1 Mei Peniche - Reisverslag uit Peniche, Portugal van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 1 Mei Peniche - Reisverslag uit Peniche, Portugal van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

1 Mei Peniche

Door: Rina

01 Mei 2015 | Portugal, Peniche

1 Mei Peniche

Na al onze vaste dingen gedaan te hebben zijn we dan eindelijk vertrokken, we moesten wachten tot onze gastheer wakker was. Beroerd eigenlijk, wij leven met de Nederlandse tijd, terwijl het dan voor de Portugezen een uur vroeger is. Dus om 10 uur onze tijd konden we pas vertrekken, de stroom moest afgesloten worden en daar hadden we de Belgische gastheer voor nodig. Rinus kwam er gisteravond achter dat hij niet genoeg pillen mee had genomen....maagzuurremmers. Gevraagd waar er een apotheek was. Kwam goed uit, er was er eentje in het plekje waar we toch naar toe wilden. Wist niet dat het zo makkelijk was om medicijnen zo te kopen. We hadden aan onze dokter gevraagd om een medicijnenpaspoort te maken, is geen paspoort geworden, maar wel een brief waar de medicijnen op staan. Dat papier aan die apotheker laten zien en het was geen punt, ze hadden alleen niet een kleine verpakking, normaal krijgt Rinus er 30 voor ongeveer 18 Euro (denkt hij) en hier kreeg hij een verpakking met 56 van die dingen voor de prijs van 14 Euro..We waren dus in Obidos, daar werd voor de 13e keer het internationale chocolade festival gehouden, veel chocolade te koop en heel veel mensen, wat heel gezellig was om door die smalle straatjes te lopen met aan weerzijden allemaal winkeltjes met leuke en lekkere dingen, we hebben daar een fles drank gekocht, weet even de naam niet meer en je drinkt dat uit een chocolade cupje, wat Rinus eerst geproefd heeft voor we het kochten en het was/is lekker..Het werd in Obidos steeds drukker, de bussen namen de overhand en je hoorde er ook heel veel nederlands praten. Het enige nadeel was dat het niet zulk mooi weer was, het was droog en de temperatuur was goed, we hebben alleen geen zon gezien...We hebben daar ons boterhammetje gegeten en daarna zijn we naar Peniche gereden, hier zijn 3 camperplaatsen en dat is lekker makkelijk, je rijdt van de ene naar de andere en bekijkt dan de dingen die daar in de buurt zijn. We begonnen in het centrum van Peniche op een groot parkeerterrein voor de brandweerkazerne, de stad ingelopen en dat viel tegen, wel veel restaurantjes, daarna zijn we naar het schiereiland "Papoa" gereden. Daar weer hele mooie kliffen en je kon daar een heel eind door te klauteren op dat schiereiland komen. Prachtig gewoon!! Toen was de derde aan de beurt, naar Cabo Carvoeira, een vuurtoren dus, het was steeds wat harder gaan waaien en daar waaide je bijna uit je laatste verschoning! Maar een mooi uitzicht was er. Geen spijt van dat we dit allemaal gedaan hebben vandaag...We zijn terug gereden naar de brandweerkazerne en daar weer de stad in gegaan om een hapje te eten. Heerlijk vis gegeten. Volgende plek aan de kust wordt het voor mij gefrituurde sardientjes, had ik eigenlijk vanavond willen eten, maar het was zo goedkoop, dat ik dacht....daar heb ik nooit genoeg aan. Kreeg toen ik goed idee, vraag het aan de ober of ik die gefrituurde sardientjes kan bestellen en dan mee naar de camper nemen. Nou dat ging mooi niet door. Jammer!! Nu staan we nog steeds bij de brandweerkazerne met nog 48 andere campers!!!

• 03 Mei 2015 - 20:53

Leo Verburg:

Voor dat geld kan je wel een voorraadje pillen inslaan.....

• 03 Mei 2015 - 21:40

Betty:

Wat een leuke foto's weer!! Gezellig straatje ,lekker visje eten,goedkope medicijnen,mooie uitzichten,temperatuurtje ook prima! Wat een heerlijke reis

• 04 Mei 2015 - 07:50

Margriet:

Een chocolade-markt! Jammiejammie.
    Zo'n sardientjes- gerecht kreeg ik niet op......Wel echt Portugees.
    Jullie voeren de droom van menig mens uit met deze reis. Een beetje jaloers ben ik wel.....
    Liefs Margriet.

• 04 Mei 2015 - 09:52

Tineke:

Wat een prachtige fotoos weer, en wat beleven jullie toch veel aan alle indrukken...... helemaal top,geniet er met volle teugen van.maar doen jullie al, dus...

Lieve groetjes uit Dleft

• 04 Mei 2015 - 10:23

Pietsje:

Heb die verhalen al eerder gehoord, dat je soms beter in het buitenland je medicijnen kunt kopen. Stukken goedkoper. Ooit verhaal gelezen, van een vrouw, die haar medicijnen uit Engeland haalt. Met de reis en de medicijnen was ze nog stukken goedkoper uit dan in Nederland. Had ze een gratis vakantie en dat deed ze twee keer per jaar.
    Wat prachtig die rotsen, die zo mooi zijn uitgesleten. Rinus stond mooi uit de wind. Het zijn weer prachtige foto's. Portugal zou me wel trekken.
    Gek op vis, maar sardientjes mag je houden. Ben wel benieuwd naar het drankje, dat je uit een chocolade cup moet drinken. Apart. Geen chocolade meegenomen?
    Wat was de betekenis van de tovenaar (?) op de foto. Was dat bij het chocoladefeest?
    Nog een fijne reis verder.

• 04 Mei 2015 - 10:52

Gillis En Ria :

Goeie morgen Rinus en Rina,
    Kun je niet een voorraadje pillen meebrengen? Maak er hier maar een handeltje van, wat wordt er hier een dot op verdiend. Geen wonder dat de zorg zo duur wordt.
    Niet te veel chocolade eten!!! ( krijg je buikpijn van) Of was het 95%, dan mag het!!! Komt er nog een fles mee naar Holland? of haalt die de grens niet eens? Ziet er wel smakelijk uit.
    Wat jammer dat je je wasje niet gedaan hebt toen je naar Cabo Carvoeia ging. Had je alles gratis kunnen spoelen met zo'n stormachtig water. En de wind droogde alles in een mum van tijd.
    En bij het bordje Papoa waan je je in Indonesië.
    Geniet nog maar een poosje, wij lezen met plezier je schrijfsels.

groeten Gillis en Ria

• 04 Mei 2015 - 12:35

Wilma Vroegop:

hoi rina en rinus.
    het klopt als je bij de dokter om een medicijnenpaspoort vraagt, dat je dan een uitdraai van je medicijnen krijgt. je moet om een mediespaspoort vragen en dat moet de arts zelf persoonlijk schrijven. wij hebben het van arie in het engels van brusse gekregen. maar je moet wel goed uitleggen wat je wil hebben. en wij krijgen potten van 90 tabletten maagzuurremmers..... het zijn weer mooie foto,s hoor.
    gr arie en wilma