Erfurt 22 en 23 Mei - Reisverslag uit Leipzig, Duitsland van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu Erfurt 22 en 23 Mei - Reisverslag uit Leipzig, Duitsland van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

Erfurt 22 en 23 Mei

Door: Rina

23 Mei 2018 | Duitsland, Leipzig

22 en 23 Mei. Erfurt
We willen vandaag naar Erfurt rijden, de eigenaar van de camperplaats zei vanmorgen tegen Rinus, dat hij plaats voor ons had. Vanmorgen de verse broodjes op de camping gehaald en nog wat water geladen en de wc tank geleefd, toen konden we vertrekken. We hebben daar heel leuk gestaan, best naar onze zin gehad. Rond de middag werd het tijd voor ons broodje, de parkeerplaatsen waren niet dik gezaaid. Maar als het tegenzit, zie je toch opeens iets wat je niet verwacht....een parkeerplek met wat denk je....ook iets waar ze Thüringer Bratwurst verkochten en dat was me lekker op de broodjes! Verder gereden naar Erfurt, een hele mooie camperplaats, de eigenaar heeft het goed voor elkaar, alles ziet er goed uit, je krijgt overal uitleg over, zodat je de helft weer vergeten ben. Het was prachtig weer, stoelen buiten en verder niets doen. Lekker rustig. We wilden toch twee nachten blijven...
23 Mei. Ik was redelijk vroeg wakker en Rinus heeft uitgeslapen tot 8 uur. We willen vandaag de stad Erfurt gaan bekijken. Stukje lopen vanaf de camperplaats was een rechtstreekse verbinding met de tram tot aan het centrum van de oude stad. Gelukkig niet zo warm als gisteren, volgens het weerbericht zou er ook een kans op regen zijn. We zijn eerst naar de Dom gelopen, die was het verst weg. Wat een enorm gebouw, die Dom. Alleen te bekijken nadat je 70 treden omhoog moest. Ben benieuwd, hoe mensen dat vroeger deden die niet zo goed ter been waren. In de Dom een kaarsje gebrand voor Rens en iedereen die het nodig heeft. Er was op de Domplatz een marktje en Rinus heeft daar een riem gekocht. Daarna naar de Krämerbrücke gelopen, ziet er niet uit als een brug tot je aan de andere kant terugloopt. Daar was te zien dat het echt een brug was, waar huizen opgebouwd zijn. Er waren allemaal winkeltjes, waar ze kunst verkochten. Verder hebben we gewinkeld en de middenstand in Erfurt een beetje geholpen....2 shirtjes voor Rinus, twee shirtjes en een zomerbroek voor mij. Noem het maar niks. Bij een Italiaan hebben we een ijskoffie genuttigd, nog nooit zo`n lekkere gehad. Toen hadden we de piep uut, zoals Margriet altijd zegt, en zijn weer naar de tram gelopen om naar de camper te gaan. De regen begon vanavond rond een uur of zeven, het druppelde, was niet de moeite waard. Morgen zien we weer verder.
Iedereen die gereageerd heeft, hartstikke bedankt.

• 24 Mei 2018 - 12:21

Pytsje:

Wat leuk en origineel, een huisbrug... Die kleding moet natuurlijk wel even geshowd worden.
    Hier mooi/heet weer en wordt dit weekend nog warmer. Zitten in Friesland goed, onder in Nederland is het minder.
    Ook een verhaal bij het houten mannetje?

• 24 Mei 2018 - 12:47

Marita:

Leuk om weer foto´s van Erfurt te zien. Wij vonden het een leuke stad. Ik heb daar een rok met jasje en blouse gekocht en kreeg aan de kassa onverwachts 10% korting, terwijl ze hoorden dat we niet uit de buurt kwamen. Toen stonden er allerlei kraampjes met strengen gerookte knoflook. Dat was een specialiteit van daar. Dat was toen rond Rens verjaardag in oktober.

Rens heeft gisteren weer bloed gekregen en voelt zich nu weer een stuk beter.

Nog een fijne vakantie,

Liefs, Marita

• 24 Mei 2018 - 15:20

Wilma:

het zijn weer mooie foto,s. wat een inmens grote dom is dat. hier gaat alles zijn gangetje.
    groeten wilma en arie.

• 24 Mei 2018 - 16:11

Arjan:

Toffe brug!
    enne......Thüringer zijn ook gewoon lekker zonder broodje :-)