10 April in Gibraltar - Reisverslag uit Gibraltar, Gibraltar van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 10 April in Gibraltar - Reisverslag uit Gibraltar, Gibraltar van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

10 April in Gibraltar

Door: Rina

10 April 2015 | Gibraltar, Gibraltar

10 April aan de grens van Gibraltar..

We hebben dus hier geslapen, nogal lang ook, half negen werden we wakker. Het was nog steeds bewolkt. We hebben de tijd genomen om te ontbijten en koffie te drinken. af en toe zagen we wat zon. Op pad....het was een best een eind lopen naar de grens, ze zijn overal aan het werk van alles afgesloten, dus een eindje omlopen..Wat een verkeer wat Gibraltar in wil, niet normaal meer, als je geen last van je luchtwegen hebt, krijg je het hier wel. we zijn de grens overgekomen en daar gelijk een rondrit geboekt per taxi, moesten minimaal 4 mensen zijn, we hebben daar een poos staan wachten en al die stinkende autos en bussen kwamen langs. Wat een enorme drukte!! we deden een rondrit langs de verschillende bezienswaardigheden. Werden ook losgelaten om het te bekijken....De eerste stop was "Pillars of Hercules" een soort standbeeld.....toen naar de "St.Michaels Cave" die was best mooi, iedere keer een andere kleur gericht op de stalagmieten en de stalagtieten, dat weten jullie wel hè...de mieten staan en de tieten hangen....die grot was de moeite waard, echt waar!!!, weer de taxi in en op naar de apen, stik leuk was dat echt rotapen waren het, ze pikten alles wat je eventueel in je handen had of op je hoofd, ze pikten zo een pet van iemands hoofd en die man kreeg hm echt niet meer terug, dat vond ik eigenlijk de leukste stop..daarna weer door naar "The great Siege Tunnels". In de 18 eeuw zijn die tunnels in de bergen gemaakt als een verdedigingssysteem. Daar hadden we een prachtig gezicht op Gibraltar, jammer dat het nog niet helemaal helder was, anders hadden we Marokko kunnen zien. De taxi weer naar beneden en zette ons af in de main street. De lange hoofdstraat, vol met eetzaken, modezaken, juweliers en drankenwinkels, waar ze ook cigaretten verkochten...de drank was heel goedkoop en je mocht 1 liter per persoon de grens mee over nemen. Dat hebben we dus gedaan. Dat was dus Gibraltar....al met al is het ons wel wat tegengevallen..we slapen hier nog een nachtje en morgen gaan we weer gauw verder.....

• 10 April 2015 - 22:33

Rose-mary:

Letten jullie goed op je tas en portemonaie, en alles wat los en vast zit.
    Die Apen zijn echt apen hoor. let op je bril ze pikken hem zo mee.
    veel plzezier

• 10 April 2015 - 22:35

Rose-mary:

Ga lekker door naar Marokko

• 11 April 2015 - 10:04

Tineke:

Wat geweldig dat jullie dit allemaal kunnen meemaken, ben zelf nooit in Gibraltar geweest,wel vanuit de verte gezien.
    Helemaal leuk hoor R&R , blijf vooral genieten,maar dat doen jullie met volle teugen
    Groetjes uit Delft (gisteren hier een stralendag mooie warme dag, vandaag bewolkt)

• 11 April 2015 - 11:29

Jannie:

Wat grappig al die apen, wel oppassen geblazen!! Wat hebben jullie al veel bijzondere dingen gezien, leuk om jullie te volgen, bedankt.

• 12 April 2015 - 04:14

Leo:

Dat is lache met die apen. Knap dat dat beest zo op dat hekje blijft zitten. Lekker druk met zeeboten daar.

• 12 April 2015 - 11:08

Pietsje:

De foto's geven weer een hele mooie (extra) indruk, van wat jullie allemaal doen. Jammer, dat het wat bewolkt was. Jullie niets kwijt met die apen? Al zag ik op de foto, twee aapjes....waarvan waarschijnlijk eentje de meeste streken uithaalt hihi. Sorry, kon het even niet laten. Zo leuk om jullie verslag, maar vooral ook de foto's te lezen/zien. Gek idee eigenlijk, dat je eigenlijk nog in Spanje bent, maar toch over de grens. Gibraltar is toch nog steeds Engels grondbezit? Of zit ik nu fout.