Hechtel-Eksel 5, 6 en 7 Juni - Reisverslag uit Hechtel-Eksel, België van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu Hechtel-Eksel 5, 6 en 7 Juni - Reisverslag uit Hechtel-Eksel, België van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

Hechtel-Eksel 5, 6 en 7 Juni

07 Juni 2018 | België, Hechtel-Eksel

Hechtel-Eksel 5, 6 Juni en 7 Juni
Gisteren de 5e zijn we naar Monschau gereden. De hangbrug van de vorige dag is een beetje in de soep gelopen. Rinus is er alleen naar toe gegaan, het was verschrikkelijk warm en een heel eind lopen, naar boven en naar beneden......Zijn toen weer terug gereden naar de camping aan de Moezel. en vandaar vertrokken naar Monschau. Een camperplek....op de app stond dat het 300 meter lopen was en dan was je in de stad.......hoe ze aan die 300 meter komen is ons nog steeds een raadsel...maar het was de moeite waard. Een leuk stadje met winkels en heel veel terrasjes. Een ijskoffie smaakte best. Weer een lepeltje rijker, de 3e nu! Heb ook een mooie ketting van Rinus gehad, alvast voor mijn verjaardag. Zijn toen met het treintje naar boven gereden en bij het slot uitgestapt en daar de boel bekeken. Konden toen naar beneden lopen en waren we zo bij de camperplaats. Eerst even naar Margriet gebeld of ze morgenochtend thuis was. De campers die er stonden toen we naar de stad gingen, waren allemaal weg. En daar stonden we dan stik alleen. Je kon een ei in mijn k...... gaarkoken. Heb alsmaar naar buiten gekeken toen ik wat hoorde en ja hoor rond 10 uur in de avond kwam er nog een camper om daar te overnachten. Dat gaf rust!!
Vandaag zijn we rond negen vertrokken naar Hoensbroek om bij Margriet een bakkie te doen. Het was heel gezellig en ik ben blij dat ik Margriet weer eens zag. Was best een tijd geleden he Margriet. We werden ontvangen met koffie en taart. Hebben lekker bijgekletst en Margriet wat woon je daar mooi!! Het was de bedoeling dat we naar de camping Hitjesvijver in Heerlen zouden gaan en dan de stad in. Onderweg kwam ik er achter dat ik mijn telefoon vergeten was bij Margriet. Die eerst gehaald, was gelukkig niet ver weg, een kleine 7 kilometer terug. Zijn toen weer naar de camping gegaan, maar puf en zin om de stad in te gaan hadden we niet meer. Wat was het warm!! Een zwembad op de camping en ja hoor........ik was mijn badpak weer vergeten. Rinus is alleen even gaan zwemmen. Morgen weer een dag!!
7 Juni. Over vandaag valt niet zo veel te vertellen. Waren weer vroeg op vanmorgen, half zeven stond ik al weer naast bed en Rinus een half uurtje later. Echt op ons gemakkie ontbeten en huishouden gedaan en om 9 uur was alles klaar en vertrokken naar de outlet in Maasmechelen. Toen we daar aankwamen stonden er al aardig wat auto`s op het enorme parkeerterrein. Maar eenmaal binnen kon je er verdorie een kanonskogel afschieten. We hebben alle winkels gezien en ook binnen geweest. Rinus wilde een witte broek. Hij heeft er ......tig gepast in allerlei winkels, maar zijn kuiten zijn te dik, het was echt niet om aan te zien. Ik heb niets gezien, wat ik mooi vond en waard om het te passen. Dus de creditcard in niet gebruikt. Wel iets gegeten daar en laat er toen wat meer mensen rondlopen. Het is mooi aangelegd, maar verder.....ik hoef er niet meer naar toe. We zijn naar Hechtel-Eksel gereden en staan op vakantiecentrum de Lage Kempen en ook hier kun je een kanonskogel afschieten. Lekker rustig vind ik fijn, maar het kan ook te rustig zijn. Ach het is ook nooit goed hè........Morgen weer een dag.

• 08 Juni 2018 - 11:18

Marita:

Jullie zwerven wel in de buurt rond. De outlet van Maasmechelen is niet zo bijzonder. Die van Roermond is een giga ding. Pas weer uitgebreid. Ik kom er ook nooit, want daar kan je meestal over de hoofden lopen. Het stikt er van de Duitsers.
    Zondag hebben we 40 jarig jubileum van het koor. Het wordt een mega concert met nog 3 andere koren, waaronder het kozakkenkoor uit grevenbicht, dat een geweldig koor. Erg spannend!!!
    Groetjes, liefs.

• 08 Juni 2018 - 14:08

Gillis En Ria:

Waarom was je eigenlijk niet gerust toen je alleen op de camperplaats stond? Je hebt Rinus toch bij je? En die zal wel van zich afslaan als het nodig is.... (grapje)
    Steeds dichter bij huis. Hier heeft het vanmorgen geregend en nu is het donkere lucht. Maar droog....
    Jammer dat je niet geslaagd bent in Maasmechelen... Dan moet er toch wat gedaan worden aan de dikke kuiten... of een stuk ertussen!!!!
    Fijne dagen nog en de groeten ook van Gillis ..

• 08 Juni 2018 - 17:11

Die outlet zijn wij ook al eens geweest, hoeft voor mij ook niet weer. Viel tegen.
    Monschau is een leuk plaatsje. Jammer, dat er geen foto's zijn van het slot.
    En.....volgende keer maar gewoon standaard een zwempak in de camper laten liggen?