3 oktober - Reisverslag uit Kalathos, Griekenland van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 3 oktober - Reisverslag uit Kalathos, Griekenland van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

3 oktober

03 Oktober 2018 | Griekenland, Kalathos

3 oktober.
Het schiet al weer op, nog maar een paar dagen. Dinsdag wilden we naar het strand, het werd een beetje laat. Rens sliep wat langer. Net na de middag vertrokken naar St. Pauls Bay, dat moet een mooie baai zijn en je kan er heerlijk zwemmen, volgens de mevrouw die hier de sleutel kwam brengen. Vol verwachting reden we er naar toe, de dichtsbijzijnde parkeerplaats opgezocht, daar moesten we betalen. Alles eens goed bekeken hoe we bij het strand konden komen. Was een rot eind naar beneden lopen en wat we konden zien lag het aardig vol. Eens bekeken hoe de mensen weer naar boven moesten lopen en toen maar besloten dat we er niet aan zouden beginnen. Het was een mooie baai dat wel. Teruggereden naar het strand bij ons dorpje....Kalathos Bay werd het. Ach het was maar 10 kilometer terug rijden. Daar was het minder druk, ligstoelen gevonden en daar hebben we de rest van de middag doorgebracht. Rens en Marita genieten daar echt van! Het waren volgens ons de stoelen van het hotel daar dichtbij, maar niemand die iets zei...Dan 1,5 kilometer rijden naar de villa en daar hebben we ons opgefrist, zijn toen bij Mikri Poli gaan eten, waar we dus nog steeds gratis mogen eten. Het buffet daar is echt heel uitgebreid en alles smaakte weer prima.
Voor woensdag was het plan om naar Rhodos stad te gaan. Met Rens ging het niet zo best, dus besloten om dat niet te doen. In de middag zijn Marita en wij naar het Moni Thari klooster gereden. Was een heel mooi klooster, goed onderhouden en een bezoekje waard. Er was op de grond een mooi mozaiek allemaal dezelfde steentjes in twee kleuren wit en zwart van een adelaar met twee koppen, dat is symbool van de Grieks Orthodoxe kerk. Op de treden van de trappen hadden ze ook die steentjes gebruikt met verschillende symbolen. De kerk was van binnen ook heel mooi. We hebben in het offerblok al ons kleine geld gedaan. Ook weer een kaarsje gebrand, je kan nooit weten...misschien helpt het wel!! In het echte klooster waar de monniken verbleven mochten we niet komen. Eigenlijk moesten Marita en ik een lange rok en Rinus een wijde lange broek aan. Maar van die meneer met lange baard die bij de ingang zat mochten we in onze kleding toch doorlopen. Denk dat onze broeken net lang genoeg waren, beneden de knie in ieder geval. Voor de gein heeft Rinus daarna nog zo`n rok aangetrokken. Druk was het er niet, maar het was toch een bezoek waard. We kwamen daar nog een Nederlands echtpaar tegen en die zaten aan de andere kant van het eiland, die hebben nog een staartje van de storm gehad met veel wind en heel veel regen, straten die blank stonden, raar hè het is niet zo`n groot eiland en die hoeveelheid regen hebben wij niet gehad. Daarna nog de Gadoura dam bezocht, die daar gebouwd is met geld van de EU en nog lang niet klaar was....wachten natuurlijk op de volgende betaling van de EU. Terug naar huis en met elkaar nog een glaasje gedaan en het werd door ons gekletst een beetje laat toen we gingen eten. Dicht bij huis deze keer, bij Augustinos. Een liter wijn besteld, een beetje zoete. Nou dat was hij niet. Marita zei er wat van en kreeg toen als antwoord dat die op was.....maar goed na een aantal slokjes ging die wijn toch beter smaken. Later kregen we er nog een halve liter bij en die zou dan wat zoeter zijn zeiden ze, was verdorie dezelfde wijn als die we al hadden...We hebben na afloop van het eten daar nog gezellig nagepraat en dat praatje hebben we thuis voortgezet en zo kom je dan op dingen die we vroeger in de scheepvaart meegemaakt hebben. Met elkaar en afzonderlijk. Goh, wat komt er dan toch een hoop weer boven. We hebben het niet te laat gemaakt in de hoop dat we dan morgen naar Rhodos stad kunnen.............

• 04 Oktober 2018 - 05:29

Margriet:

Wens jullie nog fijne dagen. vind het prachtig daar . Groetje Margriet.

• 04 Oktober 2018 - 16:32

Weer prachtige foto's. Hopelijk krijgt Rinus nu geen rare ideeën na het dragen van een rok....hihi
    Geniet nog maar even van die paar dagen. Hier ook nog redelijk weer, voorspelling voor morgen en overmorgen zijn mooi weer, tussen de 20 en 24 graden.

• 05 Oktober 2018 - 04:28

Leo Verburg:

Kleed wel slank af .... die rok bij Pappa :)