11, 12 en 13 September - Reisverslag uit Bad Endorf, Duitsland van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 11, 12 en 13 September - Reisverslag uit Bad Endorf, Duitsland van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

11, 12 en 13 September

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg

13 September 2016 | Duitsland, Bad Endorf

11 September
Na die mooie dag van gisteren, kan het haast niet mooier.
We zijn vertrokken en een stukje terug gereden, had gisteren een soort winkel gezien waar ze de duvel en zijn grootmoeder verkochten, geneeskrachtige stenen, ook verwerkt in sieraden, enorme half edelstenen...amethyst onder andere. Ik had gelezen dat ze er ook zoutkristallampen verkochten, daar was ik toch wel benieuwd daar, die moeten als ze warm worden iets met ionen doen, heb de beschrijving nog niet gelezen, doe ik thuis wel. En ja, we hebben er eentje gekocht, ook nog een lepeltje van het Maltatal....zo groeit mijn verzameling lepeltjes hard. Voor die * winkel* stond een soort beeld van een dino gemaakt van allemaal oude klokken. kijk maar naar de foto....Nu weer terug, langs de mooie camping naar Gmünd, dat is een ommuurd plaatsje....een kunstenaarsplaatsje. Heel leuk om te zien, alleen heel jammer....zondag alles dicht. We gingen door een poort naar binnen, daar was een kasteel halverwege de berg, er waren nog meer van die poorten en in de straatjes was er toch nog redelijk wat te zien. Ze hadden ook aan draden boven de straat allerlei dingen opgehangen, waar veel schilders waren, hingen kwasten enz. in een andere straat beertjes en nog meer speelgoed. Ik kan dat niet zo goed vangen in foto's, misschien is het toch te zien.
Het is een eeuwenoud plekje....rond 1200 is het gebouwd, ik vind dat leuk en mooi om te zien, Rinus vind het een beetje oude rotzooi, maar ik geloof dat hij het stieken toch wel leuk vind om te zien. Klein stukje verder gereden en daar ons zondagse soepje gegeten en verder richting Villach, waar we weer op een mooie camping staan aan de Ossiacher See op Seecamping * Laggner* in Steindorf. Heerlijk een hele poos buiten gezeten, we waren hier om twee uur al. Eerst schaduw en later nog een poosje in de zon. En in het restaurant wezen eten.............
Was een lekker rustige dag vandaag.
Morgen zien we weer verder..
---------------------------------------------------------------------------------------
12 September.
Het kwam vanmorgen op als kakken.......het was mistig en daarna wordt het meestal erg warm. Besloten om nog een dag te blijven staan op deze mooie camping. Niets schoongemaakt, niets gewassen, helemaal niets. Heel de dag buiten doorgebracht....even in de zon en verder naast de camper in de schaduw.
Morgen kijken wat we verder gaan doen.
---------------------------------------------------------------------------------------
13 September
Gisteren was een heerlijke dag, na het avondeten gingen we naar binnen en ik had er voor al gemerkt dat het jeukte aan mijn voet, kon er niet afblijven......hoe later het werd hoe meer jeuk ik kreeg over mijn hele lichaam, met als commentaar van Rinus....dat zit tussen je oren...het was net alsof ik in de brand stond. Het werd tijd om naar bed te gaan en in onze badcel is een kast waar een spiegel op zit. Schrok me rot, mijn hele lichaam was vuurrood en deed ook pijn. Denk dat ik gestoken ben, door wat weet ik echt niet. Heel slecht geslapem natuurlijk en ons idee was de volgende ochtend naar de dokter te gaan. Maar vanmorgen was het rood een stuk minder, de jeuk was er nog en ik voelde me niet lekker. Ja wat nu, die dokter zag ik niet zo zitten en we besloten om richting huis te gaan. In de loop van de dag knapte ik wat op, alleen de plekken zijn er nog....We staan nu in Bad Endorf op camping Stein, het is in de buurt van Rosenheim een eind voorbij Salzburg. We bekijken het morgenochtend nog en dan beslissen we of we echt naar huis rijden....
Niet leuk...............................

Nog even wachten op de foto`s........duurt even

  • 13 September 2016 - 20:46

    Jannie.:

    Je bent vast gestoken en allergisch voor dat insect, daar kan je knap beroerd door zijn. Je hebt kans dat het morgen een stuk beter is.
    Wij waren ook in Gmund, ook in Vilach. Wij vinden het een mooi oud stadje.
    Ga anders toch even langs een dokter. Zonde om jullie reis af te breken.
    Beterschap , liefs...

  • 14 September 2016 - 09:29

    Majke:

    Wat een schitterende camping! Rinus helemaal in zijn knollentuin en jij mooie sushi gemaakt!?! Jammer dat je lichaam zo reageert op een insectenbeet. Ik zit helemaal onder de muggenbeten, dus als je pech hebt, kun je thuis ook gestoken worden. Voor het weer hoef je het niet te laten: het is hier heerlijk, momenteel duik ik dagelijks de Oosterschelde in, het water is heerlijk. Grappig om te lezen dat jullie nog geen zin hebben om terug te keren, echte globetrotters hoor.....ik stel me zo voor dat jullie vroeger ook zo samen op pad waren met de boot en kan me indenken dat dit voor jullie helemaal top is. Toch zou het wel gezellig zijn om weer gewoon face to face bij te kletsen.....het is écht (te) lang geleden dat ik je zag.
    Lieve groet, Majke

  • 14 September 2016 - 10:59

    Tineke:

    Even in de gaten houden hoor Rina, met die jeuk en uitslag,je weet maar nooit!! Pechvogel. Jullie hebben het even rustig aan gedaan,is ook lekker toch.Weer leuke dingetjes gekocht,altijd leuk om dan weer aan de vakantie terug te denken. Fotoos zijn weer geweldig leuk en mooi.Al met al,weer een prachtig reisverslag. Genietse en beterschap he

  • 14 September 2016 - 15:23

    Pytsje:

    Waarschijnlijk ben je gestoken door een daas. Ook wel brems, paardenvlieg of steekvlieg genoemd. Komen veel bij het water voor. Kan soms een fikse allergische reactie geven. Heel vervelend, maar gaat over. Je had zo even naar de apotheek kunnen gaan voor een zalfje. Hadden ze daar ook wel geweten.
    In Italië waren hele kleine mieren, die rot beesten moesten mij hebben. Lourens had er geen last van, maar ik kreeg er toch redelijk grote bulten van. Zo zie je maar weer, de één reageert anders dan de andere. Lourens krijgt juist fikse bulten van de daas.
    Hopelijk ben je weer opgeknapt en betekent het (nog) niet het einde van jullie reis.

  • 15 September 2016 - 17:39

    Margriet:

    Het is er erg mooi. Hoop dat je niet van de jeuk naar huis hoeft... Liefs Margriet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Bad Endorf

Actief sinds 19 Maart 2015
Verslag gelezen: 572
Totaal aantal bezoekers 178563

Voorgaande reizen:

06 Mei 2022 - 31 Juli 2022

campertrip 2022

17 Januari 2020 - 17 Januari 2020

Madeira

01 Juni 2019 - 19 Juli 2019

Frankrijk en misschien Spanje

06 April 2019 - 13 April 2019

Lanzarote

25 September 2018 - 06 Oktober 2018

Rhodos

09 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Frankrijk 2018

04 Mei 2018 - 15 Juni 2018

Noord Duitsland

27 Maart 2018 - 08 April 2018

Israël en Jordanië

21 September 2017 - 03 Oktober 2017

Portugal

04 Juli 2017 - 31 Augustus 2017

Scandinavië

25 April 2017 - 01 Juni 2017

Amerika

15 November 2016 - 24 November 2016

Malta

29 Maart 2016 - 15 Juni 2016

België, Frankrijk en Oostkust Spanje

21 Februari 2016 - 01 Maart 2016

Dubai

19 Maart 2015 - 31 December 2015

Spanje en Portugal

12 Augustus 2015 - 12 Augustus 2015

Polen

11 Augustus 2016 - 30 November -0001

Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland

Landen bezocht: