Dubai 27 februari. - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu Dubai 27 februari. - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

Dubai 27 februari.

Door: Rina

27 Februari 2016 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Vanmorgen was het een vroegertje. Half zeven liep de wekker af. Op ons gemak alles gedaan.......wassen, tandenpoetsen en aankleden......lekker ontbeten, jullie weten nu wel wat we zoal eten. Half negen moesten we beneden zijn, kwartiertje eerder ging de telefoon op de kamer, of we naar beneden wilden komen, bus was er! We gaan naar Abu-Dhabi, maar voor iedereen er was, was het negen uur! Onderweg nog andere mensen opgehaald, maar het was toch gezellig in de bus, met Sanaa met dochter en Indra met dochter! Abu-Dhabi is veel groener, bomen en bloemen, dan Dubai. En ook veel rustiger. Abu-Dhabi bestaat uit 200 eilanden en heeft niet zo veel hoogbouw. Als eerste gingen we naar Ferrari World. We hebben daar een mooie gele Ferrari uitgezocht, nog een beetje sparen! De foto hebben we al.....daarna naar een gebouw, waar we al weer kleden kregen te zien, goh en weer had niemand interesse er waren ook nog souvenirs. Niets gekocht, knap hè! We reden daarna langs de Perzische Golf en aan de overkant was het Emerate Palace Hotel en een stukje verder het paleis van de baas van Abu-Dhabi. Vanaf een eind mochten we er foto's van maken. Toen naar Heritage Village om te kijken hoe de mensen vroeger leefden, weet nu echt niet meer of ik het al verteld heb.....de voorganger van de airco....de mensen waren vroeger ook al heel clever! Daar hebben de lunch gebruikt en rondgelopen, heb daar een tas gekregen van Rinus.....heel mooi en gemaakt van olifantenleer. Hoop dat ik er geen last mee krijg bij de douane. Toen werd het toch weer tijd om naar een volgende Mall te gaan. De Marina Mall. Geen zin om te winkelen, dus met iets lekkers bij Starbucks op het terras gezeten. Daarna kwam het klapstuk, we gingen naar de Sjeik Zayed Moskee. De op zeven na grootste moskee ter wereld. In de bus hoorden we al wat we moesten dragen en wat er wel en niet mocht. Ik moest een "abaya" aan en mijn hoofd moest bedekt zijn. Het was niet toegestaan dat Rinus en ik hand in hand liepen of elkaar een kus zouden geven. Ook moesten we natuurlijk ons schoenen uit. maar wat was het prachtig daar.
Heel wat anders dan de moskee in Instanbul! Alles glom, blonk en schitterde. Marmeren vloeren. Heb nog nooit zoiets moois gezien!
Sanaa kon ons er veel over vertellen. Het werd weer tijd om terug naar Dubai te gaan en daar liep er toch iets mis....we zouden ergens onderweg overstappen in een taxi, tijd staan wachten en ja hoor....die kwam niet! Weer in de bus, naar een hotel om daar wat mensen af te zetten en daar zou dan de taxi staan.....niet dus, we mochten in de lobby van dat hotel zitten en kregen een kopje Arabische koffie en een dadel. Heel aparte smaak die koffie en ook de kleur was heel anders.
En nu heb ik toch de piep uut en stop er mee!

• 27 Februari 2016 - 23:42

Marita:

Even de tijd om alles door te lezen. Leuk hoor! Het lijkt me wel heel apart allemaal.

Is het er erg warm?, want dan is het niets voor mij. Wij moeten nog drie dagen ziekenhuis en dan maar afwachten. Kom weer goed en gezond terug. Groetjes

• 28 Februari 2016 - 00:11

Margriet:

Wat een wondere wereld he? Deze mensen hebben altijd al prachtige dingen gebouwd. De olie vloeit toch wel
    Liefs Margriet.

• 28 Februari 2016 - 11:10

Coby:

Hallo Rina en Rinus ,
    wat is het doch leuk wat je schrijft. ik geniet er van lg coby

• 28 Februari 2016 - 11:38

Tineke:

Prachtige foto's,en geweldige verhalen,zitten lezen,van jullie mooie en o zo veel reizen,wat een kleurrijk geheel ook weer,n al die ervaringen,he lijkt wel een sprookje van 1001en 1 nacht,heel bijzonder

• 28 Februari 2016 - 15:55

Martin:

Het lijkt wel de efteling in het groot ☺