helemaal vol en volgens de mevrouw aan de ingang, zal het niet meevallen om in en rondom Leipzig iets te vinden. Er staat van alles en nog wat te vieren in Leipzig. Rinus heeft verschillende campings en camperplaatsen gebeld of er plek was. Niets alles is vol. Geen Leipzig dus.....We staan nu in Braunsbedra, achter Pension El Retiro. Een beetje rommelig gebeuren, tussen de bomen. Maar toch televisie en gewoon GTST kijken. Waar we morgen naar toe gaan bekijken we nog......

• 18 Mei 2018 - 22:29

Marita:

Zo zeg, dat ziet er goed uit. Jammer dat het weer niet zo mooi is. Ik heb de rozen vandaag gedeeltelijk weg moeten gooien. Dus precies 2 weken. Een restantje heb ik nog in een klein vaasje gezet.
    Rens is godzijdank weer een beetje opgeknapt. Afgelopen maandag de hele dag op de spoedeisende hulp doorgebracht, maar niets bijzonders kunnen vinden.
    Wij krijgen hier weer mooi weer, dan krijgen jullie het ook. Geniet er lekker van.
    Liefs van ons,

Marita

• 19 Mei 2018 - 09:58

Pytsje:

Ziet er inderdaad mooi uit. Houd er ook van. Het Reuzen- en Adelaarsgebergte in Tsjechië is ook zo prachtig, het drielanden punt Bij Oostenrijk is ook een schitterend wandelgebied, zo tussen de rotsen en bomen.
    De natuur is en blijft prachtig. Lekker genieten. Het mooie weer lijkt er weer aan te komen.

• 19 Mei 2018 - 12:52

Margrieg:

Waw. Dresden is wel de moeite waard met zijn prachtige museum waar de vorstelijke sieraden liggen. vaak samen met de portretten waarop ze gedragen worden. En de Altstad vond ik ook geweldig. Het was voor de oorlog het Parijs van Duitsland.
    Benieuwd wat jullie verder nog gaan doen. Kijk hier naar de bruiloft van Harry en Meghan.
    Groetjes Margriet.

• 19 Mei 2018 - 15:47

Jolanda:

wouw wat een mooie foto,s weer jammer dat het weer een beetje minder is maar dat mag het uitzicht niet belemmeren hoop nog een hoop mooie foto,s te zien veel plezier nog samen xxxx groetjes vanaf de revisio in hongarijen

• 19 Mei 2018 - 17:37

Betty:

Prachtige foto‘s weer!!
    Je schrijft altijd even leuk en interressant over wat jullie zien en meemaken

• 20 Mei 2018 - 11:34

Willemijn:

Eindelijk even tijd om te kunnen genieten van jullie reisverslagen. Zoals altijd mooie foto´s erbij.

Grote bewondering voor Rina dat zij de 200 stappen omhoog kon maken. Zelf red ik dit niet meer helaas. Neem jij dan een extra pufje in?

Verstandig dat jullie toch niet naar Berlijn zijn gegaan. Een hele rit heen en weer en zeker omdat jullie al een keer in Berlijn zijn geweest.

Wij zijn 2 jaar geleden naar Berlijn geweest. Mooie stad en bovendien nog een oude vriend met zijn vrouw ontmoet uit Nieuw Zeeland. Zij zijn Duitsers maar hij werkte voor Schering in Wellington. Komen uit Berlijn.

Donderdag gaan wij naar Portugal. Wij gaan met een reisorganisatie waarmee wij al vele trips hebben gemaakt. Heb er echt zin in.

Jullie wens ik een goede reis.

Liefs

Willemijn