Gemunden-Hofstetten Spessart-Camping Schönrain - Reisverslag uit Gemünden, Duitsland van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu Gemunden-Hofstetten Spessart-Camping Schönrain - Reisverslag uit Gemünden, Duitsland van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

Gemunden-Hofstetten Spessart-Camping Schönrain

Door: Rina

17 September 2015 | Duitsland, Gemünden

17 September......Spessart-Camping Schönrain in Hofstetten

Woensdag de 16e opgestaan in Nimritz, met regenachtig weer, het heeft die nacht nogal veel geregend. Ik denk dat we de nazomer gehad hebben, wordt dus tijd om langzaam aan richting huis te gaan. Deze dag niet veel gedaan, was geen weer...Ergens onderweg onze verse broodjes gegeten en gelijk een dvd gekeken. "Alle tijd" met Paul de Leeuw, vond het wel een aardige film. Daarna een camperplaats opgezocht en er naar toe gereden. Was mooi rijden, de natuur is hier prachtig. Zou nog wel een keertje terug willen, maar dan met beter weer. We zijn naar Themar gereden, daar hebben we gestaan...twee nederlanders en twee duitsers. Veel meer konden er niet staan. Alle voorzieningen waren er, je kon water laden, wc legen en het grijze water kon je er ook kwijt. Stroom was er ook, je moest er wel 50 eurocenten in gooien, een aantal van die munten gestort en we heb ben het vol gehouden daarme tot de andere morgen. Jammer dat het een beetje dood dorpje was, niet gewandeld of iets gezien die dag. Ik probeer alles te volgen over de vluchtelingen. Het is verschrikkelijk wat er allemaal gebeurt nu. Je leest zulke verschillende verhalen, waar je niets over hoort in de media. Moeilijk om dan te weten wat je dan geloven moet. Zie de toekomst toch wel een beetje somber in hoor. Wat gaat er allemaal gebeuren.....

Donderdag de 17e...lekker geslapen zelfs langer als andere dagen. Alles op ons gemakkie gedaan, haast hebben we niet deze dagen. De afstand voor vandaag is niet veel, wel een kleine weg opgezocht op de kaart, toch leuker rijden, je komt door allerlei dorpjes. Gisteren had ik een forellen kwekerij gezien, waar ze gerookte forellen verkochten, daar hadden we wel zin in voor op het broodje. Goed opletten dus en ja hoor....zo`n forel gekocht. Vond hem trouwens een beetje erg flauw...Duurde erg lang voor we een parkeerplekje vonden om te eten en Rinus had al een camping uitgezocht een viersterren gebeuren...goed internet en mooi en verschrikkelijk schoon sanitair....Ik ga morgenochtend nog een keertje douchen en proberen mijn haar toch een beetje fatsoenlijk te krijgen en dan gaan we op weg naar Hotel Spechtshaardt in Rothenbuch, daar gaan we twee nachtjes slapen en vieren daar morgenavond de 70e verjaardag van Peter!
Vanavond maar niet te laat naar bed...de komende avonden zal het wel laat worden. Gezellig!!!!
Foto`s heb ik niet, eentje van de camperplaats waar we afgelopen nacht gestaan hebben.

• 17 September 2015 - 21:55

Marita:

tot morgen!!!!!

• 18 September 2015 - 22:28

Tineke Blaauw:

Wat is het toch een prachtige camper !!!
    Heel veel plezier nog

• 21 Mei 2016 - 15:57

Margriet:

Wat een heerlijke reis! En samen met vrienden het slot vieren?
    Een fijne verjaardag voor Rinus. Geef hem maar een lange-afstandskusje.
    Liefs van Margriet.