28 Maart - Reisverslag uit Almazán, Spanje van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 28 Maart - Reisverslag uit Almazán, Spanje van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

28 Maart

Door: Rina

28 Maart 2015 | Spanje, Almazán

28 Maart in Almazan

Wakker geworden in Urrunge op de camping Larrouleta.
Na het eten van de crackers en beschuit en een koppie koffie, zijn we gaan zoeken naar de weersverwachting voor dat gebied, want alles was nat, dus het had afgelopen nacht al weer geregend en het miezerde nog en het was helemaal bewolkt. Wat we vonden was dat het naar het zuiden beter weer was. Dus Bilbao en Sint Sebastian doen we op de terugweg....
Dus op naar het zuiden.....eerst naar Pamplona, door de stad gereden en de oude stad een beetje bekeken, stieren zagen we niet en we konden daar de camper niet makkelijk kwijt, we vonden het niet nodig om buiten de stad te parkeren en met openbaar vervoer terug te gaan. En zo waar de zon kwam te voorschijn, het werd steeds warmer, heerlijk. Rinus had gelezen dat er bij Soria opgravingen waren van een Romeinse nederzetting, die nederzetting was van het jaar 134 voor Christus. Daar hebben we rondgelopen en alles op ons gemak bekeken. Best interessant om te zien hoe die romeinen toen woonden, er waren twee huizen nagebouwd, maar de fundamenten van de helemaal ommuurde nederzetting waren te zien. We waren ook blij dat we een poos gewandeld hebben. Het werd al een beetje laat om door te rijden naar de camperplaats die we vanmorgen gevonden hadden in het camperboek.Het blijkt gewoon een groot parkeerterrein te zijn bij een zwembad. Was een beetje vreemd, maar Rinus heeft het gevraagd in een restaurant wat naast het zwembad is, het was geen probleem....dus overnachten we hier. Het eten wat ik klaargemaakt heb ging er goed in.....gebakken krieltjes met stoofvlees en een bak sla. Ik brei er nu een eindje aan en ga eens bekijken of er bij de foto`s iets is om er bij te zetten.

Nog even............Beekbergengangsters nog veel plezier en ik hoop er volgende keer weer bij te zijn.

• 28 Maart 2015 - 23:51

Anneke:

Hi lieffies,
    Jullie zijn al aardig op scheut he? Maar niet voor niets lees - en zag ik op FB want jullie hebben de zon gevonden! Beetje vreemd wel zeker? Stuur ook maar wat hierheen.... Als ik zo de foto bekijk waren die romeinen hun tijd trouwens ver vooruit he? :))
    Tot later - doei & xx

• 28 Maart 2015 - 23:55

Anneke:

ik dacht even dat mijn berichtje niet doorkwam.... zeg maar nee dan krijg je er 6 :))

• 29 Maart 2015 - 01:03

Marita:

Fijn, dat jullie beter weer hebben. Bij ons is het net herfst en morgen nog meer regen. Geniet er maar van1,

liefs marita

• 29 Maart 2015 - 10:29

Tineke:

Wat gaat jullie snel!!!! Heerlijk al in Spanje, volgende week met Pasen is het altijd groot feest in Spanje, heel anders als in Nederland.
    Ga heerlijk geniet van al het moois en lekkers ( ondanks je gebit) misschien ook castagnettes kopen in Spanje?? Veel plezier he

• 29 Maart 2015 - 13:37

Pietsje:

De ontdekkingstocht in Spanje is dus begonnen. De crackers weer mee, die zijn vast prik 's ochtends lees ik weer. Mooi, dat het zonnetje zich laat zien. Veel fijner vakantie vieren, dan met regen. Jammer, dat er zo weinig van die nederzettingen zijn overgebleven, is soms heel interessant. Inderdaad een beetje vreemd, als ze aangeven, dat het een camperplaats is en 'gewoon' een parkeerplaats is. Hopelijk toch goed geslapen.

• 29 Maart 2015 - 13:40

Pietsje:

Jammer, dat het voor jou een beschuitje moet zijn, alhoewel....is ook lekker kaas of jam. Lijkt me toch ook niet lekker eten, want dat gaat toch evengoed onder het gebit zitten?