1 April - Reisverslag uit Pouilly-en-Auxois, Frankrijk van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu 1 April - Reisverslag uit Pouilly-en-Auxois, Frankrijk van arinaenmarinus - WaarBenJij.nu

1 April

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg

01 April 2016 | Frankrijk, Pouilly-en-Auxois

Eindelijk iets van ons......ik hoest, proest en alles doet pijn. Ben in die drie dagen de camper nog niet uitgeweest.

Woensdag zijn we uitgezwaaid door Ria. We hadden gehoord, dat het aan de grens met België nogal druk zou zijn. Rinus had gedacht om een kleinere overgang te zoeken. Ik dacht......als dat zo is, kunnen andere mensen dat ook bedenken!!
Maar laat dat nu waar zijn, de grensovergang waar wij waren, was niets te zien....ja wandelende mensen en alles gemoedelijk, politie en zo, nergens te zien. Is dat toch een soort schijnveiligheid geven door die grote grensovergangen te bewaken!. We zijn die middag naar Tarchamps gereden, de camping "Um Bierg" van Nederlandse eigenaars was al helemaal in Luxemburg. Wat een rot weer hebben we gehad...veel regen!

Donderdagmorgen nog of weer regen! We zijn naar Thionville gereden, hebben daar bij de haven ons boterhammetje gegeten. De eerst foto is de sluis van Thionville, was voor mij een heleboel jaren de "hoera" sluis....we waren er weer!! Wat een dode bedoening daar. De haven leeg, de hele dijk leeg, was in de glorietijd wel anders! We zijn verder naar Pont à Mousson gereden en hebben daar bij de jachthaven op een mooie Camperplaats overnacht.....alleen die regen hè...

Vanmorgen was een latertje toen wij wakker werden.....na achten! Alles op ons gemakkie gedaan en vertrokken, het was zo waar droog, af en toe een beetje miezeren, dat was het wel, maar de zon hebben we nog niet gezien! We zijn door de Bourgogne gereden, is volgens mij wijn......maar geen druiven en al helemaal geen wijn gezien! Het departement Côte d'Or , daar reden we ook.....volgens mij betekent dat gouden kust.......water is hier nog ver te zoeken. Iemand een idee waar die naam dan voor staat. Bij Châtillon suf Seine, gingen we die Seine over, niet erg breed, misschien ontspringt hij hier in de buurt wel......misschien om te onderzoeken Alie!! Ik heb ook een reclamebord gezien waar iets op stond over "vache vert" . Nu is mijn Frans niet erg best, maar volgens mij betekent dat "groene koeien" .....milieu vriendelijke koeien....!
Nu staan we in Pouilly en Auxois.
Morgen gaan we richting Grenoble en daar begint de route Napoleon.....

  • 01 April 2016 - 22:21

    Wim / Corrie:

    Ja de haven van Thionville kan je niet meer terug.
    Gaan Maandag het bootje naar Drimmelen brengen om onder water te verven volgende week.
    Hoop dat het goede weer doorzet.
    Vanmorgen nog het laatste stukje van het teak dek met een schuursponsje gedaan.
    Ook Leeuwenstein nog aan boord gehad voor de vaste stofzuiger.
    Ik had er zonder het te weten water mee op gezogen maar dat vond hij maar niks.
    Het ga jullie goed.
    Groeten Wim

  • 01 April 2016 - 23:27

    Margriet:

    Hallo Rina. Wordt het weer niet beter= Hier begint het voorjaar. En er zitten heus wel druiven aan die stokken hoor, maar het duurt nog wel even eer die rijp zijn.
    Mooi is Frankrijk he= Wij hebben er heel wat met onze caravan rondgetrokken.

    Het is gewoon de Goudkust. De streek waar de beste wijnen vandaan komen.
    Je weet dat de route Napoleon afgeraden wordt voor caravans. Voor een camper zal het anders zijn. Ik heb hem eens per ongeluk met onze caravan gereden. Kwam er pas achter toen ik ergens een groot beeld van Napoleon zag staan.....

    Geniet van alles. Ik geniet meer. Liefs en alle goeds van Margriet.

  • 02 April 2016 - 09:33

    Tineke:

    Ja Thionville!!! Mooi,mooi mooi, wat heerlijk leuke fijne mensen. Gaan jullie ook naar Monserrat??? Ik ga alle weg Spanje een stuk overgeslagen!! Sorry, maar is zo mooi. En de bergen,die ,in zo mooi, zwarte Madonna ,dat koor van die jongens

  • 02 April 2016 - 09:35

    Anneke:

    Route Napoleon.... mooi maar ook hier en daar wel "redelijk" smal... Wij hebben hem ook een keer met een camper gereden. Die was weliswaar "iets" kleiner ;) maar met de manouvreerkunsten van Rinus moet het te doen zijn hoor. XXX

  • 02 April 2016 - 10:04

    Willemijn:

    Wat een pech dat je zo veel moet hoesten. Hier zit er nog een. Blaf als een hond en heb gisterenmorgen opnieuw een antibioticakuur plus prednison gekregen. Met name de benauwdheid nekt mij.

    Jullie zijn weer aan het genieten. Frankrijk ken ik zelf niet zo goed maar jouw beschrijvingen lees ik altijd met veel plezier,

    Liefs
    Willemijn


  • 02 April 2016 - 10:35

    Coby:

    Hallo Rna en Rinus we wensen jullie een fijne vacantie en geloof me het weer word goed

    groetjes coby

  • 02 April 2016 - 11:45

    Leo:

    Mogge,

    Ik heb wel eens gehoord dat in de streek Côte d'Or de grote chocoladerepen gewoon aan de boom groeien en de kleintjes aan speciale struiken, hebben jullie dat niet gezien ..... schijnt niet te missen te zijn.

    Geinige foto in Thionville van de "Arese". Als er gelegenheid is, wilt u hem dan eens doormailen..... vind Edwin wel leuk.

    Leo

  • 03 April 2016 - 09:25

    Alie:

    Na de Donau nu naar de seineverzenking zeker, moet je gezien hebben denk ik!
    Ik hoop dat jullie inmiddels uitgehoest zijn en dan op naar het zonnetje!

  • 03 April 2016 - 12:54

    Pytsje:

    Als eerste...Beterschap, hopelijk is het hoesten niet meer zo erg, nog beter is...helemaal niet meer.
    Tweede... weer moet nu toch wel beter zijn geworden. Hier is de temperatuur goed, maar laat het zonnetje zich niet echt zien.
    Derde.... eigenlijk moet je ook niet naar plaatsen van 'vroeger' terug gaan. Valt vaak tegen. Hebben wij ook al een paar keer gehad en toch ga je soms terug om herinneringen op te halen. Bloeiende steden, die nu niet meer zo bloeiend zijn. Ook daar heeft de crisis plaats gevonden. Zijn er veel winkeltjes gesloten, markten kleiner geworden of soms zelfs verdwenen. Ook leek 'vroeger' alles groter, of zal het zijn, dat wij wat gegroeid zijn? Alhoewel....jullie zitten al in de krimpfase hihi...
    Blijven jullie in Frankrijk of gaan jullie door naar Spanje? Kan natuurlijk ook oversteken en dan naar Zwitersland/Italië. Het kan allemaal. Ik wacht af. In ieder geval nog veel plezier en lekker genieten.

  • 12 Mei 2016 - 09:58

    Gillis En Ria:

    Wat jammer dat je zo verkouden bent geweest.
    Ik voel me wel een beetje schuldig, dat ik bij vertrek jou nog ff op de tocht gezet heb.
    Maar ik lees dat je een prachtige route hebt, ondanks de regen...
    fijne vakantie en geniet...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Pouilly-en-Auxois

Actief sinds 19 Maart 2015
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 178271

Voorgaande reizen:

06 Mei 2022 - 31 Juli 2022

campertrip 2022

17 Januari 2020 - 17 Januari 2020

Madeira

01 Juni 2019 - 19 Juli 2019

Frankrijk en misschien Spanje

06 April 2019 - 13 April 2019

Lanzarote

25 September 2018 - 06 Oktober 2018

Rhodos

09 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Frankrijk 2018

04 Mei 2018 - 15 Juni 2018

Noord Duitsland

27 Maart 2018 - 08 April 2018

Israël en Jordanië

21 September 2017 - 03 Oktober 2017

Portugal

04 Juli 2017 - 31 Augustus 2017

Scandinavië

25 April 2017 - 01 Juni 2017

Amerika

15 November 2016 - 24 November 2016

Malta

29 Maart 2016 - 15 Juni 2016

België, Frankrijk en Oostkust Spanje

21 Februari 2016 - 01 Maart 2016

Dubai

19 Maart 2015 - 31 December 2015

Spanje en Portugal

12 Augustus 2015 - 12 Augustus 2015

Polen

11 Augustus 2016 - 30 November -0001

Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland

Landen bezocht: