6 Mei - Reisverslag uit Gardnerville, Verenigde Staten van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 6 Mei - Reisverslag uit Gardnerville, Verenigde Staten van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

6 Mei

06 Mei 2017 | Verenigde Staten, Gardnerville

6 Mei
Kwart over zes zijn we opgestaan, we wilden vroeg in het Yosemite Park zijn. Na het ontbijt de zooi weer in de auto en Rinus ging afrekenen......Dat viel even tegen, gisteren toen hij ging bespreken verstond hij dat de overnachting 99 dollar kostte, dan komt er nog een dollar of 20 aan een soort tax bij. Bij het afrekenen bleek het geen 99 dollar te zijn, maar 199 dollar en met tax het lieve sommetje van 220 dollar, best veel voor 1 nachtje slapen. Verstandig voor Rinus om goede batterijen in zijn gehoorapparaatje te hebben. De Best Western aan de overkant van de straat waar we gisteren sliepen, was veel luxer en goedkoper. Maar goed, we gingen naar het park. vanuit Mariposa moesten we de oostelijke ingang hebben. Voor we in het park waren hebben we al weer heel mooie dingen gezien. De Highway 120 daar moesten we opblijven die gaat dwars door het park en dan wilden we daar in de buurt overnachten.. We waren echt al een eind in het park, toen stond er een bord dat de weg gesloten was. We hebben dus bijna de helft van het park niet gezien. Dat was de tweede tegenvaller vandaag. Weer helemaal terug en om het park gereden. Toch nog wel wat moois gezien de Cascade Creek een prachtige waterval en ja daar waren weer heel aardige mensen die een foto van ons wilden maken Anneke. Soms bieden ze het zelfs aan!! Rinus maakt ook meestal een foto van andere mensen. Daar was het koud, maar gelukkig droog. We reden door een enorm groot gebied waar een bosbrand geweest is, moet wel lang geleden zijn, want de struiken groeiden al weer. Toen bleek de pas bij Sonora dicht te zijn en moesten we nog verder omrijden. Het begon te regenen en het was hartstikke mistig op sommige plaatsen, we reden steeds hoger, op een hoogte van 8000 ft was de temperatuur nog maar 32 graden Fahrenheit, dat is toch mooi rond het vriespunt. Op een gegeven moment waren we de mist gelukkig kwijt. Heel mooie vergezichten gezien. We hebben daar ook nog mensen gezien met ski`s. Er lag nog een dikke laag sneeuw. Bij een enorm meer, het Caples meer gekeken, dat was helemaal bevroren...het begon zelfs te sneeuwen, was toch wel een vreemde gewaarwording hoor. Op een gegeven moment reden we Nevada binnen, niet dat je er veel van merkt, maar we zijn dus in Nevada. Nu zitten we in de Topaz Lodge in South Gardnerville en nu is het droog. Hier is een restaurant bij en je kan daar het eten gaan halen. De porties zijn zo verschrikkelijk groot. We vinden dat je in een restaurant niet samen van een bord kan eten. Dus 1 portie eten gehaald. Rinus nog groos geweest...die mevouw vroeg of hij ouder dan 55 was..hij zei 73 en kreeg toen 4 dollar korting. Grote bak sla en steak met friet. Samen van gegeten en het is niet eens op!! Morgen weer een dag...dan gaan we verder richting Death Valley.

Pytsje, als jij zorgt voor een Fries shirtje draag ik het wel hoor en beren....alleen houten, die bij verschillende restaurantjes staan. Margriet we hebben geen zonnebril op, dat is onze gewone bril met meekleurende glazen. Rose Mary, hoe maakt je dochter het, in Washington geven ze ook sneeuw af.

• 07 Mei 2017 - 10:36

Majke:

Hoi jeluitjes,
    Zo zit je te puffen van de hitte en dan rijd je in de vrieskou!
    Lekker goedkoop als je met z'n tweeën van een maaltje kunt genieten, dat compenseert dan weer een dure nacht. Goed om te lezen dat je zo lekker slaapt!
    Hier is de temperatuur ook weer flink naar beneden gezakt, wordt weer een dagje binnen.
    Groetjes en dank voor de geweldig mooie foto's.

• 07 Mei 2017 - 11:10

Valerie:

Ongeloofelijk die temperatuursverschillen

• 07 Mei 2017 - 17:01

Margriet:

De spuug en knijp voor jullie verdere tocht! Ja, let maar op de batterijtjes! Dat gaf bij Niek ook nog wel eens misverstanden!
    Liefs Margriet.

• 07 Mei 2017 - 20:00

Tja, ik wil wel een shirtje sturen, maar...jullie verhuizen steeds.
    Dat was mij een duur nachtje. Dat Rinus 'one hundred' voor de 99 niet heeft verstaan.... krijg je toch vervelende situaties. Gek, dat het andere hotel luxer en dan ook nog goedkoper is. Opgelicht....?
    Wel weer mooie foto's en dan ook nog een pak sneeuw. Ze hebben het hier ook weer over vorst voor volgende week. Moet toch eens ophouden. Heb het wel gehad, wil mooi weer.
    Elfstedentocht krijgen we zo ook wel....op de fiets! Die op de schaats mag volgend jaar wel. brrrrrr.
    Complimentje voor Rinus, dat ze niet kon zien, dat hij een 55 plusser is. Gelijk gegroeid...? hihi.
    Handig, dat je van één bord kunt eten. Twee borden bestellen, terwijl je niet eens eentje op kunt.
    Ons Zeeuwen zijn zuinig zeggen ze toch...? Groot gelijk!!!!