1 April Toledo - Reisverslag uit Toledo, Spanje van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 1 April Toledo - Reisverslag uit Toledo, Spanje van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

1 April Toledo

01 April 2015 | Spanje, Toledo

1 April (geen grap) Toledo

Niet bijtijds vertrokken (beetje verslapen, werd wakker om kwart over acht) uit Madrid, op weg naar Toledo, volgens de beschrijvingen is dat de oudste stad van Spanje. Is de beschrijving niet juist, dan heb ik het ook niet bij het rechte eind. We hadden vooraf een camping uitgezocht "El Greco", ik vind die naam wel wat hebben. Die bleek aan een weg nogal een eind naar "beneden" te liggen, dus naar boven naar de bushalte was nogal een eind! We wisten ook een groot parkeerterrein, waar ook campers mochten staan, dus daar nog even gaan kijken. Was een goede keus, het was dicht bij het oude centrum van Toledo. Een plek vinden op dat terrein viel niet mee, hartstikke vol, ze lieten iedere auto en camper maar op het terrein rijden....ach een plekje moest je maar zoeken en dat was er niet volgens vooral ik zei de gek, je kunt niet zomaar op een pad, waar pijlen voor de rijrichting staan, dat ding neerzetten.....dus nog maar een rondje rijden, die meneer bij de ingang trok zijn schouders eens op en zei niets......Rinus werd het een beetje zat en zette de camper ergens neer, waar het eigenlijk niet mocht en de weg werd een stuk smaller, Rinus en een meneer van een andere camper hebben het eens aandachtig bekeken en volgens de twee heren, was er geen probleem. We stonden!!!! Van het terrein af en die meneer bij de ingang hield zijn hand op en wilde graag 3 Euro. We moesten van hem een paars spoor verf volgen en zouden dan bij roltrappen komen, die ons naar boven de oude stad zouden brengen. Dat paarse spoor waren we al snel kwijt, maar daar kwam onze redding....de rode hop on hop off bus, kaartje gekocht wat trouwens een koopje was....65 plussers!!! Voor 9 euro konden we samen de hele dag van die bus gebruik maken, we hebben eerst rond Toledo gereden. Wat heel mooi was....Toledo is op een bergje gebouwd, dus met die bus helemaal naar boven, dacht naar beneden lopen dat lukt wel. Eerst naar de kathedraal, wat we er over gelezen en foto`s gezien hebben, stelt niet veel voor...het was geweldig echt waar!!!We kregen een koptelefoon mee en hoorden dan uitleg over alles wat we zagen. Wij zijn niet katholiek, dus wisten niet wat alles was. We hebben best lang daar doorgebracht. Daarna nog een tijd door die oude stad gelopen en heel veel leuke smalle straatjes met allemaal winkeltjes en eetzaakjes. Gisteravond hebben we in Madrid paëlla gegeten en die smaakte niet zo best, dus vanavond gingen we weer voor paëlla, we gaven het nog een kans en deze was heel lekker, gelukkig maar anders had ik nooit dat spul meer gegeten.....De tapa`s gaan we de volgende keer voor. Terug naar het parkeerterrein en nu had Rinus de roltrappen gevonden, hartstikke handig al die trappen makkelijk naar beneden, op het terrein zagen we toch dat ding niet meer staan, we dachten allebei dat hij weg was, Rinus kreeg al een rood gezicht en ik zag ons al op het politiebureau zitten, maar er een ander voor gaan staan....terug naar de camping, we moeten toch dat ding van de wc legen en water laden en weer eens lekker douchen!! We kunnen twee nachten ins freie staan en de derde nacht op een camping, kunnen jullie nagaan wanneer we douchen!!!
Nu misschien nog wat foto`s er bij zetten.........

Danique fijn dat je het shirt mooi vind, het duurt nog maar 7 weken voor we weer thuis zijn!!

• 02 April 2015 - 06:21

Leo:

Dat ziet er wel gers uit, die rivier met watervallen in de stad.
    Sjonge jonge, wat heb je toch een voordelen als je 65+ bent. Bijna alles is bijna gratis......

• 02 April 2015 - 14:23

Willemijn:

Lieve Rina,

Je hebt nog weinig reactie van mij gekregen terwijl ik jouw verslag met veel interesse volg. Toledo...mooie stad...trouwens alle steden die jullie bezocht hebben zijn waardevol.

Zelf zit ik te stuntelen met Windows 8.1...heb een boek van Visual Steps gekocht om wegwijs te worden.

Wij vliegen op 8 april terug naar Spanje. Kijk uit naar het zonnetje want hier is het koud. De kou vind ik niet zo erg maar de koude wind...daar heb ik problemen mee.

Geniet van Spanje...het is een mooi land.

Liefs

Willemijn

• 02 April 2015 - 17:40

Gillis En Ria :

Komt er van als je ergens parkeert en je niet weet of het legaal is!!!! Bovendien was het nog 1 april, dus het zou een goede grap geweest zijn!!!
    Fantastische foto's heb je gemaakt...
    groetjes Gillis en Ria

• 02 April 2015 - 17:53

Marita:

Even weer een reactie. Jullie zien zo wel veel he? erg leuk. Waar moeten we straks met de stedenpot naar toe, als jullie alles al gezien hebben!

Geniet ervan en verder goede reis!

• 02 April 2015 - 19:57

Betty Westkerke:

Wat een mooi verhaal weer!! En gelukkig toch een plekje georganiseerd!!
    Moet altijd erg lachen om je verhalen

• 03 April 2015 - 17:41

Pietsje:

Geen gratis rollators? Met 65 plus moet je die bijna toch wel hebben.... vooral als je ook nog omhoog moet, kun je onderweg even zitten hihi. Wat een mooie foto's. Ziet er goed uit. Zie Rinus al in paniek op zoek naar zijn camper... handen zwaaien, aan het mopperen en rood aanlopen. Zal toch wel even schrikken zijn geweest, als je deze ineens niet meer ziet staan. Tja, wij moet in Nederland allemaal binnen de lijntjes staan, lijken ze daar niet nodig te vinden.... Succes verder en lekker genieten!

• 03 April 2015 - 20:37

Majke:

Wederom heerlijk om jullie verslag te lezen! Probeer zondag een katholieke kerkdienst bij te wonen......zeer indrukwekkend! Ook voor niet gelovigen. Fijne paasdagen toegewenst en geniet ervan. Hier gaat het weer dit weekend verbeteren, dus wordt het voor ons ook genieten. Hartelijke groeten, Bert en Majke.