26 en 27 Maart - Reisverslag uit Urrugne, Frankrijk van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 26 en 27 Maart - Reisverslag uit Urrugne, Frankrijk van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

26 en 27 Maart

Door: Rina

27 Maart 2015 | Frankrijk, Urrugne

26 en 27 Maart

Gistermorgen vertrokken uit La Mailleraye aan de Seine. De hele dag heeft het geregend, hoera vakantie!!!
We besloten dan maar een eind te rijden, iets anders was er niet bij. Er is wel haast een ramp gebeurd....Rinus kreeg erg in de brandstofmeter, die toch wel op bijna leeg stond, ik zag ons al staan aan de kant van de weg, zonder gasolie..We spreken allebei heel slecht frans en hoe moesten we dat doen dan....Maar hij had het geluk weer aan zijn kont hangen, net maar dan ook net zagen we het langverwachtte tankstation. We zijn best een eindje opgeschoten, we zijn naar Saujon gereden, daar hadden we in het boek een camperplaats met stroom gevonden, de camperplaats was er, maar de stroom....nee dat lukte niet. Dat werd dus weer de kachel aan op gas. We zijn allebei hartstikke blij met de dekbedden van de aktie bij Jumbo een paar weken geleden, die zijn veel warmer dan onze oude zijden dekbedden. Dus op bed was het lekker.

27 Maart.
Vertrokken uit Saujon
Lekker geslapen en aan het ontbijt, koffie kunnen we wel zetten zonder stroom, dat is toch best lekker een bakkie nederlandse koffie `s morgens. En weet je Pytsje, mijn crackertje is verandert door een beschuitje. Kan mijn crackertje nog steeds niet eten, heb nieuwe gebitten en onder heb ik kliklaminaat en dat zit nog steeds niet lekker. Rinus heeft nog steeds zijn crackers, daar is niets aan veranderd....Toen we opstonden scheen de zon!!!!! Die scheen tot half de middag en toen begon het weer te miezeren. Onderweg een lekkere baquet gekocht, heerlijk zo`n echt franse....Door de cognac streek gereden en bij een cognac boer hebben we twee flessen goede cognac gekocht en twee flessen "banaan kiwi met cognac"gekocht, die hebben we eerst geproefd en het smaakte! Het was een heel aardige man, die zijn best deed om engels te praten en dat klikt zo leuk. We kregen ook nog een fles mee cognac met een andere vrucht, weet niet meer welke. En nu staan we in Urrugne vlakbij de spaanse grens, zouden we echt morgen de spaanse zon te zien krijgen??? Straks lekker douchen, dat ziet er ook keurig uit hier en het stikt van de nederlanders op deze camping, zouden het allemaal "grijze koppen"zijn??
We hebben ook vandaag nog een glimp van de Atlantische Oceaan gezien......................

We hebben vandaag Route Nationaal gereden....gisteren en eergisteren hebben de Frans staatskas al aardig gespekt, dus vandaag maar niet!!

• 27 Maart 2015 - 20:19

Alie:

Hè Rinus' heb je je tweelingbroer naar Leo gestuurd, zag je net nog aanboord? Het weer is hier ook pet, staat nog veel koude wind bij ook!

• 27 Maart 2015 - 20:21

Dicky:

Jullie gaan vlot, hoop dat het snel beter weer wordt, dat maakt het toch wat aangenamer, goede reis.

• 27 Maart 2015 - 20:44

Ria Lagerwaard:

Dat gaat lekker vlot bij jullie. Hopelijk krijgen jullie beter weer dan wij hier in Beekbergen. We hebben wel aan je gedacht. Volgende keer ben je er vast weer bij. Leuk om jullie te volgen.
    Groet,
    Ria

• 28 Maart 2015 - 08:58

Marita:

leuk om weer wat van jullie te horen. het is hier ook vreselijk weer en koud. Misschien bij jullie morgen beter weer! in ieder geval wel hogere temperatuur. Goede reis verder!

• 28 Maart 2015 - 14:19

Tonnie:

Heel veel plezier nog en hoop voor jullie veel zonneschijn. Gr mark, Tonnie, tycho en zoë

• 28 Maart 2015 - 17:46

RIA Bolier:

Mensen wat leuk dat reisverslag, maar Rina..toch zou ik graag willen weten hoe dat kliklaminaat in je mond past!!!! Ik ken geen ander kliklaminaat als op de vloer!!! Of ben ik te blond? (grijs)
    Maar fijn dat je de zon mee hebt... hier is het nog steeds regen.
    Vanmiddag is het gebouw in de straat officieel geopend door de burgervrouwe.. en natuurlijk in de regen...
    Aan de zijkant is het monument onthuld, het is een veulen zonder staart en oren... hele fragiele pootjes... hopelijk blijft de jeugd er af...
    Binnen was van alles georganiseerd. Iedereen kreeg bij binnenkomst een consumptie bon.
    In de nieuwe gymzaal was een gym demonstratie, ook stond het Rode Kruis er met de AED pop om te oefenen, je kon schaak spelen, de zonnebloem had een stand, in de hal waren 2 zangkoren present. Er was voor elk wat wils. En het was gezellig druk... niemand had haast.
    Na afloop liepen veel mensen het nieuwe winkeltje van de Vlinderbloem door..
    Ik denk dat het een geslaagde dag geweest is voor de organisatie..
    Zo jullie zijn weer op de hoogte van het reilen en zeilen.. tot de volgende mail..
    groetjes Gillis en Ria

• 28 Maart 2015 - 18:00

Wilma:

hallo rinus en rina
    leuk verslag hoor. het nieuwe gebouw heet trouwens:sassegrave.
    en niet te veel drank nemen hoor......
    gr arie en wilma