Dubai 26 februari - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu Dubai 26 februari - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

Dubai 26 februari

Door: Rina

26 Februari 2016 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Alweer een dag om. Het was warm vandaag, maar geen zonnetje gezien....dus bruin komen we niet terug!

Vanmorgen was het weer redelijk vroeg. Al weer heerlijk ontbeten, probeer van alles, alleen het brood vind ik niet zo lekker, maar er zijn veel andere dingen. Er staan twee aardige mannen .......iedereen hier is vreselijk aardig en behulpzaam....aan de lopende band eieren te bakken, waar je dan zelf kan aangeven wat je er in wil...champignon, uitje, ham....van alles om gebakken eieren lekker te maken, als het klaar is, zwiepen ze de pan omhoog en ziedaar een opgevouwen ei! Verder is er groente...ach ik stop maar met het ontbijt, het wordt een beetje veel anders hè. Met de shuttle bus van het hotel naar de Dubai Mall en daar stonden de hop in hop of bussen al klaar. We hebben maar een kaart gekocht voor 1 dag want meer tijd hebben we niet. We namen eerst de beach tour, duurt ruim 2 uur. En was prachtig. We zijn er niet veel uitgeweest, want we wilden eigenlijk de andere doen, de city tour, die gaat naar de oude stad, nou ja oud, 50 jaar geleden stond daar nog niets. s'ochtends hoefden we daar niet naar toe was alles zou dicht zijn vanwege gebedsdag/ochtend. Maar we hebben toch nog heel veel gezien, zijn in het in fort geweest bij het dubai museum, spice souk geweest, lekker hoor om daar rond te lopen tussen al die kruiden, heb een pot(je) saffraan gekocht en nog een mandje met allerlei kruiden, of ik ze ooit gebruiken zal weet ik niet, maar waar we komen koop ik altijd wat kruiden.....een beetje soort tik?..en daar bij die spice souk was een hele drukte op het water......de creek....kleine bootjes, wat grotere boten de dhow's. Die werden daar aan de kade geladen, de dozen met tv's, wasmachines, keukenmachines, koffie enz..stonden gewoon aan de wal en werden op de schouder genomen en aan boord gedragen, nog geprobeerd om wat meer daar over te horen, maar de Pakistani, die wij aanspraken lachten, hun slechte gebitten helemaal bloot, maar veel Engels kwam er niet uit. Wel dat ze naar Iran voeren en dat dat twaalf uur duurde. Heb wel foto's gemaakt, maar kan ze er nog niet bijzetten. Ik doe dat beslist nog! Daar hebben we best een tijd doorgebracht, maar het was nog een eind naar de plek, waar de laatste bus om 6 uur vertrok en laten we dat nou toch gehaald hebben....als het aan Rinus had gelegen was dat niet gelukt!! Weer naar Dubai Mall, naar heel gauw een toilet opgezocht, dat was heel hard nodig. Taxi zoeken en om half acht waren we in het hotel. Eten beneden gehaald en lekker boven opgegeten.

Wisten jullie dat ruim 85 procent van de inwoners van Dubai uit het buitenland komt, dus inlanders zijn er niet zo veel. De Verenigde Arabische Emiraten bestaat uit 7 Emiraten, waarvan het grootste Emiraat Abu-Dhabi is en dan komt Dubai en van die vijf anderen weet ik het niet. De vlag van VAE is rood aan de stok en dan drie horizontale strepen..
Groen Staat voor vruchtbaarheid
Wit. Staat voor neutraliteit
Zwart. Staat voor olierijkdom.
Met die opbrengsten van de olie valt het wel mee, dat is zo'n 3 procent en het overgrote deel is toerisme.
En nog wat, als je hier op de bus moet wachten, zit je in een hok met airco!

Nog even de benen omhoog en dan is het bedtijd....

• 26 Februari 2016 - 20:17

Pytsje:

Ben dan toch wel een beetje benieuwd, wat er dan zo vies is aan het brood. Tja, heel wat anders dan crackers natuurlijk.... Niet meegenomen?
    Leuk idee, om kruiden mee te nemen. Vooral saffraan. Gebruik het wel eens, maar is vrij prijzig.
    Een kennis van ons, nam overal zand mee vandaan. Zie je toch, hoeveel verschil er in zit, qua kleur dus.
    Heel jammer, dat de foto's er nog niet bij zitten. Natuurlijk wel een aantal voorbij zien komen op facebook. Hopelijk zijn de anderen net zo mooi, of mooier, dan je daar al hebt staan.

• 26 Februari 2016 - 20:35

Wilma:

het ziet er allemaal weer goed uit. jammer dat de foto,s niet lukken.
    hoe warm is het eigenlijk daar bij jullie.
    hier alles rustig hoor.
    gr wilma en arie

• 26 Februari 2016 - 20:45

Betty:

Nou, ik heb net alle drie de verslagen gelezen en zoals ik al had verwacht heb je dat weer zo goed en geestig gedaan!

• 27 Februari 2016 - 16:50

Deana:

Leuke verslagen heb ze allemaal gelezen en het is zo mooi dat wij het herbeleven voor ons is het 3 jaar geleden maar geniet ervan Ben je ook in de burj khalifa geweest?? Gr van ons Deana en John

• 28 Februari 2016 - 13:38

Majke:

Hay Rina en Rinus,
    weer echt een goed besluit van jullie om die kant uit te trekken.
    Geweldig om de avonturen op deze manier te kunnen volgen.
    Bijzonder hoor, dat jullie steeds weer boten en bootjes kunnen vinden.
    Nog even en ik krijg een live-verslag......het lijkt me trouwens heel moeilijk om de hele dag naast je liefje te lopen en niet te mogen zoenen of handje vast te houden!!!
    Liefs uit Zeeland