1 Augustus t/m 11 Augustus - Reisverslag uit Tholen, Nederland van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 1 Augustus t/m 11 Augustus - Reisverslag uit Tholen, Nederland van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

1 Augustus t/m 11 Augustus

14 Augustus 2018 | Nederland, Tholen

Ben een beetje laat om deze reis af te sluiten. 1 Augustus zijn we vertrokken en naar Saint Omer Helfaut gereden, om een bezoek te brengen aan La Coupole, dat is een grote onderaardse bunker die in 1943/1944 gebouwd is om de V2 op Londen af te vuren. Het is een heel groot complex met tunnels en ruimtes. Bij die ruimtes kon je je een voorstelling maken hoe ze daar van alles deden. Met een lift naar boven en daar onder een koepel is een expositie met een V1 en V2. Ook een film bekeken over de ontwikkeling van de raketten van toen en ook van nu. Erg interessant vond ik dat niet. Wel de bunker beneden.....We waren er een beetje laat, toen we daar klaar waren zijn we gelijk naar een camping gereden, lekker dichtbij....Chateau du Gandspette in Eperlecques. Goed dat we die namen opgeschreven hebben. 2 Augustus. We zijn vanmorgen bijtijds opgestaan, na alle plichtplegingen zijn we rond 9 uur vertrokken. Gebeld naar camping de Lage Kempen in Hechtel Eksel, gereserveerd voor 2 nachten. Daar hebben we in het voorjaar ook een paar nachten gestaan en dat beviel ons prima. We hebben ook nog een eind rond gereden om geld te pinnen, de bodem van de geldbeurs was al aardig in zicht. Nog even bij het park gekeken in Mol, of we daar een plekje konden vinden. Was nodig omdat Rinus mij met de camper daar naar toe zou brengen zaterdag. Dat plekje was er wel. Daarna naar Hechtel Eksel. Wat een enorme drukte was het daar, iedere grasspriet werd gebruikt.....never nooit bij nagedacht dat het vakantietijd was. Troffen het niet, een plekje te kort bij de bomen......geen tv en ook het internet was erg slecht. We hadden het daar na 1 nacht wel gezien en wilden naar huis. 3 Augustus. Rond half tien vertrokken, wel eerst nog even in Belgie getankt. De rondweg van Antwerpen was erg druk. In Poortvliet nog even kersen gekocht. Het was de laatste dag van de pluk. Even na 12 uur waren we thuis. De meeste spullen uit de camper gehaald en mijn koffer ingepakt voor morgen. 4 Augustus. Vroeg vertrokken, nog even langs Appie voor de boekjes en de bakker voor gevulde bolussen. Op naar Mol,Europarcs Resort de Kempen. Ria en Anneke zijn daar gisteren al aangekomen, ik dus vandaag en Corrie die komt maandag. We hebben een heerlijke week gehad, veel plezier, enorm gekletst en af en toe een glaasje. Het was verschrikkelijk warm, maar ondanks dat hebben we toch wel wat ondernomen. We hebben een stadswandeling gemaakt door Mol, spijkers met koppen heet die. Gelukkig hadden we een kaartje, goed gekeken voor de spijkers. Mol is best mooi!! We hebben ook de Abdijen route gereden. 105 kilometer is de grote route, maar wij hebben de korte gedaan. De Sas4toren bezocht, daar kruisen drie kanalen zich.....Bocholt Herenthals, Dessel Schoten en Dessel Kwaadmechelen. Daar hebben ze een uitkijktoren gebouwd. 37 meter hoog en 217 treden moest je omhoog. Ria en ik zijn niet helemaal naar boven geklommen...Corrie en Anneke wel. Er is ook een klein museum...veel over de binnenvaart en het winnen van het zilverzand.. Verder gereden naar de Abdij van Postel, groot met een mooie tuin, kruidentuin, plaats waar ze kaas maken, maar daar mochten we niet in, wel in de winkel een stuk Abdijkaas gekocht. In de kerk mochten we wel en heb daar een kaarsje gebrand. Na de bezichtiging zijn we gaan lunchen daar, glaasje erbij en een praatje met elkaar, werd het tijd om door te gaan naar de watermolen in Meerhout. Toen vonden we het toch tijd worden om terug te gaan naar ons chaletje. Warm eten voor de avond daar hadden we geen van vieren meer zin in na die enorme lunch. We hebben onze lekkere dingen voor de dag gehaald en die gegeten met toastjes.. Vergeet ik toch verdorie te vertellen dat Annelies en Sven ook nog een avondje op bezoek waren. Heel gezellig!! Ben die week enorm veel slaap te kort gekomen het werd iedere avond nachtwerk, een avond hebben we het volgehouden tot half drie. Dat komt er van als je zoveel te praten hebt en graag spelletjes doet. Zaterdag kwam Rinus mij halen en omdat het onze 51 jarige bruiloft was zijn we met z`n viertjes wezen eten bij de kleppende klipper, een schip wat in het zilvermeer ligt. Jammer dat Corrie vrijdag weer naar huis gegaan is. Dit is het wel zo`n beetje van ons weekje Mol.

• 14 Augustus 2018 - 13:53

Anneke:

Ik geniet altijd via jouw geweldige blogdiscipline mee met al jullie reizen en dan is het leuk om nu ook een stukje hiervan "live" meegemaakt te hebben. En gezellig was het zeker, dat weekje Mol. Zoals Annelies al zei: altijd lol in Mol :)
    XXX

• 14 Augustus 2018 - 14:18

Wilma:

Het was weer genieten van je mooie verhalen. Maar we zijn toch eigenlijk wel benieuwd of je al een volgende vakantie in je hoofd heeft. zo ja, welke en wanneer. Of ga je eerst in winterslaap??

• 14 Augustus 2018 - 14:37

Rina:

Wilma, waarschijnlijk thuis tot eind September.

• 14 Augustus 2018 - 14:51

Arjan:

Meerhout...... is dat wat? :-)

• 14 Augustus 2018 - 15:16

Rina:

Is wel aardig.....dat Meerhout. Zijn niet bij de losplaats geweest!!!

• 14 Augustus 2018 - 18:32

De ene vakantie net achter de rug, of gelijk er weer eentje achter aan. Voor die laatste heb je dan eigenlijk weer een vakantie nodig, om bij te komen... hihi. Echt nachtbrakers dus. Ook weer vroeg uit de veren?
    Het is weer een gezellige boel geweest.
    Wij genoten van de vakantie verhalen en de mooie foto's. Jullie genoten van de vakantie zelf, wij er een klein beetje bij.
    Nu maar weer wachten tot de volgende!

• 22 Augustus 2018 - 16:46

Gillis En Ria:

Ja, dat ging snel,.... net thuis en alweer weg, op naar de schoonzussen...
    Rienus heerlijk thuis om van alles te doen...
    maar zolang je kunt, moet je het er van nemen...

We zijn benieuwd waar de volgende reis naar toe gaat.... want het is zo eind september!!!!