22 Mei - Reisverslag uit Barstow, Verenigde Staten van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 22 Mei - Reisverslag uit Barstow, Verenigde Staten van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

22 Mei

22 Mei 2017 | Verenigde Staten, Barstow

22 Mei...het gaat nu opschieten,,,,,
Geen ontbijt vanmorgen, moest buiten de deur. Op naar de Mac. Donalds, daar hebben ze een ontbijtbroodje, gebakken ei en een klein hamburgertje. Het ei het hamburgertje smaakte goed, het broodje niet....Het was niet veel, maar we konden er mee aan de dag beginnen. Het Joshua Tree National Park was het doel. Het was vandaag wat minder warm dan gisteren. Denk dat we net de 38 graden haalden, eigenlijk nog te veel van het goede. Meestal komen we wel iets tegen onderweg, we hadden op de borden iets gezien over Desert Center. Maar even een kijkje nemen vonden we. Nou een trieste bedoening. De gebouwen die er stonden waren allemaal verlaten en in niet zo`n goede staat meer. Dat hebben we veel gezien onderweg. Het was verdorie veel te heet om buiten de auto te komen. Toch een beetje rond gewandeld, we moeten tenslotte ook aan onze hoeveelheid stappen komen. Hahaha, Rinus reed met de auto stapvoets achter mij aan. Veel viel er niet te zien. Heb een foto gemaakt door het raam bij een restaurant en het zout en zo stond nog op de tafels. Weer een stukje gereden, toen we het museum en het Patton Memorial tegenkwamen. Rinus heeft net op wiki gekeken en die man was toch in WO II een aardige held. Heeft ook aan het Ardennenoffensief meegedaan en in Afrika met Montgomery tegen Rommel. De goeie man is niet oud geworden...60 jaar. Eindelijk zijn we dan toch in het Joshua Tree Park aangekomen. Echt op 1 ding verheugden wij ons en dat was zo`n beetje het laatste in het Park, dat was Keys View, in de kaart die je altijd krijgt als je een park ingaat, stond dat je daar over de Vallei uit keek en daar ook een stuk van de San Andreas Fault kon zien, wij hebben niets gezien en we waren niet de enige die teleurgesteld waren. Verder hebben we daar mooie natuur gezien en aparte bomen. De Joshua boom, ook andere planten, o.a. de Ocotillo (is ook een soort cactus). kijk maar bij de foto`s. Er was ook de Cholla Cactus Garden, een heel apart gebied met cactussen die ik nog nooit gezien heb. UIt het park hebben we op de kaart gekeken welke richtind we uitmoesten en dat werd Barstow, daar was een super8 vertelde tommetje ons, Dat was een heel stille weg, af en toe kwam je een auto tegen of eentje die ons voorbij kwam. Je zag in de verte soms iets staan dat je dacht daar wonen mensen en dan weer een aantal van die wagens waar mensen in woonden. Ik vraag me af waar die mensen van leven en ook, waar halen ze in vredesnaam hun boodschappen. Het was desert, met af en toe wat groene begroeiing, landbouw of zoiets is niet mogelijk daar lijkt mij, je zag ook niets. Koeien of stieren zag je ook niet. De desert gleed zo aan ons voorbij. Mooi, maar ook troosteloos om te zien. Eindelijk kwamen we in Barstow aan, weer wat leven in de brouwerij en zagen we ook de Super8 waar we wilden slapen. Mooie kamer hebben we met het zwembad voor onze deur, daar hebben we gebruik van gemaakt. Rinus niet graag,maar heeft het toch gedaan, die heeft het altijd koud, ik vond het heerlijk. Nu zit ik in nachthemd mijn verhaaltje te typen, nog even de foto`s uitzoeken en alles op het net zetten en weer is er een dag voorbij......Morgen weer een dag........
---------
Majke die hagedis is niet zo groot hoor. Rinus denkt een centimeter of 20.....beetje dichtbij genomen!!
Over het plastic hier, vroeg jij hè. Nou dat is knudde met en rietje. Bij iedere kassa in een supermarkt, staat een soort caroussel met ik denk 8 haken waar allemaal plastic tasjes aanzitten. De cassière slaat de boodschappen aan en doet ze gelijk in zo`n tasje, als het vol is, draait ze er aan en is het volgende tasje aan de beurt, als ze er genoeg vol heeft kan de klant het eerste tasje in haar of zijn karretje doen en zo tot alles verpakt is. Je moet de karren van mensen eens zien, vol met plastic. Als je hier een maaltijd afhaalt, zit alles verpakt in piepschuim, met plastic er omheen. plastic bestek en ga zo maar door. De Amerikanen kunnen nog een puntje zuigen aan ons Nederlanders wat betreft plastic verspilling.

• 23 Mei 2017 - 13:59

Majke:

Hartelijk dank voor de aanvullingen, voel me vereerd.
    Iets minder warm dan gisteren, maar nog altijd 38 graden en dan gaan wandelen, voor de auto uit.....denk je een beetje aan je gezondheid? Ik geloof dat ik zó neer zou ploffen!
    Hier is het maar weer rond de 17 graden, de wind maakt het voor de verandering weer eens onprettig om buiten te lopen,
    Groetjes

• 23 Mei 2017 - 14:46

Je snapt niet, dat het kan. De boel zo achterlaten en verlaten..... Verbaas mij er wel eens over. Daarnaast zie je huizen (op de vlakte) waar maar hokken bijgebouwd worden, weet ik niet hoeveel auto's worden opgeslagen. Kan allemaal. Moet je hier eens proberen.
    Moeten wij Nederlanders aan strenge voorwaarden voldoen.
    Zou wel eens in die spookstadjes willen rond sneupen. Kun je nog wel eens hele leuke dingen vinden, alleen een probleem om het te vervoeren en het land uit te krijgen.
    Kijk wel eens naar the Pickers, paar mannen die het land in gaan om allemaal oude dingen te kopen. En wat mensen dan wel niet hebben staan. Hele oude auto's, staan gewoon te verrotten. Zo jammer.
    Wat goed, dat je Rinus toch nog het zwembad hebt ingekregen. Tja, je hebt de zwembroek niet voor niets.... Ook wel even lekker met die warmte.

• 23 Mei 2017 - 17:31

Margriet:

Wat een hoop desert! Zouden jullie er willen wonen? Ikke niet, zelfs al zou het niet zo heet zijn.
    Hier begint de temperatuur anders aardig op te lopen. Vanaf Vrijdag tropisch warm....
    Geniet van jullie prachtige foto's en verslagen. Heel werk Rina! Petje af!