17 Mei - Reisverslag uit Kayenta, Verenigde Staten van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 17 Mei - Reisverslag uit Kayenta, Verenigde Staten van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

17 Mei

Door: Rina

17 Mei 2017 | Verenigde Staten, Kayenta

17 Mei.
Ja hoor echt waar, kwart over 6 waren we op. Vroeg ontbeten, met een geroosterde boterham, scrambled egg en lekker hard gebakken bacon. Een kop koffie die toch wel een beetje smaakte. Twee bananen meegenomen voor vanmiddag. Eerst nog even langs een andere Inn gegaan om te vragen of ze een kamer vrij hadden voor vanavond. Het is hier nogal druk!! En ja hoor, van een kamer verzekerd en nog 50 dollar minder dan afgelopen nacht, waren wij dik tevreden. Toen naar de afspraak met onze chauffeur van de jeep, waar we mee gaan rijden door Monument Valley. Zijn naam ben ik nu al vergeten, maar ik weet wel dat hij een halve Apache is. Zijn vader was een volle en ging al vroeg op zoek naar een amerikaanse vrouw, maar dat werd een spaanse. 10 uur moesten we er zijn, maar om half 10 waren we bij hem, gepakt en gezakt. Het zou niet warm worden vandaag, jas maar meegenomen en ik heb een paar sokken van Rinus aangedaan. loop al die tijd al met blote kakkies in mijn wandelschoenen, die er trouwens niet meer uitzien. Denk dat ik ze maar achterlaat in San Francisco...Gelukkig hadden we een dichte jeep en niet van die open wagens die er waren, met een man of 16 met allemaal een doekje voor hun mond en dik ingepakt. Het waaide nogal en dat werd zandhappen voor die mensen. Wij zaten samen met onze Apache. Heel leuke man!!! Monument Valley is het grootste Indianen reservaat van Amerika. Dat waren/zijn de Navajo`s. Nu wonen er ook van andere stammen....We doen dit met een jeep en chauffeur omdat het afgeraden wordt om met een luxe wagen zelf te rijden, nu werd ons wel duidelijk waarom en met de jeep kom je op plaatsen waar een gewone auto niet kan of mag komen. Door enorme zandduinen reden we en LEO echt we hadden bijna een schepje nodig!! Het is er geweldig, prachtig, fenomenaal, adembenemend, weten jullie nog meer van die woorden, ik niet. Onze Apache wist de mooiste plaatsen en attendeerde ons op de manier hoe we een foto moesten nemen. Nu ben ik een heel klein beetje eigenwijs...........We hebben nog een oude begraafplek gezien van de Navajo`s, alleen wist onze Apache niet hoeveel mensen daar begraven waren......Ook hier hebben ze de rotsen een naam gegeven en bij verschillende vind ik de naam wel passen, ik zal proberen dat bij een paar foto`s ook te schrijven. Ik zou willen dat ik het beter uit kon leggen wat we gezien hebben. Een kleine 2,5 uur hebben we rond gereden. Nadat we terug gebracht waren bij onze auto, zijn wij de 4 mijl terug gereden naar het park en naar het bezoekerscentrum gegaan. Daar nog genoten van het vergezicht en opeens zagen we, volgens een man, een roadrunner met een hagedis in zijn bek. Het dier ging op een kozijn zitten vlak voor het raam, waar wij stonden. Heb hem redelijk goed op een foto gekregen. Hierna zijn we naar Mexican Hat gereden. Is een plaatsje in de buurt van een berg die zo heet. Ik kan er geen mexicaanse hoed in zien. Daar wel wat gegeten. Onze Apache had ons aangeraden om naar Goosenecks te gaan. Dat was wel mooi. 300 meter beneden ons maakte de San Juan River enorme bochten. Het werd tijd om naar onze slaapplaats te gaan, die was in Kayenta in de Wetherill Inn. Kijk net naar buiten en er valt natte sneeuw!!
Morgen weer een dag.....................

• 18 Mei 2017 - 10:55

Majke:

Whauwie!
    Dit dacht ik al.....iemand die je de juiste plekjes leert vinden en zien. Het geld vast dubbel en dwars waard! Leuk dat je een roadrunner hebt gezien, die ken ik alleen van een tekenfilmpje,
    hard rennend 'miepmiep' roepend.
    Foto's zie ik nog niet, maar het verslag spreekt boekdelen. Kijk ik morgen wel of ik ze dan wel vind, blijf benieuwd, groetjes!

• 18 Mei 2017 - 12:48

Jannie.:

Ja, soms is iets zo overweldigend mooi, dat je er geen woorden voor hebt. Jullie hebben het zeker getroffen met de gids.
    Gelukkig vinden jullie iedere keer een fijn hotel, lekker slapen en goed eten!
    Het is een geweldige en onvergetelijke reis, echt genieten.
    Gr, Jannie.

• 18 Mei 2017 - 19:48

Pytsje:

Het ziet er weer geweldig uit. Ook zo mooi, dat je die roadrunner op de foto hebt kunnen krijgen.
    En sneeuw....brrr.... moet er niet meer aan denken. Hier vanmorgen nog regen, maar nu weer heerlijk weer. Af en toe is het zonnetje er even bij. Aangename temperatuur. Laat de warmte maar komen.
    Normaal ben ik gek op sneeuw, maar niet in deze periode. Hopelijk hebben jullie genoeg warme kleding.

• 18 Mei 2017 - 21:47

Margriet:

Prachtig Rina. Ook ik weet er geen ander woord voor.