29 Maart - Reisverslag uit Tiberias, Israel van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 29 Maart - Reisverslag uit Tiberias, Israel van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

29 Maart

Door: Rina

29 Maart 2018 | Israel, Tiberias

29 Maart.
Het was een heel kort nachtje....7 uur opstaan en ontbijt. We zijn in een koosjer hotel en het is Pesach en dan mag er geen gist gebruikt worden, daarom is er geen brood, maar matses. Flauwe dingen om te eten, gelukkig is er wel van alles om die matse aan te kleden, dan smaakt het best wel. Om 9 uur moesten we bij de bus zijn. we gingen eerst naar Caesarea....daar zijn opgravingen van een oude Romeinse stad die heel vroeger gebouwd was door Herodes de Grote. Ook was er een Romeims theater en een vrij groot stuk dat was overgebleven van een Aquaduct. Best wel interressant om te zien, ze waren vroeger toch best wel slim om dat allemaal te verzinnen en zeker om te bouwen. Enorme stenen zijn er gebruikt en hoe ze die allemaal op hun plaats kregen zal voor ons een raadsel blijven. Daarna doorgereden langs het Karmel gebergte, daar heb ik toch wat stukken van gemist, sukkelde regelmatig in slaap en ik was niet de enige. Daar ergens bij het Karmelgebergte hebben we gegeten... Origineel Druz Food. Er waren daar best dorpjes alleen bewoont door de Druzen. Na het eten naar Haifa gereden, boven op de berg gebleven, daar hadden we een mooi uitzicht op Haifa de stad en de havens en zeker op de Bahaitempel en de omliggende tuinen, die op de Werelderfgoedlijst van Unesco staan. Er erg van genoten en zoals gebruikelijk bij een rondreis, moesten we weer te snel verder. Had daar best nog een poosje willen blijven...Daarna naar de Tel van Megiddo, de stad van koning Achab, dat is 1 van de belangrijkste opgravingen van Israel.....Kan toch de puntjes die op de e moeten weer niet vinden. Dat was nogal steil om naar boven te lopen. Ik ben beneden gebleven, Rinus is meegeweest en het was de moeite waard. Er was een onderaardse bron die via een lange trap een put inging en via een tunnel was de bron te bereiken. Omdat morgen alles dicht is wegens goede vrijdag, wilden veel medereizigers graag nog naar Nazareth om daar een kerk te bezichtigen. We hebben een enorme plensbui gehad daar en verder vonden we Nazareth niet leuk. Raar toch, je hebt een beeld in je hoofd en daar klopt dus he;emaal niets van!!! In het hotel gegeten en geprobeerd niet te laat naar bed te gaan....dat is niet helemaal gelukt.
Foto`s volgen

• 30 Maart 2018 - 15:45

Anneke:

'Tis weer druk druk druk :) ...
    Ach, na een goed nachtje slapen ziet aller er weer beter uit, toch? En zo niet, dan maar gauw naar Jeruzalem, die muur opzoeken.... In ieder geval is de vakantie nog maar net begonnen en hebben jullie nog lekker de tijd om van alles te zien en te beleven. Have fun!
    XX - Anneke

• 30 Maart 2018 - 16:31

Wilma:

Het zijn weer mooie foto,s rina. Ben benieuwd wat je dan met goede vrijdag gaat doen, als alles dicht is.

• 30 Maart 2018 - 19:01

Jannie:

In korte tijd al zoveel gezien, geweldig..

• 31 Maart 2018 - 09:52

Pytsje:

Weer prachtige foto's. Een hele klim met die trap..? De knop links van de enter knop, staat ' en " teken op. Shift en dan die knop indrukken, letter je wilt hebben (niet met spatie) en de ö (stipjes) staat er boven...
    Succes en hele fijne vakantie. Ziet er al prachtig uit.