27 Mei - Reisverslag uit Salinas, Verenigde Staten van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 27 Mei - Reisverslag uit Salinas, Verenigde Staten van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

27 Mei

27 Mei 2017 | Verenigde Staten, Salinas

27 Mei.
Vanmorgen vertrokken uit Lompoc, we moeten nu richting San Francisco gaan rijden. Vandaag is het zaterdag en morgen hebben we nog een beetje tijd over om naar de kust te gaan, morgen tegen de avond willen we in of dichtbij San Francisco zijn, daar een hotel nemen en dan 4 nachten daar blijven slapen. Kunnen we 3 volle dagen San Francisco in. Donderdag 1 Juni moeten we vliegen. Maar eerst nog vandaag. Vanmorgen heeft Rinus bij de Starbucks 2 ontbijtbroodjes gehaald, die smaken wel er zit gebakken ei en bacon tussen. Alle spullen weer in de auto en vertrokken. Proberen weer die Pacific Coast Highway nr. 1 te volgen, dan rijd je zoveel mogelijk langs de zee. Leuker als op de grote weg. Bij Shell Beach voor de eerste keer gestopt en daar rondgelopen. Lekker ruikt dat weer, de zoute zee en het wier. Er vlogen daar vogels rond, waar we de naam niet van weten. Het zijn geen potloodventers, het zijn wel viseters. Er liep ook een gans rond, daar moet ik niets van hebben, die vallen echt mensen aan. Heb dat vroeger eens gehad met Leo..Er stonden ook heel mooie planten, hoe kan het groeien zo in het wild. In het zonnetje en uit de wind was het wel lekker, maar de wind was fris. Doorgereden, we kwamen in San Luis Bay aan. Daar was het heel druk, met kneiters van campers, auto`s en mensen. De weg liep daar dood. Ook lagen er bootjes in de baai. Gelukkig was er ook een toilet, wat hier een restroom heet. Je ziet op heel veel plaatsen op de weg een bord waarop staat dat je een highway kan adopteren. Wij denken dat je dan dat stuk wat je geadopteerd hebt moet schoonhouden. Ook zie je bij weg werkzaamheden een bord staan waarop staat. here is your tax money at work. vind dat leuk gevonden. Verder naar Morro Bay gereden. Dat is een vrij grote plaats. Er staat 1 rots in zee en daar zijn ze trots op, overal zie je op borden foto`s van the Rock. auto geparkeerd en rondgekeken. Hahaha, er was een viszaakje, daar verkochten ze onder andere fish en chips, dat hebben we ooit op Guernsey in een grijs verleden gegeten. Het zat toen gewoon in een krant. Nu zag het er beter uit. Er stond een lange rij te wachten tot ze aan de beurt waren. Wij erachter, nou het heeft heerlijk gesmaakt. De patat rook lekker naar knoflook en de vis was heerlijk. Ben benieuwd of we nu nog stinken naar de knoflook. Daar was een jachthaventje en een haven met vissersscheepjes. De grote krabben zwommen in een bak met water, die kon je kiezen om te eten en ook stond er een man die legde enorme oester op een BBQ en dan serveerde hij ze, we hebben er bij staan kijken, nu ben ik niet zo`n fan van oesters.....wel als ze gegratineerd zijn...., deze waren dan wat warm door de BBQ, maar ze zagen er nog rauw uit, dus durfde ik het niet aan. Rinus al helemaal niet!Het werd tijd om te kijken waar we wilden slapen en dat werd Salinas in motel8. Recht voor de deur een mexicaans restaurant.......Morgen weer een dag....
Wilma, alles nog in orde bij de buurtjes......

• 28 Mei 2017 - 11:54

Betty:

Wat een prachtige foto's !! Als ik ernaar kijk voel ik de wind door mijn haren waaien....
    Geweldige reis is het !wat zullen jullie genieten zeg

• 28 Mei 2017 - 15:23

Ria En Gillis:

Wat ik tot nu toe gezien en gelezen heb, is een schitterend verslag van een prachtige reis... Hoe krijg je het allemaal uitgezocht!!!!
    Je kijkt er naar uit, je begint er aan en dan schieten er nog maar een paar dagen over voor je weer naar huis terug gaat...
    Het is aftellen, maar geniet nog van San Francisco... Einde van deze week ben je weer thuis...
    Alvast een goeie vlucht naar huis!!!!

• 29 Mei 2017 - 04:52

Wilma:

hey rina en rinus.
    sorry, heb een paar dagen mijn e-mails niet bekeken, dus zag de vraag nu pas.
    het gaat bij de buren goed. is erg rustig.......
    wel warm hier hoor, rond de 30 graden....
    nog even en dan zit de vakantie er weer op.
    geniet van de laatste paar dagen.
    groeten wilma

• 29 Mei 2017 - 08:49

Majke:

Rinus, Rina, eerst rijden langs de zee en nu ook weer eten uit de zee.....wat wil je nog meer.
    Die fish and chips zien er erg lekker uit en ook geen bovenmaatse hoeveelheid! Ook nog een vissersbootjes gespot, ik weet zeker dat jullie genieten. Zeer indrukwekkend die plantengroei bij Shell beach. Op naar de grote stad en dan weer het luchtruim in. Ik hoop dat jullie een goed eindje breien aan deze vakantie.