12 Juni - Reisverslag uit Brest, Frankrijk van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 12 Juni - Reisverslag uit Brest, Frankrijk van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

Door: rina

12 Juni 2019 | Frankrijk, Brest

12 Juni
Ik loop weer een paar dagen achter.
10 Juni.
We staan hier aan zee op de camperplaats heerlijk. Hier een eindje verder is een fort, dat willen we wel zien. Met de camper naar het fort gereden, Rinus zag een bordje dat het om elf uur pas open ging, we waren er al om half tien. Na wat heen en weer gepraat te hebben, besloten om terug naar de camperplaats te gaan en dan die middag te gaan lopen naar het fort en een nachtje bij te boeken op de camperplaats. We hebben afbakbroodjes bij ons en stroom is er ook, kan ik toch de airfryer gebruiken. Hahaha....toen we bij het fort kwamen was het gesloten. 1 Juli gaan ze pas open. Je kon daar nog een eindje lopen en toen zagen we toch een stukje van het fort in het water. Zelfs daar mochten we niet komen. Dus weer terug naar boven lopen. Lekker weer is het nog steeds niet, fris, wind en regen. Daar zijn we niet voor naar Frankrijk gegaan. We hopen op gauw beter weer.
11 Juni
Toen we opstonden was het al weer slecht weer....regen! Rond tienen zijn we vertrokken, op weg naar een Lidl, waar ze lekkere niet al te grote bruine stokbroodjes verkopen. Was de goede kant om naar Brest te gaan. Echt boodschappen gehaald, niet alleen een broodje. Onderweg ons verse broodje gegeten en verder naar Brest. Daar zou een scheepvaartmuseum te zijn. Er was wel een heel groot afgesloten marine terrein, werf en havengebied. Daar mochten we natuurlijk niet op. Door Brest gereden, druk en regen. Helemaal niet leuk. Dus maar een camping opgezocht in Milizac..camping la Recre, een heel mooi aangelegde camping, net of je in een bos staat. Alleen het internet was ook weer knudde en nog steeds regen.
12 Juni
Ja hoor, het was droog en een waterig zonnetje. WE wilden vandaag naar Pointe du Raz. In onze gedachten waren we daar al een keer geweest in de jaren tachtig met onze jongens. Kijken of er veel veranderd was. Onderweg moesten er nog wat menhirs zijn, die we niet gevonden hebben. Pointe du Raz hebben we wel gevonden. Wat een toeristisch gebeuren is het daar. Souvenir winkels en eetgelegenheden...Alleen ze verkochten geen lepeltjes. Verder moest je een rot eind lopen om water te zien. Viel mij hartstikke tegen. Rinus heeft wat verder gelopen als ik. Ik ben terug naar de camper gegaan. Rinus bracht wel een lekker ijsje mee. We staan nu in Pont Croix op camping Entre Pieres et Mar, een opgeruimde camping, netjes maar heeft geen sfeer. Het is eigenlijk de hele dag droog gebleven, maar toch nog veel te fris. Ga vanavond proberen dit online te krijgen en wat foto s er bij te zetten.

• 12 Juni 2019 - 17:01

Jannie.:

Ik hoop dat jullie gauw mooi weer krijgen, hier heeft het ook geplensd. Jammer dat het fort gesloten was. Maar, jullie genieten toch wel.
    Hg..

• 12 Juni 2019 - 17:13

Pytsje:

Prachtig zo bij het water. Jammer van het weer, maar is overal niet echt fantastisch. Hadden wij gisteren overdag nog lekker weer, vanmiddag weer regen gehad. Het lijkt allemaal beter te worden, dus hopelijk geldt dat voor jullie ook. Met vakantie wil je toch wel mooi weer, hoeft niet bloedheet te zijn, als je maar lekker buiten kunt zitten zonder jas.

Het eten ziet er in ieder geval goed uit. Zal zeker wel gesmaakt hebben. Wel jammer, dat jullie het fort niet hebben kunnen bekijken. Misschien ooit nog een keer...

• 12 Juni 2019 - 18:54

Marita:

Jammer he, dat het weer niet meespeelt. Hier is het ook wisselvallig. Wel mooie foto's .

Verder hier z'n gangetje. We duimen voor beter weer, dan hebben wij het ook misschien. Geniet er maar van en wees voorzichtig!!.