26, 27 en 28 Augustus - Reisverslag uit Wald im Pinzgau, Oostenrijk van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 26, 27 en 28 Augustus - Reisverslag uit Wald im Pinzgau, Oostenrijk van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

26, 27 en 28 Augustus

Door: Rina

28 Augustus 2016 | Oostenrijk, Wald im Pinzgau

26, 27 en 28 Augustus

26 Augustus
Vandaag naar de Grossglocker......
We vertrokken om kwart over negen naar Winklern, daar begint de Grossglocker Hoch Alpenstrasse. Het begint gelijk mooi....bij Heiligenblut moest er maut betaald worden...€ 35,00 moest er betaald worden, daar mag je dan heen en weer voor blijven rijden, als je er maar voor half tien weer vanaf ben. Bij Schöneck gingen we linksaf naar de Kaiser Franz Joseph Höhe. Onze eerste stop was bij de Fensterbach waterval, jammer dat er niet zo veel water naar beneden kwam...er stonden borden met informatie en volgens die informatie moest je zo dicht mogelijk er bij gaan staan, dan heel diep adem halen, dat zou goed zijn voor de luchtwegen. Denk dat je dat toch heel lang moet doen en niet die paar keer die ik het gedaan heb..Verder naar boven....nog verschillende keren gestopt, het uitzicht was adembenemend. Na veel haarspeldbochten bereikten we het einde waar wij mochten rijden....daar kregen we een plekje toegewezen waar we konden parkeren. Er was een gratis shuttle bus die ons nog iets hoger bracht. 2369 meter hoog. Rinus is daar nog met een kabeltram naar beneden geweest, dan kwam je dichter bij de gletsjer. De gletsjer ziet er niet best uit. Het zal niet zo lang meer duren voor er van de hele gletsjer niet veel meer over is. Je kon daar aan verschillende dingen zien, hoever de gletsjer zich al teruggetrokken heeft. Maar het uitzicht is vreselijk mooi. Wat ook leuk was, we hebben daar verschillende *Murmeltieren* gezien.Hele grote marmotten, die beesten kwamen hun holen uit en keken naar boven.....naar de mensen.....of er eten naarbeneden kwam. We hebben daar een broodje gegeten en zijn terug naar de camper. We moesten dezelfde terug tot aan die kruising bij Schöneck. Nog verschillende keren gestopt en van de natuur en uitzicht genoten. De weg was goed te rijden totaal hebben we 27 haarspeldbochten gehad. Het enige bij de afdaling was, dat de remmen een beetje te heet werden, er kwam rook af. Om 4 uur waren we op de Panoramacamping in Zell am See......Was daar een beetje hutje aan mutje staan...........iets wat Rinus en ook onze jongens niet begrepen dat je zoiets doet.....Tijdens het varen op de Moezel zagen we dat op de campings. Gelukkig hebben we dat nog niet gehad!!!!!!!
27 Augustus.
Uitgeslapen......we hoefden toch niet ver te rijden om bij de Kitzsteinhorn te komen. Grote parkeerplaatsen waren er en geloof het of niet, je hoefde er niet voor te betalen. Dat zat vast in de prijs van de kaartjes voor de gondel, € 84,00 moesten we daar voor betalen, ja die € 4,00 kreeg je terug als je de kaartjes weer terug gaf als je weer beneden was. Maar alles is het waard geweest, dat zeker!!!! We gingen met drie verschillende gondels naar boven, het laatste stuk moesten we met een kabeltram doen. We waren toen op 3029 meter!!. Ik had het gisteren over adembenemend.....ik weet dan niet hoe ik dit moet beschrijven. Ook de gletsjer had zich hier een heel eind terug getrokken. Jammer om te zien wat er allemaal gedaan werd om de mensen hier in de winter op de skies te laten staan. Liften bij de vleet!! Op verschillende hellingen en vlakke stukken werden een soort touwmatten gelegd en ook zagen we ijs en sneeuw onder plastic. Wat het nut daarvan is wisten we niet. Maar eens gevraagd aan een meneer in een soort imbiss...Die matten lagen daar dat het sneller groen werd omdat het makkelijker op dat touw hechtte. En sneeuw en ijs onder plastic...........dat werd in de herfst uitgereden op de hellingen dat de mensen eerder op de skies kunnen. Er was een stukje gletsjes waar een soort lopende band naast was, daar gingen ze op een band naar beneden. Wij gingen met de kabeltram en 1 gondel naar beneden en hebben daar lekker gegeten. Nog wat rondgelopen daar en genoten van het uitzicht. Maar we moesten toch een keer naar beneden. En oh wat was het warm in de camper.....Rond half 5 waren we op de S.N.P Camping in Wald im Pinzgau.......komt het bekend voor Leo en Myra....
Een ruime camping met best veel privacy...besloten hier twee nachten te blijven.
28 Augustus
Weer lekker uitgeslapen....prachtig weer, wel zondag maar voor ons werd het wasdag...bedden verschoond en de rest ook allemaal weggewassen en weer droog in de kasten.
Verder de dag wat aangelummeld, het was erg warm...tegen de avond begon het in de verte een beetje te donderen en vielen de eerste druppels. Het onweer is alles meegevallen en de regen was tot nu toe niet veel. maar wat er de komende tijd nog te gebeuren staat weet ik natuurlijk niet.

Ik ga er ook nog foto`s bij zetten, maar dat kan wel even duren....

• 29 Augustus 2016 - 09:07

Tineke:

Wat een prachtige fotoos weer!!!! Wat duur kost toch alles, ja de commercie he, toen wij daar waren kosten het gewoon niets , Maarja je spreekt wel over de oertijd natuurlijk.Maar mooi blijft het wel. Ga genieten mensen !!!

• 29 Augustus 2016 - 12:05

Wilma:

hoi rina en rinus.
    wij zijn er ook weer. hier is alles goed hoor, beetje warm. de vliegreis heen was erg vervelend maar de terug reis was uitstekend. alleen arie kwam in oslo moeilijk door de douane..... kwam door zijn kunstheup en pomp in zijn buik. de rest vertel ik thuis wel, het verhaal word anders te lang. gr arie en wilma

• 29 Augustus 2016 - 23:49

Westkerke:

Hoi allebei,
    Niet op reis toch op reis!!
    Geweldig verslag weer Arina! Compliment hoor!!
    Veel plezier nog ..

• 30 Augustus 2016 - 18:55

Pytsje:

Prachtige foto's en wat treffen jullie het met het weer. Ben wel een beetje jaloers. Oostenrijk is een prachtige land. Vroeger was dat ons vakantieland. Door het weer helaas niet meer. Want...als je op vakantie bent (die paar weken, die wij maar hebben) dan wil je wel mooi weer hebben. Had graag mee naar boven gewild. Die ruige bergen, de sneeuw, de natuur....zwijmel, zwijmel....

• 31 Augustus 2016 - 21:55

Marita:

Ben weer helemaal bijgelezen. Genoten van de mooie foto's. Is wel leuk he, om nu alles in de zomer te zien. In Zwitserland is alles nog indrukwekkender.
    Rens moet weer 3 zakken bloed hebben, heeft weer een bloeding gehad. Dat zal vrijdag wel gebeuren, maar het gaat wel redelijk. Veel plezier daar en geniet ervan, gr. marita