18 April Isla Cristina - Reisverslag uit Isla Cristina, Spanje van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 18 April Isla Cristina - Reisverslag uit Isla Cristina, Spanje van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

18 April Isla Cristina

Door: Rina

18 April 2015 | Spanje, Isla Cristina

17 April El Rocio nog 4 nachtjes slapen...

Vanmorgen weer alles gedaan en daarna naar de supermarkt, volgens ons een echte spaanse, de Dia%. Die hadden we al meer gehad, maar geen 43, aan de overkant was een enorme grote Carrefour, wat volgens ons niet een echte spaanse is....het was niet normaal meer, zo groot en een enorme keus. Weer te veel gekocht natuurlijk, maar alles ziet er zo lekker uit en yesssss daar stond de 43!!!. de prijs scheelt een slok op een borrel zeg, veel goedkoper hier. We kunnen er voorlopig weer tegen. Al met al was het al rond twaalf uur, we zouden nog een stukje rijden en dan aan de boterham, maar dat stukje werd een heel stuk. Om twee uur waren we in El Rocio, er zou een camperplaats een een meer zijn, waar flamingo`s en allerlei andere volgens te zien zouden zijn, het enige nadeel zou zijn....muggen. Wat viel dat tegen, we konden wel parkeren, maar we mochten er niet slapen en dat meer, ja dat was er maar geen flamingo`s ergens in de verte kon je nog iets wits onderscheiden en dichtbij waren er wat eenden, van die gewone, net als bij ons.....maar het stadje was wel leuk, de straten waren gewoon allemaal van zand, er waren/worden hier westerns opgenomen, de huizen, daar was niemand, wat dat betreft was het uitgestorven, dat zijn tweede huizen van gefortuneerde spanjaarden uit de buurt.Groot is het stadje niet, we hadden het al snel bekeken, in de buurt was ook een camping en daar staan we nu. Het was vandaag heel warm, dus alles open gezet, de luifel uit en tafel en stoelen buiten, in de schaduw was het een beetje uit te houden en we hebben onze eerste BBQ van dit jaar achter de rug. Morgen dus maar weer zorgen voor wat vlees en zo, als we weer kunnen BBQ'en dat ik dan alles in huis/camper heb. Nog even bij de foto`s kijken en dan zit de dag er weer op. Morgen zullen we nog wel in Spanje zijn en dan wacht Portugal!! 18 April.....Isla Cristina, camping Giralda Nog 3 nachtjes slapen

!8 April Isla Cristina Nog 3 nachtjes slapen

Vanmorgen vertrokken uit El Rocio, al weer kleine wegen uitgezocht en zo kom je bij/in de leukste plekjes. We zijn naar Matalascanas gereden, een heel mooi gebied, zandgrond en de begroeiing is mooi met bomen waar ik de naam dan weer niet van ken, maar mooi zijn ze. We hebben daar ook een kleine supermarkt gevonden en daar de dingen gekocht voor een eventuele BBQ. Het was intussen toch al weer half twaalf geworden, te vroeg nog voor het boterhammetje, wat trouwens iedere dag tot nu toe een stokbrood is!! nu nog maar een eindje rijden, we reden langs het Nationaal Park Doñana, waar je alleen maar te voet in mag, hele mooie natuur. En ja, Rinus zag ineens een bordje staan waar wandelaars opstonden en een stukje verder konden we de camper parkeren. We hebben daar ons boterhammetje eerst gegeten en zijn toen....ingesmeerd en wel....want de zon brandde..een stuk gaan wandelen. Het liep niet makkelijk, het was allemaal zand, net zoals op het strand. Het was een route van 3 uur lopen en dat hebben we toch maar niet gedaan, na een tijdje zijn we teruggegaan. Maar mooi was het!! Verder naar de uitgezochte camping in Isla Cristina. Ik vond/vind het niets hier, als je de beschrijving leest is het hartstikke mooi hier, allemaal pijnbomen. Die bomen zijn er wel, maar de camping valt tegen. In het begin ging het gelijk mis. Rinus zag een aardige plek om hem neer te zetten, maar je voelde de camper zakken, we zaten toch mooi (eigenlijk niet mooi) vast in het zand. Er kwam direct aan engelsman aan rennen om te kijken of hij kon helpen en het stikte verder van de hollanders, maar die kwamen toch een stuk minder snel om te helpen. Die engelsman had planken zei hij en Rinus begon te graven om die planken onder de wielen te kunnen krijgen en toen met een paar man en een vrouw (was ik) duwen. Hij ging iets naar achteren, maar dat zette geen zoden aan de dijk. Intussen was er een auto van de camping aangekomen en die bood aan om de camper er vooruit uit te trekken. Ja en toen was het snel gebeurd. Een ander plekje gezocht en gevonden, maar als ik rond me heen kijk, staan we rondom tussen de campers en een caravan..hutje bij mudje..Ik heb dat vroeger gezien vanaf het water op de campings aan de moezel, alles zo dicht op elkaar en dat vond ik toen al verschrikkelijk. Maar goed, het is maar voor 1 nacht...morgenochtend gaan we hier weer weg. Deze plaats is net voor de grens van Portugal.....
Het internet is hier knudde, dus ik weet niet of alles gaat lukken. Zal het proberen met wat foto`s.

Wilma en Arie, alles goed bij en met jullie en ook naast jullie???

• 18 April 2015 - 20:46

Leo:

Ik zeg maar één ding : hahahahahahahaha

• 18 April 2015 - 20:49

Majke:

Groetjes uit Scherpenisse!
    Ook hier een fijne dag met mooi weer, wel wat wind, maar minder dan gisteren. Het was heerlijk om buiten te zijn. Nu ik lees dat jullie vastzaten, moet ik weer denken aan mijn avontuur van vorig jaar....gelukkig zijn er altijd weer behulpzame mensen! Heerlijk om jullie verslag te lezen. Tof dat jullie de 43 hebben gevonden......dat was het lievelingsdrankje van mijn vader! Vandeweek ga ik weer de Jacques-Koolen-trofee uitreiken bij de biljartclub in Borgvliet....dan drink ik ook maar weer een 43 ter herinnering. Veel plezier in Portugal, mooie taal, ik word helemaal vrolijk als ik dat hoor spreken.

• 18 April 2015 - 23:04

Dicky:

Hoi, is een scottelbraai niets voor jullie, wij vonden het een super dong. Op naar Portugal!

• 19 April 2015 - 09:50

Tineke Blaauw:

Haha Carrefour......1 van de grootste ,vroeger was dat de Pryca,geweldige winkel,maar je komt er altijd met veel te veel uit, maar het ziet er inderdaad heel lekker uit allemaal, en goed verzorgd,scheelt zo'n 10 euro op een literfles 43, kun je toch weer leuke dingen mee doen.
    Jullie zijn bijna of misschien nu al in Portugal op naar de Fado, ben er nog nooit geweest,alleen van horen vertellen.
    Wat een verhaal op de camping , maar gelukkig altijd lieve medekampeerders die jullie willen helpen, gelukkig maar.
    Lieve mensen goede reis en veel plezier nog

• 19 April 2015 - 10:18

Pietsje:

Leuk verhaal en nog geen slok 43 opgehad, want was goed geschreven.... Jammer, dat er geen foto's bij staan. Niet gelukt? Ben benieuwd hoe het in Portugal is. Wel een beetje jaloers op het mooie (hete) weer bij jullie. Hier ook wel lekker, maar soms veel wind en 's avonds is het nog koud. Neem a.u.b. wat mooi weer mee naar Nederland. Als jullie alleen voor de 43 naar Spanje zijn gegaan, is het nog een heel duur ritje. In Duitsland scheelt het ook een heel stuk, vergeleken met Nederland. Veel plezier in Portugal.

• 19 April 2015 - 10:45

Wilma:

bij ons gaat alles vrij rustig. ben op controle geweest en hoef geen operatie.dus weer maar duimen dat het de volgende keer ook weer goed is. de buren naast ons zijn niet thuis? arie doet de post en ik heb de toiletten een beurtje gegeven en de planten die stonden nog recht overeind, dus die zullen wel genoeg water krijgen. jullie zullen wel bruin gebakken terug komen als ik het zo lees. maar geniet er van hoor.
    groeten arie en wilma

• 19 April 2015 - 11:14

Alie:

We zijn weer helemaal bijgelezen (ook John op de tablet) mooie foto's en een mooie reis tot nu toe, hebben de achter tuin gedaan, zullen alle takjes bewaren nu we gelezen hebben wat Rinus' voor 2 takjes betaald, en dan mag rina bij ons wel 6 keer op de grond stampen hoor! Nog heel veel plezier en de groetjes van hier xx

• 19 April 2015 - 20:52

Betty:

Geweldig verhaal weer! Pech dat jullie de flamingo's niet hebben gezien! Wij hadden dus veel geluk blijkt nu! Alles komt weer boven borrelen ...heerlijke reis maken jullie!!! En dan ook nog dat mooie weer!