29 September - Reisverslag uit Kalathos, Griekenland van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 29 September - Reisverslag uit Kalathos, Griekenland van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

29 September

30 September 2018 | Griekenland, Kalathos

Kalathos op Rhodos. 29 September.
Begin een beetje laat, maar eerder nog niet zoveel tijd gehad en als we na het eten thuis waren had ik er geen zin meer in. Nu is het middag en het donderde en het regent, zou het, begin van Zorbas *de Storm*. zijn......
Dinsdag de 25e zijn we na ons broodje vertrokken naar Panningen, bij Rens en Marita een bakkie gedaan en de koffers in de auto en naar hotel Valkenburg2000 in Valkenburg gereden. Rens en Marita hadden een kamer op de begane grond en er waren openslaande deuren. Makkelijk om hun en onze koffers binnen te zetten. Wij zaten op de eerste verdieping en er was geen lift!! sjouw dan die koffers maar eens naar boven en echt mijn koffer is niet zwaar.....we hebben daar warm gegeten, was niet zo goed....maar het hotel was prima. Na het eten naar onze kamers en proberen te slapen. Rinus had nog gevraagd of we wat te eten kunnen krijgen komende nacht.
Woensdag de 26e, om tien voor half drie liep de wekker af. Koffers weer in de auto. Er lag voor ons een pakket klaar met eten. broodjes, boter, beleg, jam, hagelslag, drinken en fruit, was heel goed verzorgd. Rond drie uur vertrokken naar het vliegveld. We waren op tijd, konden nog een plekje vinden op de parkeerplaats van Corendon. Echt waar, het vliegtuig vertrok op tijd. 6 uur gingen we de lucht in. Half tien waren we op het vliegveld Diagoras bij Rhodos stad. Het is hier een uur later dan in Nederland,dus half elf. We moesten een minuut of tien wachten op een busje, dat brengt ons naar het verhuurbedrijf voor een auto. Alles liep op rolletjes....Rens heeft foto`s gemaakt van de schadeplekken aan de auto. We moesten de agent van de villa bellen en die zou daar dan zijn als we aankwamen. De afstand naar Kalathos is ongeveer 47 kilometer en daar hebben we toch bijna een uur over gedaan, maar wie er was geen agent en we wisten niet welke villa we gehuurd hadden, dus nog een keer bellen naar die agent en toen kwam er een heel aardige mevrouw die ons de sleutel gaf en ons van alles vertelde. De mannen zijn mee naar boven gegaan en toen bleek dat er maar 1 badkamer was en op de site van Karin`s Choice stond dat er 2 waren. Volgens die heel aardige mevrouw stond het dus verkeerd op die site. Marita heeft gelijk gebeld naar Karin`s Choice en het probleem verteld. Die gingen uitzoeken hoe het in elkaar zit. Daarna naar de dichtsbijzijnde supermarkt gegaan om de eerste levensbehoefte te kopen. s`avonds naar het dorp en bij Augustinus gyros gegeten.
Donderdag 27 September. Wij waren weer vroeg op vanmorgen, komt goed uit met maar 1 badkamer, dan zijn wij klaar voor Rens en Marita uit bed komen. Rens is meestal de laatste, we hopen altijd dat hij dan lekker uitgerust is. Vandaag niet veel gedaan. Nog wat boodschappen gehaald en aan zee wezen kijken en vast een restaurant uitgezocht om vanavond te gaan eten. Ook een telefoontje gehad van Karin`s Choice, het staat dus fout op hun website van die badkamer. Ze konden geen andere villa vinden met 2 badkamers. We krijgen nu 10 procent van de reissom terug en wel 350 Euro en van de agent hier op Rhodos mogen we iedere dag gaan eten in een all inclusief resort. Vanvond gegeten bij Milos aan het strand....een visrestaurant.
Vrijdag 28 September. Zorbas de storm komt er aan. we volgen dat ding op internet en zoals we het zien op internet, gaat hij langs Rhodos, volgens de poolman krijgen wij zaterdag of zondag veel wind en een hoop regen. Dat wachten we dan wel af. Vandaag zijn Danique en Jolanda jarig. Danique is 17 geworden, nog een jaar meissie, dan mag je met je vuist op tafel..... Na de middag zijn Rinus, Marita en ik naar dat all inclusief hotel gereden. Rens bleef thuis. Onderweg kwamen langs een Outletcentrum, moesten we toch even kijken natuurlijk. De mode die er hing, was niet veel, Marita en ik vonden niets. Rinus heeft twee polo`s van United Colors of Benetton gekocht voor in mijn ogen een prikkie. Bij de receptie van het resort, hoefden we niet veel te zeggen, ze wisten er alles van!! We kregen gelijk een blauw bandje om en konden gaan eten en drinken. We hebben een paar kleine hapjes geproefd en wat gedronken. Het is er een waar kinderparadijs en verschrikkelijk druk. Het restaurant hebben we niet bekeken, dat komt nog wel. Vanavond weer bij de Griek gegeten. Vanvond een spelletje SkipBo gedaan...
Zaterdag 29 September. Vanmorgen waren wij weer vroeg op. Ik heb heerlijk gezwommen vanmorgen vroeg. Wel met een beetje angst, was bang dat de poolman zou komen en ik had niets aan............Het heeft vanmorgen nogal geregend, dus zijn we thuis gebleven. Na de middag knapte het op en zijn we naar Lindos gereden. De oude stad schijnt leuk te zijn om daar rond te lopen. Nu kan je helemaal niet in die oude stad komen met de auto. Bij een plein hield het op, hekken er om heen en parkeren kon ook niet. Weer naar boven met de auto en hem daar neergezet en naar beneden gelopen. Rinus beloofde dat hij de auto weer op zou halen en ons dan kwam halen. Rens pikte een terrasje en wij de stad in. Allemaal van die kleine straatjes met restaurantjes en winkeltjes, helemaal geen huizen gezien waar mensen in woonden. Niets gekocht en daarna bij Rens op het terrasje nog wat gedronken. Rinus naar boven gelopen en die kwam ons netjes ophalen. Naar huis gegaan en vanavond bij Konstantin in Kalathos gegeten. Dat is het gehucht waar wij ook wonen nu. Onze villa ligt op een berg, we hebben een mooi uitzicht op zee, we kunnen met de auto naar boven, daar hebben we best een grote parkeerplaats en dan moeten we toch nog een eindje naar boven lopen voor we bij de villa zijn.

Even wachten tot alle foto`s er op staan...…...

• 30 September 2018 - 05:52

Jolanda:

en toch komt het weer goed en lekker genieten jullie nog leuke dagen xxx jo

• 30 September 2018 - 06:27

Coby En Peter:

wat heb jij doch leuk geschreven.wij wensen jullie nog fijne dagen. groetjes aan allen

• 30 September 2018 - 07:58

Jannie:

Zo te lezen hebben julliehet leuk, mooie omgeving, lekker eten en een heerlijk zwembad, dit is genieten, fijn hoor..

• 30 September 2018 - 09:31

Rosemary:

fijn Rina, beetje veel regen is niet zo erg hè, gewoon en dagje binnen blijven.
    Goede regeling wat betreft de ene badkamer.
    och even behelpen.
    nog veel plezier bij de Grieken. groetjes

• 30 September 2018 - 14:33

Margriet:

Lekker nazomeren. Maar dat doen we hier ook hoor. Alleen geen zwembad om naakt in te poedelen......
    groetjes Margriet.

• 30 September 2018 - 15:40

Haha, Rina aan het skinny dipping, had ik niet achter jou gezocht. Weer heel verrassend.
    Maar Rina.....als het nou een hele leuke, knappe en gespierde poolman was geweest?
    Wel lekker zo met een zwembad erbij.
    Gelukkig geen grote storm gehad en ach, die regen kom je wel weer overheen.
    In ieder geval nog een fijne vakantie en wij wachten weer op het volgende verslag.