15 augustus Haldensleben - Reisverslag uit Haldensleben, Duitsland van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 15 augustus Haldensleben - Reisverslag uit Haldensleben, Duitsland van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

15 augustus Haldensleben

Door: rina

16 Augustus 2015 | Duitsland, Haldensleben

15 augustus Haldensleben.

Gisteren de 14e hebben we de laatste spullen in de camper gedaan. Ze zeggen weleens, goh een camper,mekkelijk heb je je huisje bij je, maar dat huisje...daar moet van alles ingesjouwd worden, we waren versleten! Eerst naar de kersenboer, kersen, aardappelen, sap en aardbeien gekocht, dan de appie de laatste verse dingen en toen moest dat allemaal in de koelkast, veel passen, meten, stapelen en zachtjes duwen en alles zat er in. Toen nog even naar Mariska, daar was die week niets van gekomen, even gedag gezegd en een praatje gemaakt en ja toen vertrokken we dan. De bedoeling was een bakkie bij Rens en Marita en dan naar Grubbenvorst, maar Rens en Marita waren niet thuis, dus we waren vroeg in Grubbenvorst, lekker een rustig plekje, zonnescherm uit, stoeltjes neergezet, borreltje in geschonken en wat bokjes kaas met gember erop, wie doet ons wat!Op de camperplaats is wifi, maar dat is niet zo sterk, Rinus had een wifi versterker gekocht, dus dat ding aangezet, maar wat we ook probeerden, niks, noppes, nada..Gebeld naar die webzaak, waar hij dat ding gekocht had...die meneer was niet te beroerd om te helpen, alles gezegd wat Rinus moest doen en zo waar hij deed het! Dus beter internet en sneller...`s avonds niet te laat naar bed.

Vanmorgen op ons gemakkie alles gedaan, wat zo zoetjes aan routine wordt...en ja Pytsje de crackertjes zijn er ook weer....en vertrokken richting Duisburg en Hannover, we zijn de grend die er was tussen Oost en West Duitsland gepasseerd, die was er van 1945 tot 1990. Er was nog een wachttoren en een paar douanegebouwen te zien. We zijn naar Haldersleben gereden en daar staan we aan de jachthaven en zien de schepen varen in het Mittellandkanaal. Haldersleben is ongeveer halverwege Hannover - Berlijn. Er is zo waar wifi van de jachthaven, maar die is ontzettend zwak, maar wij hebben toch onze wifiversterker....laat Rinus dat ding weer niet aan de praat kunnen krijgen,.......tig keer geprobeerd, maar ineens werkte het, nu maar hopen dat dat iedere keer een beetje beter gaat.
Vanavond wat televisie gekeken. Het is nog niet afgekoeld in de camper, want alles kon niet open, het heeft geregend.

• 16 Augustus 2015 - 09:55

Ria :

Hoera, we gaan weer op reis. Zal jullie weer met veel plezier blijven volgen. Geniet er van.

• 16 Augustus 2015 - 10:12

Margriet:

Als dat inpakken zonder echtelijke ruzie is gebeurd, heb je het goed getroffen~!
    Genieten maar. Margriet.

• 16 Augustus 2015 - 10:30

Majke:

Zo jongelui,
    alles weer in orde!
    Ik probeerde al enkele malen in te loggen, maar kon niet ontdekken waar jullie zitten.
    En nu, weer even rustig achter de pc...en jawelhoor! Zitten ze al op grote afstand. Weer mooi op tijd vertrokken, want het heeft hier gisteren de hele dag geregend. Ik wens jullie hele fijne dagen en veel mooie plekjes toe en volg via je blog, dat scheelt heel wat kilometers met daadwerkelijk volgen.
    Dikke zoen voor allebei. ENJOY!!!!

• 16 Augustus 2015 - 10:33

Dicky Weidema:

Goede reis Rina en Rinus, ik kijk uit naar jullie reisverslag.

• 16 Augustus 2015 - 11:19

Willy:

Lieve Rina en Rinus, ik zit er weer klaar voor met mijn hoedje op hoor. Heerlijk weer met jullie op reis. Ik wens jullie een geweldige, veilige reis en heel veel mooie dingen die op jullie pad komen.Ik verheug me op de foto's en verhalen! Groetjes Willy

• 16 Augustus 2015 - 12:46

Tineke Blaauw:

Jullie zijn weer op pad.......lieve mensen dat het maar weer een prachtige onvergetelijke reis mag worden,(twijfel ik trouwens niets aan hoor)
    Alles toch in de camper kunnen krijgen....dus gaan met die banaan.
    Hoop dat de wifi versterker toch zijn werk nog mag gaan doen voor jullie, scheelt een hoop ergenis, je wilt toch dat dat ding doet waar hij voor bedoelt is, ja toch.
    De camping ziet er super relaxt uit, (hebben jullie ook een bootje meegenomen??) grapje.... op de foto zie ik een boot op de achtergrond.
    Ga genieten en veel plezier

• 17 Augustus 2015 - 18:56

Pytsje:

Ha ha, ben ik aan het lezen, wat jij allemaal in die camper van jullie stouwt, moet ik denken aan de crackertjes en wat lees ik even verder..... jij weet wat ik dacht en zou zeggen..... heel leuk.
    Helaas heb je mij verslagen met wordfeud, maar mijn eerste zet in het nieuwe spel was weer goed.
    Lees ik daar, dat jullie daar mooi weer hebben, hopelijk nu nog. Hier regen, af en toe even droog, maar nooit voor lang. Gelukkig lijk,t het later in de week, beter te worden.
    Zal de verslagen weer allemaal weer even lezen. Weet in ieder geval al, dat jullie alweer genoeg schepen (boten mag ik niet zeggen....) hebben gezien.
    Ben heel benieuwd hoe jullie Auschwitz en Birkenau gaan vinden. Nog fijne vakantie en lekker veel crackers eten!