16 November - Reisverslag uit Qawra, Malta van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 16 November - Reisverslag uit Qawra, Malta van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

16 November

Door: Rina

17 November 2016 | Malta, Qawra

Het was heel vroeg vanmorgen....Half vijf de wekker gezet, want om half zes zouden we opgehaald worden door Olaf van Educa Travel....even tussendoor, als de Limburgers een reis willen doen, informeer bij Educa want het is een goed reisbureau, alles perfect geregeld........Hij had eerst Rens en Marita opgehaald en daarna ons...precies op tijd was hij. Gelukkig kon alle bagage in zijn auto. Hij bracht ons naar Roermond, daar stond de bus. Olaf ging ook mee naar Düsseldorf. Hielp ons bij het inchecken en bracht ons tot aan de douane. Hij moest zeker weten dat alles goed ging....Met iets vertraging gingen we de lucht in. Voor de inwendige mens hadden we zelf gezorgd broodjes met gekookt ei en worst en wat rozijnenbollen want we zouden pas om half 1 in Valetta landen. Dat half 1 dat werd het niet....we kregen geen toestemming om te landen, was iets met het weer vertelde de piloot, zou een kwartiertje duren. Je hoorde gelijk dat het toestel langzamer ging en naar rechts en daarna weer naar links en ja hoor toen mochten we komen.....na een minuut of 5 mocht het ineens weer niet. En dat zo nog een paar keer....al met al kwamen we ruim een uur later aan in Valetta. Volgens de hostess Moureen....een nederlandse, die hier al 10 jaar woont....was het echt vanwege de wind, wat ze niet begreep want zo hard waaide het niet....Dus waar het echt voor was, zullen we wel nooit te weten komen. We werden per bus naar ons hotel gebracht, we hebben een klein groepje nederlanders, 12 mensen...er waren ook nog 7 duitsers, die naar een ander hotel moesten. Het hotel Seashells Resort at Sunsetcrest. Een mooi hotel en groot. het staat aan de boulevard en we hoopten op zeezicht....Een beetje opgräden en we hebben een kamer met zeezicht. Rens en Marita ook. Alleen niet naast elkaar, maar wel op dezelfde verdieping. Ook het internet was een üpgrade waard. Nu maar hopen dat het met de foto´s goed gaat. Het eten ´s avonds was in buffet vorm, vreselijk uitgebreid niet alles vinden we lekker en we hebben nog lang niet alles gerpobeerd. Morgenavond weer. Rond negenen hadden we alle vier de piep uut en zijn we naar bed gegaan....
Niet veel foto´s nog.....sorry!!!!!!

• 17 November 2016 - 11:02

Leo Verburg:

Hahaha ..... Olaf !
    Dat is een service speciaal voor de wat oudere medemens, zodat ze zeker weten dat ze op de goede bestemming terecht komen :) :)

• 17 November 2016 - 12:10

Dicky Weidema:

En het weer? beter als hier wellicht

• 17 November 2016 - 20:43

Pytsje:

Toch nog veilig aangekomen, ondanks de vertraging. Wel apart verhaal.
    Hoe is het weer daar, hopelijk beter dan hier. Echt herfstweer, af en toe een fikse regenbui. Laat ik die vandaag weer op mijn kop hebben gekregen. Gisteren ook al, moet je naar je werk, en dan regent het net.... In ieder geval wens ik jullie een mooie, warme en zonnige vakantie toe.

• 18 November 2016 - 19:55

Margriet:

Gelukkig toch nog goed geland! En nu in de regen? Zal wel snel beter worden. Geniet er van! Liefs Margriet.