27 April - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 27 April - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

27 April

Door: Rina

27 April 2017 | Verenigde Staten, New York

27 Maart.
Weer vroeg wakker vanmorgen en de spiertjes waren nog stijf. Veel gelopen gisteren.
Eerst maar naar ons ontbijtadres en daarna weer de wandelschoenen aan. Een stuk lopen naar het kantoor van de Bigbus om op onze NewYork passen kaartjes voor de bus te krijgen. Die passen had Rinus al via internet besteld dus dat was wel lekker. We kunnen 2 dagen met die bussen mee en de derde dag kunnen we allerlei dingen gaan doen waar we dan gratis of voor korting in of op kunnen.
Het voorspelde weer was er nog niet helemaal, we zijn wel boven gaan zitten in de, zoals Wilma zegt topless bussen, zo heten ze in Zuid Afrika. Begon het toch te miezeren, kregen een regenponcho maar erg was het niet, het miezeren duurde niet lang, het zonnetje brak door en de temperatuur ging ook omhoog.. We hebben lang in die bus gezeten want we wilden naar ground Zero en het 9/11 museum. Het heeft een enorme indruk op ons gemaakt, hoewel je de beelden toen ook veel op tv gezien heb. Voelt als je daar staat voor 1 van de twee waterbekkens, waar rondom al die namen staan en je kijk naar dat water wat in een groot gat weer verdwijnt lopen toch een beetje de griebels over de grabbels.....Ben blij dat we het gezien hebben. Het museum ook, zo veel dingen die ze later nog gevonden hebben, als je alles wilt bekijken ben je een dag zoet...we moesten toch verder. We zijn naar Wallstreet gelopen, wat een volk was daar.....vreselijk veel Japanners. Het beursgebouw gezien en het standbeeld van Lincoln, ook nog naar de Trinity Church geweest, daar een kaarsje gebrand voor mensen die ons lief zijn en het nodig hebben. Een vrij eenvoudige kerk, waar toch Queen Elisabeth geweest is met haar man. Busje weer opgezocht om naar het Rockefeller Center te gaan. Rinus wil daar naar boven....heet de top of de rock. Natuurlijk in de rij staan, ik ving wat op over tijden, laat dat kloppen....morgenochtend 10 uur zijn we aan de beurt.
Daar was het ook druk, een enorme lego winkel nog ingelopen. Koffie lonkte, gezocht en gekocht en bij het Rockeffer Center staan allemaal bankjes en daar hebben we onze koffie gedronken, kwamen te zitten naast een gekleurde man, heel netjes in het pak en die begon een praatje. Poos leuk met die man zitten praten, volgens hem is Manhatten alleen voor de toeristen, alles is duur, levensonderhoud, huur of koop van een woning. Hij woont in Brooklyn volgens hem veel rustiger en much cheaper!! hij vertelde dat hij met pensioen was en dat vond ik vreemd, heb gevraagd hoe oud hij was.....74... als hij had gezegd half de 50 had ik hem ook geloofd. Zijn enige dochter woont in Manhattan en huurt een 1bedroom appartement voor 2500 dollar per maand, ze is advocate, dus ze kan het betalen zei hij. Wat we ook gezien hebben daar is de plek waar in de winter altijd geschaatst wordt, zie je met de kerst wel op de tv, als ook die enorme kerstboom daar aangestoken wordt. Het schaatsen was schijnbaar nog niet zo lang geleden want ze waren er aan het werk om een enorm terras op te bouwen en alles schoon te maken. Busje weer opgezocht en die bracht ons naar Times Square, verdorie wat was dat leuk daar, enorme massa mensen, veel straatartiesten en daar hebben we nog een tijd bij staan kijken en staan klappen en hard roepen. Het is pas laat donker, dus weten we nog niet niet of we daar op een avond nog naar toe gaan lopen.
Dit was onze volle dag!!!!

foto`s komen.................

• 28 April 2017 - 12:20

Jannie.:

Wat hebben jullie al veel interessante en mooie dingen gezien, en het is nog maar het begin, geweldig, ik geniet van jullie belevenissen, leuk dat wij jullie mogen volgen, Gr, Jannie.

• 28 April 2017 - 13:29

Valerie & Remko:

Hallo allebei

Wat een leuke dingen hebben jullie beleefd,
    Super leuk!

• 28 April 2017 - 16:25

Marita:

Eindelijk even tijd om jouw verhalen even te lezen. Zo te lezen heb je heel wat indrukken te verwerken, maar wel gaaf zeg. De vakantie in september is vandaag eindelijk helemaal rond. geniet ervan. We blijven jullie volgen.

• 28 April 2017 - 20:28

Majke:

Whauwie, wat een volle dag! Klinkt superleuk....hoop dat je weer een goeie nacht slaapt en dat morgen weer net zo avontuurlijk wordt als vandaag. ENJOY

• 29 April 2017 - 10:00

Betty:

Heerlijk om te lezen en leuk dat jullie weer zoveel mooie dingen zien en meemaken!
    Ik vind New-York geweldig !!! Een stad waar je altijd weer terug wil komen

• 29 April 2017 - 22:48

Margriet:

Wat leuk dat er onder de foto's staat wat het voorstelt. Knap! Geniet met jullie.
    Liefs Margriet.