19 April S. Bras de Alportel - Reisverslag uit Olhão, Portugal van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 19 April S. Bras de Alportel - Reisverslag uit Olhão, Portugal van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

19 April S. Bras de Alportel

19 April 2015 | Portugal, Olhão

19 April S.Bras de Alportel...achter de Liddl nog 2 nachtjes slapen

Bijtijds opgestaan vanmorgen, want ik wilde nog graag proberen om de foto`s bij het verhaaltje te zetten van gisteren, maar dat lukte niet en nu wel. Als jullie die foto`s nog willen zien kijk er dan even!!!!!!

Water geladen en de rest ook gedaan en vertrokken. Via al weer een kleine weg gereden en in Castro Marim, de camper weer neer gezet en daar wat rond gelopen, hebben weer een Don Quichot molentje gezien..We moesten trouwens onze klok verzetten want in Portugal is het een uur vroeger! Na dat Castro Marim, moesten we gewoon de weg vervolgen, maar vinden.........dat was moeilijker. We kwamen ook nog even langs zoutbergen, hier waren zoutpannen en het zout lang op grote hopen, dat zeezout is zo lekker voor je voetjes, Rinus heeft wat zout in een plastic tasje gedaan. Opeens kregen we de goede weg te pakken, gewoon de 125 blijven volgens, volgens de kaartlezer (en dat was ik) we kwamen terecht in Monte Gordo, mooie badplaats met een mooi beach hotel, waar we ineens pijlen op de weg zagen staan en volgens die pijlen waren wij spookrijders, we schrokken ons rot..Maar wat bleek in dat hele gehucht, waren ze aan de weg aan het werken, dus alle straten waren wel ergens opgebroken, we zijn toch een tijd bezig geweest om weer uit dat gehucht te komen en de 125 weer te pakken hadden. Die weg ging tot aan Faro, maar we zijn Faro niet in geweest, we wilden de bergen in en die weg hebben we ook gevonden. Rinus had al een camperplaats uitgezocht...zelfs twee. De eerste bij de Liddl en de tweede bij een manege, die was 3 kilometer verder en daar zouden alle voorzieningen zijn, volgens het boekje. Eerst even bij de Liddl binnen, een fles champagne, niet echte maar een soort van..Asti zag ik er op staan en volgens mij had Renate van het Holland Huis die ook wel eens en die vond ik toen lekker. Afwachten maar. Maar die camperplaats bij een manege vond Rinus niets, want het stonk er nogal naar paardenstront, zei hij. Dus weer terug naar de Liddl en laat die toch op zondag tot negen uur deze tijd open zijn. Nu is het avond en stiller hier, we spraken vanmiddag een meneer hier, die ook even met een camper hier heeft gestaan, dat het echt in orde was om hier te staan, jammer genoeg vertrok hij weer. Ik vind de mensen hier hartstikke vriendelijk en ze proberen echt engels te praten..

Toch wel goed Wilma dat je niet geopereerd hoeft te worden!!
Alie, bewaar die takjes maar mooi hoor.
Betty, zijn jullie ook in El Rocio geweest dan??
Marita, wij zijn niet in Albufeira als jullie komen, wij zijn veel te vroeg. Fijne vakantie en doe de groetjes aan Frans en Ingrid als jullie hen zien.

Ga nog wat foto`s er bij zetten en dan is de dag weer om. Bij het vorige verhaaltje staan nu ook de foto`s...

De eerste foto is volgens mij een agave en die lange stengel zit in die plant en dat zo maar langs de weg.

• 20 April 2015 - 09:11

Dicky Weidema:

Hoi Rina, gaan jullie ook nog naar het uiterste puntje van Europa? Dat noemen ze het einde van de wereld, wij vonden het erg mooi, vind Portugal toch prachtig. Vanuit een zonnig Arcen, groetjes ook voor Rinus natuurlijk.

• 20 April 2015 - 09:27

Betty:

ja,daar zijn wel lang geleden geweest! Maar vorig jaar hebben we flamingo's gezien in de buurt van Antequera! Prachtig was dat !!

• 20 April 2015 - 13:33

Jannie:

Ik heb al jullie mooie foto's nog eens bekeken, wat hebben jullie al veel gezien, dit iis echt genieten!!

• 20 April 2015 - 14:44

Willy:

Prachtige foto's bij de verhalen Rina. Ik geniet er van.
    Heb soms hartelijk gelachen om de reacties van jullie Leo, zo lekker droog.
    Wat een schitterende reis maken jullie en wat schrijf je er leuk over.

• 20 April 2015 - 17:11

Ria:

Wat een prachtige reis!!!! en wat een mooie foto's!!!! we genieten er van en zeker door je fijne schrijfstijl...elke dag is een feest om jullie belevenissen te lezen!!! Je zou er een mooi boek van kunnen maken!! groeten aan Rinus ook van Gillis!!