11, 12 en 13 Mei - Reisverslag uit Lübeck, Duitsland van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 11, 12 en 13 Mei - Reisverslag uit Lübeck, Duitsland van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

11, 12 en 13 Mei

Door: Rina

16 Mei 2018 | Duitsland, Lübeck

11, 12 Mei, 13 Mei

Ga het weer proberen, het lukte niet om er wat foto`s bij te zetten. Als het lukt, duurt het minstens een uur hoor!!
Vrij laat vertrokken uit Lübeck. We wilden in Rostock aan de haven ons boterhammetje eten. Er was geen doorkomen aan, wat was het er druk. Een kleine kermis en wat kramen en verschrikkelijk veel mensen. Wat die daar nu allemaal zochten....heb geen idee. Geen parkeerplekje te vinden. Doorgereden dan maar. Bij een grote supermarkt en idem parkeerplaats een rustig plekje kunnen vinden om ons boterhammetje te eten. Geen boodschappen hoeven doen. We hebben weer de kleine wegen ingeschakeld en we reden door een mooi gebied. Hier wordt raapzaad verbouwd, enorme gele velden. Mooi om te zien. Na het eten een camping opgezocht op de app. Mooie naam, zu den zwei Birken... een natuurcamping....geen blootlopers, maar echt in de natuur. Heel mooi aangelegd, toen wij er waren stonden er in totaal 5 campers, waar die mensen van moeten leven, is mij een raadsel.
12 Mei.
Rustige nacht geweest, eerste keer dat ik doorgeslapen heb. Het was er ook doodstil. Nadat we alles gedaan hadden, wilden we nog even op FB kijken, daar zal het wel aangelegen hebben...Rinus vergat de stroomkabel los te maken. Gelijk toen Rinus het het zag, kwam er een man van een andere camper aanhollen om te waarschuwen. Het stopkontakt aan die paal was een beetje los. De eigenaar wilde zijn emailadres, of we er nog iets van horen is de vraag.Daar zal thuis wel een alarmpje op komen ben ik bang voor. Richting Rügen gereden. Een hoge brug over om op het eiland te komen. Een grote camperplaats opgezocht en maar hopen dat er plaats was. Het is een grote camperplaats, ruimte voor 150 campers. Er was plek zat. Voor de stroom moet je een kaart hebben, waar ze dan geld opzetten. Dat moeten we goed in de gaten houden. Half twaalf stonden we. Ik ben snotverkouden, geen puf om nog op stap te gaan. Rinus is nog een eind gaan lopen en ik op mijn gemakkie in de camper gebleven. `s avonds makkelijk gegeten. spaghetti. Vanavond maar een pil innemen en hopen dat het morgen wat beter gaat. Dan gaan we eens rondkijken op het eiland. We blijven hier in ieder geval 3 nachten en wie weet nog een nacht langer. Wohnmobieloase heet deze camperplaats.
13 Mei.....moederdag.
Mijn ontbijt bestond uit een half koolhydraatarm boterhammetje met appelstroop en dat van Rinus, vetvrije quark, met een mandarijn en gebroken lijnzaad..een bakkie senseo er bij. Besloten om met de camper op pad te gaan....stoelen en een kabelrol op ons plekkie gezet, dat schijnt normaal te zijn als je je eigen plekkie weer wilt hebben. Eerst naar Prora gereden, dat was het dichts bij. In Prora staat Hitlers Kolos. Half dertiger jaren van de vorige eeuw, heeft Hitler besloten dat daar vakantiehuizen gebouwd moesten worden voor de arbeiders. Het hele spul moest heel groot worden, 4 kilometer lang. Dat is niet helemaal gelukt, het zijn blokken met huizen en een groot aantal is al opgeknapt en nu wonen er mensen in. Het zijn geen vakantiehuizen meer. We zijn een eind rondgelopen en voor ons aan de achterkant, zien ze er hartstikke mooi uit. Een groot aantal van die kolossen is wel helemaal gestript en ze zijn er nog aan het werken om er allemaal woningen van te maken. Hier is goed te zien, welke waanzin Hitler had. Alles super groot!!! Daarna naar het Nationaal Park Jasmund gereden. Door een wegafsluiting moesten we toch een rot eind rondrijden. In dat park moest de Königsstuhl zijn. We mochten best een eind naar boven rijden, tot een grote parkeerplaats. Daarna was het nog een paar kilometer omhoog lopen. Gelukkig reed er een shuttle bus. Nog een stukje omhoog en daar was dan de Königsstuhl. Daar kon je een experience ruimte in, er waren er drie, maar je mocht er maar in eentje, wij kozen voor avontuur!! Het bleek het ontstaan te zijn van de krijtrotsen en het eiland Rügen. Iets wat naar mijn mening niet uit te leggen is en het was waarachtig hartstikke saai. Daar vandaan nog een stukkie lopen en daar was een platform waar je een beetje de krijtrotsen kon zien en de zee. De hele weg weer terug en naar Schloss Spyker, mooi gebouw. Is nu een hotel. Het laatste voor vandaag was een bezoek aan Kap Arkona. Dat schijnt het noordelijkste plekje van Rügen te zijn. Ook weer de camper kunnen parkeren en een eind lopen. Alweer ander vervoer een soort touristen treintje. Scheelde weer een aantal kilometers lopen heen en terug. Er was een vuurtoren, die nog werkt en een soort stadhuis waar je kon trouwen. Rinus is op de vuurtoren geweest. Er waren bunkers, eentje uit de oorlog en uit de DDR-tijd. Jammer genoeg waren we te laat om daar naar binnen te kunnen. De rondleiding door de bunker was van 12 tot 2 uur. Eigenlijk hartstikke gek...die korte tijd. Daar nog een flesje met drank gekocht, Sanddorn likeur, weten nog niet of het lekker is. Het werd tijd om terug te gaan naar de camperplaats, waar de stoeltjes nog op ons plekje stonden.

• 16 Mei 2018 - 15:12

Arjan:

Och ik ken iemand die weg voer uit de Maashaven en zijn walstroomkabel vergat haha
    enne nee ik was het niet!