9 Juni - Reisverslag uit Brest, Frankrijk van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 9 Juni - Reisverslag uit Brest, Frankrijk van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

9 Juni

Door: rina

09 Juni 2019 | Frankrijk, Brest

Vrijdag 7 Juni
We vonden het geen straf om van camping des Chevrets te vertrekken. We wilden eigenlijk twee dagen ergens staan, maar na 1 nacht vonden we het welletjes. We wilden naar St. Malo. Rinus had op internet een grote parkeerplaats gevonden, was een makkie dachten we. Het viel tegen, het stikte van de parkeerplaatsen, maar allemaal gebonden aan een hoogte, 2 meter maximum en we zijn ruim 3 meter hoog, dat werd dus niets. We hebben door de stad gereden, snel ging hetniet, was vreselijk druk. Dus hebben we toch iets van St.Malo gezien. Veel havens trouwens.....Rinus had ook iets gelezen over een botenkerkhof.....dus nog meer bootjes. Dus voor mij was St.Malo.....boten. Het zoeken naar een camping hadden we snel voor elkaar camping le Villeu in Lancieux. Gelukkig leuker dan de nacht er voor. De hele dag slecht weer en veel wind!
Zaterdag 8 Juni
Hahaha, lekker uitgeslapen tothalf acht! Na het opruimen, stofzuigen en ons bakje vers fruit met kwark zijn we vertrokken. Moesten nog wat boodschappen halen want morgen en maandag zal hier ook wel alles gesloten zijn. Wat een hele grote supermarkt, leuk om daar rond te lopen en te kijken wat voor Franse dingen er zijn. De kruiden heb ik jammer genoeg niet gevonden. Naar Cap Frehel gereden en daar waren toch Camperplaatsen! Eerst ons verse stokbroodje gegeten. Tot nu toe heeft het zonnetje geschenen, alleen heel veel wind. We zijn naar de vuurtoren gelopen, Rinus is op de vuurtoren geweest. De vuurtoren die er was, was de derde al. Nummer 2 hebben de Duitsers gebruikt en in Augustus 1944 hebben ze hem plat gegooid, na de oorlog is deze weer opgebouwd. We wilden nog verder lopen naar een andere punt, maar het begon weer te regenen, dus snel terug naar de camper. Zijn ook nog naar een fort gereden, maar het regende nog steeds.............Naar een camping gereden en daar waren we om half twee. De receptie ging pas open om 4 uur, dat vonden we toch wel lang om daar te wachten. Konden we net zo goed nog een stukje verder rijden. Het is de camping Les Madieres in Pordic geworden. Hier werkt het internet heel raar. Het is gratis, je moet met een code inloggen en na een uur is het over, dan moet je weer opnieuw inloggen. Nog nooit meegemaakt....
Zondag 9 Juni.
Camping Les Madieres was een mooie camping, heel rustig en niet zo groot. We hebben daar goed gestaan...Toch maar wat verder gaan kijken. We zijn eerst naar het plaatsje Binic gereden een heel toeristisch plaatsje, ja en met een haventje natuurlijk. Daar de camper even neergezet en naar zee gelopen. Het zonnetje scheen zo waar, maar het was toch nogal fris. Rinus wil graag richting Brest. Onderweg op een aardige parkeerplaats de camper neergezet. Het was tijd voor ons zondagse soepje. Gelukkig had ik een pak pittige erwtensoep meegenomen, paste nog goed met de buiten temperatuur! Daar een camping opgezocht in de ACSI bijbel en daar vonden we ook een camperplaats aan zee....kosten 9 Euro voor 24 uur, inclusief stroom en water...een koopje!! Dat leek ons wel wat. Daar staan we nu. Zonnetje schijnt nog steeds, maar wel een fris briesje zo dicht bij de zee. Het is best een mooi plekje, kijk maar eens op de foto hoe mooi dat we daar staan. Het dichtsbijzijnde plekje heet Plougonvelin.

• 09 Juni 2019 - 15:09

Kitty Nijsten:

Hoi Rina en Rinus, mooie reis maken jullie.
    Ik vertelde deze week dat mijn vriendin met haar man ook in Frankrijk zijn maar dan op het water.
    Zij zitten in de buurt van Verdun, ze varen over de Maas.

Ook heel mooi daar.

Liefs Kitty.

• 09 Juni 2019 - 15:29

Pytsje:

Toch wel raar hoor, zo'n botenkerkhof.... Moet je hier proberen om je boot ergens te dumpen, daar kan het dus gewoon. Hoezo milieu vriendelijk...?
    Het water blijft maar in het bloed zitten, is natuurlijk ook prachtig. En wat een vuurtoren, heb je bij ons gewoon grote hoge, heb je hier bijna in de vorm van een kasteel. Ziet er allemaal weer mooi uit, wat jammer van het weer.
    Ook hier wisselvallig. Vrijdag hadden ze veel regen en wind voorspeld, niets van gemerkt. Zaterdag wel veel regen gehad en de wind. Vandaag (zondag) is het weer heerlijk, je weet niet wat je moet dragen, korte broek, lange broek, jas, geen jas.... Echt Nederlands weer dus, van het ene uiterste naar het andere.
    Jullie nog veel plezier en hopelijk mooier weer.

• 09 Juni 2019 - 15:37

Wilma:

Hoi Rina en Rinus. Het zijn weer mooie foto,s. Hier is het ook fris, gisteren veel wind, af en toe een buitje. Een vrijdag hebben we een "grote bui"gehad van 18 milimeter. Gelukkig hebben we geen noodweer gehad. Ik kijk weer uit naar het volgende verhaal. Goede reis.

• 10 Juni 2019 - 11:38

Margriet :

tot nu toe (15 uur) mooi weer. Ook voor Pink pop. Nu stevige regen.
    Geniet van jullie reis! Liefs Margriet.

• 10 Juni 2019 - 14:21

Marita:

Nu weer thuis en in staat jullie reisverslag te lezen. Zo te zien hebben jullie net zo lekker weer als wij in Callantsoog hadden. Wij hebben ook veel wind gehad en amper in staat om te fietsen. Geniet er maar van.

Wees voorzichtig,

Liefs, Marita