18, 19, 20 en 21 Juni - Reisverslag uit La Rochelle, Frankrijk van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 18, 19, 20 en 21 Juni - Reisverslag uit La Rochelle, Frankrijk van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

18, 19, 20 en 21 Juni

Door: rina

22 Juni 2019 | Frankrijk, La Rochelle

18 t/m21 Juni.
Rond half tien vertrokken....eerst een stokbroodje bij de Lidl gaan kopen. Dat is trouwens heel makkelijk. Op de nieuwe tomtom, tik je Lidl in en dan komt de dichtsbijzijnde Lidl voor de dag. Dan zie je hoever en hoelang je moet rijden. Makkie hè. We zijn met regen vertrokken naar St.Nazaire. Bij de Uboot bunkers konden we op een groot parkeerterrein de camper kwijt. Inmiddels regende het niet meer. Door de bunkers rondgelopen. Wat een enorme dingen hebben de duitsers toch gebouwd in die korte tijd. Daar neem ik toch mijn petje voor af. Daar in die bunkers waren nu andere dingen gemaakt,een winkel en een restaurantje. Gehavend waren die bunkers wel. Rinus is er nog bovenop geweest. Aan de andere kant van de haven was de sluisbunker, daarin lag een oude Franse onderzeeboot. De Espadon....betekent Zwaardvis....deze is in 1985 uit de vaart genomen. Het is trouwens de eerste onderzeeboot die onder het poolijs gevaren heeft. Je kon met een lift naar boven op de sluisbunker en daar had je een mooi uitzicht. We hebben daar nog een Nederlands echtpaar ontmoet, die net als wij veel interesse hebben in de tweede wereld oorlog. St. Nazaire heeft een grote haven en een grote werf. Waar ook onderhoud en nieuwbouw van cruiseschepen is. We zijn daarna over de Pont de St. Nazaire gereden een brug van ruim 3 kilometer lang en hartstikke hoog. We zijn naar Tharon Plage gereden en terecht gekomen op camping du Vieux Château.
19 Juni.
Vanmorgen een nachtje bijgeboekt. Het is echt een kneuterige camping. Aardige mensen, maar het blijft bij bonjour en au revoir, voor de rest houd ons frans op. Ach een beetje handgebaren gaat dan ook nog wel. Lekker rustig en een heel goed plekje. Er was ook een kleine snackbar, die ging om 6 uur open...dan maar wat later eten!!
20 Juni.
Nog maar een nachtje bijgeboekt. Het was goed weer en de wasmand was aardig vol. Wasmachine was er, dus maar een wasdag. Gister was er een buscamper gekomen op de camping met een Nederlands nummerbord. Vanmorgen een praatje gemaakt met die mevrouw. Ze was in haar uppie en al 2 maanden onderweg en nog lang niet van plan om naar Nederland te gaan. Ze heeft geen huis meer in Nederland en als ze naar haar kinderen wil, dan huurt ze een vakantiehuisje. Lang verbleef ze er niet en ging ze weer op reis. Geen plannen van te voren maken, maar gewoon gaan rijden en maar kijken waar ze terecht kwam. Tegen de avond zijn we nog even gaan zwemmen in het zwembad. De was lag schoon en netjes opgevouwen weer in de kast...
21 Juni
Nu toch maar vertrokken. Richting La Rochelle.
We zijn terecht gekomen in Puilborau op camping Le Beaulieu, een stadscamping vlakbij La Rochelle. Hebben voor twee nachten geboekt. Morgen willen we de stad in. Bus is hier dichtbij.

• 22 Juni 2019 - 14:09

Margriet:

Waren jullie niet in Carnac? Is de camper hittegolfproof?
    Groetjes Margriet .

• 22 Juni 2019 - 14:49

Pytsje:

Zo, zijn jullie nog 'lang' blijven staan op die camping, voor jullie doen dan....
    Je moest er toch niet aan denken, dat je maanden in zo'n onderzeeër zit opgesloten, krapjes allemaal.
    Wat een avontuurlijke vrouw, helemaal alleen op pad en gewoon doen, waar ze zin in heeft. Zou het niet nadoen. Veel plezier nog.

• 23 Juni 2019 - 05:34

Marita:

zo ik ben weer bijgelezen. zo te zien is het weer nog niet top. Hier wordt en is het al snikheet in het zuiden.
    Als ik denk dat het voor Rens interessant is, mail ik het door naar beneden.

Geniet er maar van en wees voorzichtig

Liefs