13 Mei - Reisverslag uit Green River, Verenigde Staten van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 13 Mei - Reisverslag uit Green River, Verenigde Staten van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

13 Mei

13 Mei 2017 | Verenigde Staten, Green River

13 Mei.
Heerlijke bedden waren het in de DaysInn in Torrey. Het waren kingsize bedden en er stonden er wel twee. We hadden een kamer met bankstel, twee fauteuils, een lage tafel, een bureautje en een bureaustoel, een badkamer met whirlpool nou dat was het wel. Toch waren we weer vroeg op. Heb toen eerst het verhaaltje van gisteren online gezet en de foto`s er bij gezet. Het was een stuk minder druk op het internet denk ik, want gisteravond lukte het niet. We hebben verder rustig ontbeten en nog even op facebook gekeken. Daarna zijn we vertrokken richting Capitol Reef. Rinus had gelezen op internet dat het daar mooi zou zijn en ik heb in een reisboek wat we bij ons hadden gelezen dat het veel weg had van Zwitserland...Nou niet dus. Capitol Reef heeft zijn naam te danken aan een wittige ronde berg, die dus lijkt op het Capitol. Ze hebben hier ook weer namen bedacht bij de bezienswaardigheden, die wij er niet in kunnen herkennen. Fluted Wall (net opgezocht....betekend Fluitende Muur) en The Castle daar konden we ons wel iets bij voorstellen. Het hele park was niet zo groot. Maar wel weer heel indrukwekkend. Rotsen gezien, die volgens mij op wokkels leken. En zo hebben we allerlei dingen kunnen herkennen in de rotsen. We hebben ook een oud huisje gezien, waar Elijah Cutler Behunin en zijn vrouw Tabitha Jane met hun 13 kinderen gewoond hebben,dat waren mormonen, dat was dan wel in 1896... De foto die er bij stond was in 1896 gemaakt en daar stonden zij op met 11 kinderen.. We konden door het park rijden en aan de andere kant er weer uit. Op weg naar Goblin Valley State Park, daar konden we niet in met onze pas, we moesten betalen.. Net voor de ingang hebben we lekkere kip met zoete bonen en frietjes gegeten. Goblin betekend kobold of aardmannetje..Dat was helemaal geinig om te zien, met veel fantasie kon je daar wel wat uithalen. Heb een foto gemaakt van drie van die dingen op een berg en echt toen ik ze zag zei ik tegen Rinus....kijk Kwik Kwek en Kwak en dat is voor ons zo gebleven. Was wel allemaal een heel apart gezicht. Rinus is daar ergens nog naar beneden gelopen en op een foto moet je goed kijken of je hem ziet....hij heeft een blauwe polo aan. Genoten hebben we daar. Toch hebben wij een twist punt, Rinus zegt dat wij door een desert reden, er was wel een beetje een zandstormpje, het waaide verschrikkelijk hard. en ik vind een desert...een woestijn een kale zandvlakte met niets, maar dan niets. Hier was gewoon begroeiing. We zijn naar Green River gereden. Als het ook de naam is van de rivier die hier stroomt....die is echt niet groen, maar is een modderstroom. We hebben een kamer in Super8Hotel, met wifi, die heel traag is, dus morgenochtend vroeg maar proberen en met ontbijt...hoop op wafels!!
Morgen weer een dag.......................

• 14 Mei 2017 - 17:46

Margriet:

Ja, Rinus gevonden. Wat een wonderlijke natuur! Die eerste bloemen waren wilde orchideeen denk ik. Feyenoord is kampioen!

• 14 Mei 2017 - 23:10

Marita:

Even weer wat gelezen en vooral fotos bekijken. Ziet er allemaal wel indrukwekkend uit en met slapen is het ook nog goed gekomen he Rina? Ik zie jullie wel vreselijk genieten.
    Heel apart landschap.
    Morgen vertrekken we naar Texel ( ook mooi) dan zie ik een paar dagen je verslagen niet tot vrijdag.
    Morgen eerst nog naar Bertus en Marian, die hebben afgelopen nacht het vreselijke bericht gekregen dat een van de zonen met de auto verongelukt is in Belgie. Erg he de ene week een feest , de andere week een begrafenis. Wees allebei voorzichtig. En lekker genieten!!!. Liefs van ons.

• 15 Mei 2017 - 15:50

Hoera, Rinus gevonden! Zag een blauwe polo..... de enige...
    Mooie rotsformaties.
    Woonden ze in dat kleine huisjes wat daar stond? Moest er niet aan denken...
    Weer prachtige foto's

• 17 Mei 2017 - 15:56

Majke:

Schitterend weer jeluitjes!
    De plant in bloei is een agave, als jullie terug zijn,
    staat de mijne, in de voortuin, waarschijnlijk ook net in bloei!
    Het is hier twee dagen schitterend weer, morgen zakt de temperatuur weer met een graad of tien, maar met deze twee dagen zijn we mooi weg!